Strona 1 z 1

~~ Mały Remont 9A ~~ Pierscienie

: czw mar 05, 2009 22:20
autor: Palmus
Witam panowie od jakiegoś czasu silnik ( 2.0 16v 9A ) w moim Golfie pobiera olej i rano dymi na niebiesko olej jaki zalewam to Mobil 10W40 . Pytanko brzmi jakie będą skutki wymiany pierścieni ? czy należy robić szlif cylindrów ? czy może się polepszyć stan silnika czy wręcz odwrotnie pogorszyć ???

Obrazek

: czw mar 05, 2009 23:03
autor: toffic
dymi zaraz po odpaleniu??

: pt mar 06, 2009 08:45
autor: CSR_GTI
Palmus pisze:rano dymi na niebiesko
pierścionki jeżeli dymi cały czas... jeżeli tylko przez chwilke to uszczelniacze zaworowe do wymiany.

Pierścionki możesz wymienić ale może być taka sytuacja że sie nie dotrą do cylindrów. Jeżeli silnik ma nieduży przebieg to jest możliwość że ma ślady honowania jeszcze a jeżeli nie to niektórzy przecierają cylinder papierem ściernym żeby pierścionki miały sie o co dotrzeć - jak sie sprawuje to przecieranie papierem nie wiem.

Żeby zmienić uszczelniacze to trzeba by ściągnąć głowice, jak już masz ściągnięta głowice to możesz też sprawdzić jak tam prowadnice żyją ewentualnie je wymienić. Zawory i gniazda przeszlifować/dotrzeć. Jak i tak już głowica zdjęta to można powyciągać te tłoki i zmienić te pierścionki (tylko tak jak wyżej pisałem - cylinder musi być tak przygotowany żeby pierścienie miały sie o co dotrzeć). Jak już masz wyciągnięte tłoki z korbowodami to i do panewek byś zajrzał. Jak już robić to robić a nie później 3 razy silnik rozbierać. Zmierz sobie kompreche zanim sie weźmiesz za robote i moze sie wiecej dowiesz.

Jak robisz sam to w 500zł sie zmieścisz.

: pt mar 06, 2009 10:07
autor: toffic
CSR_GTI pisze: Jak robisz sam to w 500zł sie zmieścisz.
razy 2 conajmniej :goof:

: pt mar 06, 2009 10:25
autor: CSR_GTI
toffic pisze:CSR_GTI napisał/a:

Jak robisz sam to w 500zł sie zmieścisz.
razy 2 conajmniej :goof:
chodziło mi o samą głowice :helm:

: pt mar 06, 2009 11:06
autor: toffic
a to jeśli tak to racja :pub:
Palmus pisze:Pytanko brzmi jakie będą skutki wymiany pierścieni ? czy należy robić szlif cylindrów ? czy może się polepszyć stan silnika czy wręcz odwrotnie pogorszyć ???
poczytaj to http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=196243

: pt mar 06, 2009 16:27
autor: jawor87
ja za pierścienie w IC zapłaciłem ze zniżką po 74zeta za sztukę-komplet na jeden tłok,mówię o ABF-ie :bajer:

: pt mar 06, 2009 17:04
autor: TAZ
jawor87 pisze:ja za pierścienie w IC zapłaciłem ze zniżką po 74zeta za sztukę-komplet na jeden tłok,mówię o ABF-ie :bajer:
To drogo, ja GOETZE mam do 9A i do ABFa po tej samej cenie czyli 42zł na jeden gar.

: pt mar 06, 2009 17:25
autor: jawor87
TAZ pisze:To drogo, ja GOETZE mam do 9A i do ABFa po tej samej cenie czyli 42zł na jeden ga
właśnie tej samej firmy kupiłem,a na stronce IC są po 92,26. Duże masz zniżki,albo w innym sklepie kupywane :goof: 4xkomplet pierścieni,uszczelka pod głowe ELRING grubość 1,65mm uszczelka pod dekiel,miskę,kolektory-wszystko ELRING,filtr oleju Kneth-za wszystkie wymienione części zapłaciłem 600zeta,a bez zniżki wychodziło grubo ponad 800zeta,więc jakaś tam oszczędność była :green_fuck:

~~ Mały Remont 9A ~~ Pierscienie

: pt mar 06, 2009 17:37
autor: Palmus
Jak rano zapale chodzi ok~5minut dymiąc na niebiesko a następnie przestaje. Kpoeć jak z diesla na tylnej szybie . Czasem jak złapie na Odcinke na rozgrzanym silniku to rzuca na niebiesko czarno a czasem tylko na czarno no i trafiają się wystrzały ognia z wydechu a zaraz po nich czarny dym przez chwile (Brak KATA pusta puszka) kpl. wydech 2,5" . co może być przyczyna?

Obrazek

: pt mar 06, 2009 19:22
autor: jawor87
jak dymi na niebiesko znaczy że bierze olej,a jak na czarno kopci na zimnym to może dla tego że chodzi na ssaniu i dostaję większą dawkę paliwa i nie spala wszystkiego.Być może problem masz z zapłonem jak ogniem wali z wydechu. tak mi się tylko wydaje...... :chytry:

: pt mar 06, 2009 19:27
autor: CSR_GTI
jawor87 pisze:Być może problem masz z zapłonem jak ogniem wali z wydechu
prędzej to on ma za bogata dawke... cześć nie spalonej mieszanki zbiera sie w kolektorze wydechowym i dalszych częściach wydechu.