Strona 1 z 1

Która głowica lepsza to 16VT

: pn lut 23, 2009 20:17
autor: bugalon
Mam dwie, jedną z 9A, drugą z ABFa. Już na oko widać, że mają one inaczej ukształtowane komory spalania. Która z komór jest lepsza do turbo? Na której będzie mniejsze prawdopodobnieństwo wystąpienia spalania stukowego?

Głowice sadzam na blok 1.8.

: wt lut 24, 2009 16:02
autor: toffic
Ja wybrałem tą z ABFa

: czw lut 26, 2009 13:18
autor: bugalon
toffic pisze:Ja wybrałem tą z ABFa
Ale jakimś logicznym kryterium sie posłuzyłeś? Bo wg. mnie ta z 9A ma bardziej pojemną komorę spalania (brak nadlewów w końcówkach). Nie mierzyłem pojemności komór jeszcze, sprawdzę to przy najbliższej okazji. Problemem są tylko podebrania w zaworach z ABFa (podstawa grzybka jest wybierana). Podebrania wchodzą w skład pojemności komory i nie wiem czy to nie zaburzy całego obrazu.

Tą z ABFa mam w trochę lepszym stanie, ale to nie ma znaczenia bo i tak do kompletnego remontu to pojdzie. Jakies konkretne atuty za ?

: czw lut 26, 2009 17:24
autor: toffic
Ta z ABFa ma bardziej kulistą komore, wg mnie bardziej odporną na stuk

: czw lut 26, 2009 22:27
autor: wojti
niema co patrzeć na to która, ma być taka aby kanały ssące były najszersze i komore trzeba i tak wybierać zniwelować te górki co wystają ponad zawory i całośc komory wyszlifować dopiero to daje efekt , a co do stuków to wysokooktanowe paliwo ( 99+) i dobre wystrojenie całości. :bajer:

: pt lut 27, 2009 00:18
autor: bugalon
wojti pisze:niema co patrzeć na to która, ma być taka aby kanały ssące były najszersze i komore trzeba i tak wybierać zniwelować te górki co wystają ponad zawory i całośc komory wyszlifować dopiero to daje efekt , a co do stuków to wysokooktanowe paliwo ( 99+) i dobre wystrojenie całości. :bajer:
Komory w glowicy na pewno nie bede ruszal :) Widzialem glowice coobcia po obrobce komory spalania i efekty jakie potem sie z tym wiazaly (zdrowo stukalo nawet przy bardzo delikatnych zaplonach)

: sob lut 28, 2009 00:13
autor: wojti
czyli cos zle było zrobione 5 aut u mnie w okolicy jeżdzi i każde ma komore przerobioną najsłabszy z nich ma 274 ps , każdy kierownik nieoszczędza i nic się niedzieje oraz niedziało