instalacja z ABFa do mk2

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
kolorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 14, 2009 09:20
Lokalizacja: Mrągowo

instalacja z ABFa do mk2

Post autor: kolorek » ndz lut 22, 2009 23:32

Witam. Mam zamiar zrobić swap ABFa do swojego mk2 i mam pytanko odnośnie elektryki bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem. Chodzi mi o to czy wystarczy przełożyć taką instalacje z mk3 do mojego mk2 i wszystko działa czy wymaga to jakiejś gorszej dłubaniny ??? Z góry dziekuje za odpowiedzi.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn lut 23, 2009 08:49

Podaj kilka istotnych informacji:

1. Jaka masz instalację w aucie (przed, czy po 89 roku)
2. Sterownik z ABFa ma immo czy nie?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn lut 23, 2009 09:43

To ja się podepnę ^^

Mam skrzynkę nowego typu. GTO zrobił swapa na ABF. W skrzynce został mi przekaźnik od digi I. I pytanie czy ktoś kto robił taki swap dokładał w skrzynce jakiś specjalny przekaźnik do ABF-a?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 23, 2009 11:01

tirsone pisze:To ja się podepnę ^^

Mam skrzynkę nowego typu. GTO zrobił swapa na ABF. W skrzynce został mi przekaźnik od digi I. I pytanie czy ktoś kto robił taki swap dokładał w skrzynce jakiś specjalny przekaźnik do ABF-a?
Ja u siebie dokładałem tylko odcięty z ori instalacji ABFa przekaźnik do grzania sondy lambda. Jest on dopinany do skrzynki.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 10:02 am ]
kolorek pisze:Witam. Mam zamiar zrobić swap ABFa do swojego mk2 i mam pytanko odnośnie elektryki bo w szukajce nic konkretnego nie znalazłem. Chodzi mi o to czy wystarczy przełożyć taką instalacje z mk3 do mojego mk2 i wszystko działa czy wymaga to jakiejś gorszej dłubaniny ??? Z góry dziekuje za odpowiedzi.
Jak masz włącznik awaryjnych nad kierownicą w manetkach to bez problemu przełożysz, a jak nie to trzeba rzeźbić.



Awatar użytkownika
kolorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 14, 2009 09:20
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kolorek » pn lut 23, 2009 15:40

TAZ pisze: Jak masz włącznik awaryjnych nad kierownicą w manetkach to bez problemu przełożysz, a jak nie to trzeba rzeźbić.
Włącznik awaryjnych mam właśnie nad kierownicą.
Jeśli "immo" znaczy immobilizer to nie wiem bo dopiero bede szukać dawcy co bedzie jeśli bedzie miał lub nie ?? mój samochód pierwszą rejestracje ma 06.09.1989. Więc nie powinno być problemów tak ??
Ostatnio zmieniony pn lut 23, 2009 15:44 przez kolorek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 23, 2009 17:18

To jak już znajdziesz auto to dopiero zadawaj pytania.



Awatar użytkownika
kolorek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: sob lut 14, 2009 09:20
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: kolorek » pn lut 23, 2009 22:56

TAZ pisze:To jak już znajdziesz auto to dopiero zadawaj pytania.
Właśnie chciałem wiedzieć wczesniej jak to wygląda żeby orientować sie troche jak zaczne robić wszystko :bajer:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt lut 24, 2009 08:16

Były ABFy z immo i bez. Jak już kupisz auto to zobaczysz sam czy ma czy nie. Jak ma to musisz przełożyć razem ze stacyjką, jak nie ma to stacyjki nie musisz zmieniać. Portki wydechu pasują do MK2, te z MK2 GTi prawie pasują pod nowszy kolektor.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 24, 2009 09:15

kolorek pisze:
TAZ pisze: Jak masz włącznik awaryjnych nad kierownicą w manetkach to bez problemu przełożysz, a jak nie to trzeba rzeźbić.
Włącznik awaryjnych mam właśnie nad kierownicą.
Jeśli "immo" znaczy immobilizer to nie wiem bo dopiero bede szukać dawcy co bedzie jeśli bedzie miał lub nie ?? mój samochód pierwszą rejestracje ma 06.09.1989. Więc nie powinno być problemów tak ??
Jeśli awaryjne masz na kierownicy to wiązki będą pasować do skrzynki bezpieczników.

Jeśli kupisz silnik bez immo, to przekladasz tylko wiązki silnikowe, wymieniasz przekaźniki i wszystko będzie działać.

Jeśli kupisz silnik z immo, to dodatkowo oprocz wiazki silnikowej będziesz musiał przerzucić puszkę od immo + stacyjkę z pętlą. Będziesz rowniez musial wydłubac transponder z oryginalnego kluczyka jesli chcesz zeby całość zagrała.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt lut 24, 2009 10:21

bugalon pisze:wymieniasz przekaźniki
Bugi ^^ jakie przekaźniki ? od czego?


Mój golf

Miłość ożyła....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 24, 2009 10:48

tirsone pisze:
bugalon pisze:wymieniasz przekaźniki
Bugi ^^ jakie przekaźniki ? od czego?
Do zasilenia pompy i zasilenia sterownika silnika. Przekaznikow sie nie dodaje/wymienia jeśli wcześniej miałeś auto z wtryskiem lub elektronicznym gaznikiem. Wszystko zalezy od wersji do ktorej szczepiony jest silnik.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » wt lut 24, 2009 11:56

bugalon pisze:Do zasilenia pompy i zasilenia sterownika silnika. Przekaznikow sie nie dodaje/wymienia jeśli wcześniej miałeś auto z wtryskiem lub elektronicznym gaznikiem. Wszystko zalezy od wersji do ktorej szczepiony jest silnik.
od pompy to mam bo musiałem mieć przy digifancie. Ale dalej nie wiem czy jak wywalę ten przekaźnik, który miałem w gnieździe nr 3 (czyli przekaźnik do digi I) to na pewno nic się nie stanie. Bo auto zapaliło ale moze to nic nie znaczy..

No nic poszukam jakiś rozpisek skrzynki z mk3.

Niemniej dzięki za info


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Bady_Jesus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 14:04
Lokalizacja: Mszana Dolna, Kraków
Kontakt:

Post autor: Bady_Jesus » sob mar 07, 2009 01:50

Ja się wpiąłem pod starą instalację na silnik (1,3 gaźnik). Wsadziłem puszkę immo + cewkę pod deskę, a pestkę przykleiłem taśmą do cewki i gra.Całe immo jest wogólne z innego Golfa, jeśli się nie mylę to TDI. Dołożyłem tylko jeden przekaźnik do sterowania pompą pakiwa, listwą, podgrzewaczem sondy:) Jakiś komplikacji nie ma:)


Końca nie ma nigdy... Squad:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości