Strona 1 z 9

problem z ABF przerywanie na obrotach ok 2,4 do 3tys !!!!!!

: pt sty 16, 2009 23:21
autor: gadom67
Siemanko ludziska pomozcie bo juz z kumplem wiare tracimy:D nie mozemy dojsc co siedzieje z ABF.Przy rozbedzaniu sie na kazdym biegu na obrotach 2400 do 3000 zaczyna przerywac,szarpac a pozniej juz jest git.Sprawdzilismy swiece,przewody,przewody,auto pod kompa bylo podlaczane i nic nie wykazalo,czujnik bodajze polozenia wału czy jakos tak.Silnik zagazowany sekwencja i na gezie i na benzynie to samo.RZucajcie pomyslami co moze byc nie tak albo jesli temat byl poruszany to dajcie linka łaskawie.pozdrawiam i z gory wszystkim dziekuje za pomoc.

: sob sty 17, 2009 02:26
autor: woj-tek
przepływomierz . najlepiej pozycz na kilka minut i sprawdz.

: sob sty 17, 2009 09:29
autor: jemiol7
hmm, cieżko może być znależć przepływomierz w ABFie :D . Radzę sprawdzić przekażniki.
Pozdrawaim.

: sob sty 17, 2009 09:59
autor: cbr16v
radze podpiac pod kompa a tak na oko to sonda ;)

: sob sty 17, 2009 10:56
autor: bugalon
Albo sonda, albo wałki rozrządu źle ustawione. Zerknijcie jeszcze vagiem co dokladnie pojkazuje czujnik polozenia walu korbowego przy obrotach w ktorych zaczyna sie szarpanie.

: sob sty 17, 2009 13:57
autor: evolution
woj-tek pisze:przepływomierz . najlepiej pozycz na kilka minut i sprawdz.
dobre... przeplywomierz... widziales abf na oczy????

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 13:00 ]
gadom67 pisze:auto pod kompa bylo podlaczane i nic nie wykazalo,
podpiecie do kompa to nie wszystko generalnie trzeba najpierw polaczyc sie z ecu silnika, nastepnie z daleka unikac funkcji odczyt pamieci bledow, za to wejsc w parametry zmierzone i tam szukac parametrow poza norma, po znalezieniu takowego parametru usunac usterke i dopiero zagladnac do pamieci bledow i wszysktie usunac... ps dobra diagnostyka to koszt rzedu 200 pln

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 13:02 ]
bugalon pisze:Albo sonda, albo wałki rozrządu źle ustawione. Zerknijcie jeszcze vagiem co dokladnie pojkazuje czujnik polozenia walu korbowego przy obrotach w ktorych zaczyna sie szarpanie.
pokazuje zwykle wszystko ok poza tym ze na zgasznym silniku blad jest zawzsze

: sob sty 17, 2009 16:05
autor: gadom67
evolution pisze:podpiecie do kompa to nie wszystko generalnie trzeba najpierw polaczyc sie z ecu silnika, nastepnie z daleka unikac funkcji odczyt pamieci bledow, za to wejsc w parametry zmierzone i tam szukac parametrow poza norma, po znalezieniu takowego parametru usunac usterke i dopiero zagladnac do pamieci bledow i wszysktie usunac... ps dobra diagnostyka to koszt rzedu 200 pln
no akurat o tym nie wiedzialem.W okolicy nikogo chyba kto by sie na tym znal nie mam.Na razie sprawdzamy to co mozna przelozyc z mojego ABFa do kolegi a jak nic nie da to wtedy sie kogos poszuka zeby jeszcze raz ale profesionalnie sprawdzil na kompie.Moze znacie kogos w okolicy Olsztyna???

: sob sty 17, 2009 16:49
autor: evolution
a masz logi z vaga porobione??? podpowiem cos takich temató jak twoj jest duzo na forum w jednym byla mocna dyskusja z moim udzialem... poczytaj

: sob sty 17, 2009 22:12
autor: przemoGTI
Eku spróbuj podmienić z tego drugiego ABF-a

: pn sty 19, 2009 23:28
autor: woj-tek
rzeczywiści dałem ciała z ty przpływomierzem akurat z tym silnikiem miałem mało doczynienia . Człowiek się uczy całe życie i głupi umiera. :blush:

: pn lut 09, 2009 11:55
autor: TAZ
evolution pisze:wejsc w parametry zmierzone i tam szukac parametrow poza norma, po znalezieniu takowego parametru usunac usterke i dopiero zagladnac do pamieci bledow i wszysktie usunac...
Gdzie znaleźć lub gdzie kupić prawidłowe parametry ABFów ?? Potrzebuję zdiagnozować dwa ABFy, które robiłem. Mój na pewno ma coś nie tak, a ten drugi to tak zapobiegawczo.

: pn lut 09, 2009 20:46
autor: evolution
bedac nieskromnym dobry diagnosta bez zadnych ksiazek i dodatkowych danych po zobaczeniu tego co mierzy komputer sam wychwyci cos co sie nie zgadza, czyli mowiac wprost nigdy takich danych nie mialem... :helm:

: wt lut 10, 2009 19:42
autor: sportowy
Witam miałem ten sam problem z szarpaniem borykałem się z tym 6 miesięcy auto miałem bez gazu z przebiegiem 13700 tyś km okazało się że miałem walnięty sterownik od map paliwa proponuje to sprawdzić żaden komputer mi tego nie wykrył :(

: wt lut 10, 2009 20:45
autor: jawor87
sportowy pisze:miałem walnięty sterownik od map paliwa proponuje to sprawdzić żaden komputer mi tego nie wykrył
ja podobnie miałem,aż mi komp w ogóle padł. Auto miało loty,raz potrafiło jeździć normalnie wkręcać się na obroty równo a drugim razem szarpało tak że nie dało się jechać powyżej jakiś obrotów do momentu aż się zatrzymał i kaput! Dwa Dni w warsztacie i bajki...jeżdżę po naprawie już pół roku i lux jest;)