Strona 1 z 5

Jaki wydech do 16V ABF?? HELP

: śr sty 14, 2009 15:23
autor: Baster84
Witam nie wiem czy to tu ale chcial bym zmienic u siebie wydech w Golfie na sportowy ale nie wiem jaki dobrac, zeby nie skopac dzwieku... Nie zalezy mi, zeby buczal jak 1,4 z kominem bo 16stka juz sama w sobie ladnie chodzi, ale chcem, zeby chodzil jeszcze ladniej :) Napewno podoba mi sie pojedynczy wydech z 2ma okraglymi koncowkami

: śr sty 14, 2009 15:46
autor: bugalon
O co pytasz dokladnie? Co chcesz osiągnąć?

Pamiętaj ze określenie "ładny dźwięk" to pojęcie bardzo względne i szczerze mówiąc średnio związane z działem speed.

: śr sty 14, 2009 15:55
autor: PoLLo
VWitam!
Chciałbym wprowadzić jeśli można "wątek B" do tego tematu
Na jakim wydechu seryjnemu ABFowi będzie oddychać się najlepiej? :chytry:
Bez zasłaniania się ekologią i normami emisji hałasu :green_fuck:

: śr sty 14, 2009 16:00
autor: bugalon
PoLLo pisze:VWitam!
Chciałbym wprowadzić jeśli można "wątek B" do tego tematu
Na jakim wydechu seryjnemu ABFowi będzie oddychać się najlepiej? :chytry:
Bez zasłaniania się ekologią i normami emisji hałasu :green_fuck:
60mm

: śr sty 14, 2009 16:04
autor: Baster84
jednoczesnie ladny dzwiek, ale zeby mi go nie zamulil wiec cos optymalnego ;) choc sadze, ze jak cos co mu mocy doda to nie zepsuje raczej dzwieku wiec cos co bedzie najlepsze do ABFa

: śr sty 14, 2009 16:43
autor: Mateusz74
Właśnie zakończyłem budowę całego ukł wydechowego i jestem bardzo zadowolony.Rozumiem o co Tobie chodzi ponieważ miałem ten sam dylemat.
1) Kolektor 4-2-1 supersprinta - wylot 55 mm.
2) Rura 55mm z giętkim złączem
3) tłumik środkowy wlot i wylot 55mm
4) końcowy tłumik "ultera" robiony na zamówienie-wlot 55mm.
Wydech gra głośniej choć nie przeszkadza nawet w dłuższej jeździe."Policjanty" nie czepiają się a jak hamujesz piecem to prawie "symfonia".Całość miała być supersprinta ale do 3-czki już nie produkują :( .Na szczęście kolektor mieli na magazynie.Wyniki z hamowni dopiero po zabiegu u pana Evolutiona.

: śr sty 14, 2009 17:42
autor: jemiol7
Wiatm! Jeśli chodzi o wydech do seryjnego ABF-a to najlepszy jest seryjny (ew. bez katalizatora). Też z tym kombinowałem a wyniki były następujące: seryjny wydech z katem 152 km 183 Nm. Po zrobieniu całego wydechu od kolektora o średnicy 2,25'' na dwóch tłumikach (końcowym przelotowo-komorowym) 151km i 182 Nm (oczywiście bez katalizatora). Następnie tłumik końcwoy zmieniłem na przelotowy i wynik 151km i 178 Nm.
Tak więc radzę się dobrze zastanowić czy jest sens się wykosztować żeby mieć tylko fajny dźwięk. No chyba że w planach dalsze modyfikacje to się większa średnca może przydać.
Ot takie moje 3 grosze w tym temacie.

Pozdrawiam :grin:

: śr sty 14, 2009 18:24
autor: CSR_GTI
jemiol7 pisze:Jeśli chodzi o wydech do seryjnego ABF-a to najlepszy jest seryjny (ew. bez katalizatora). Też z tym kombinowałem a wyniki były następujące: seryjny wydech z katem 152 km 183 Nm. Po zrobieniu całego wydechu od kolektora o średnicy 2,25'' na dwóch tłumikach (końcowym przelotowo-komorowym) 151km i 182 Nm (oczywiście bez katalizatora). Następnie tłumik końcwoy zmieniłem na przelotowy i wynik 151km i 178 Nm.
Bez zmiany kolektora to żadna modyfikacja i nie wiem gdzie Ty sie mocy spodziewałeś :chytry:

[ Dodano: Sro 14 Sty, 2009 ]
A co do tej glośniejszej pracy można spróbować środkowy/przed ostatni wywalić

: śr sty 14, 2009 18:32
autor: Mateusz74
Zgadzam się z CSR-em.Zmiana układu nawet na większe średnice ale pozostawienie seryjnego kolektora mija się z celem.

: śr sty 14, 2009 18:41
autor: jemiol7
Pewnie że cały wydech + kolektor to najlepsze rozwiąznie. Nie spodziewałem się mega przyrostów ale z całą pewnością nie liczyłem na straty.

[ Dodano: 14 Sty 2009 17:53 ]
Mateusz74 pisze:Zgadzam się z CSR-em.Zmiana układu nawet na większe średnice ale pozostawienie seryjnego kolektora mija się z celem.
Z doświadczenia wiem że zabawa z wydechem w abf-ie to nie taka prosta sprawa, natomiast zaprzeczeniem tego co piszesz moży być choćby sunny gti mojego znajomego (2.0 16 v sr20de). Seryjny wydech (kolektor również) -142,3 km 170.2Nm, natomiast po zrobieniu wydechu na 2,25 (również seryjny kolektor 155,8 km i 187,8 Nm
Oto wykresy:Obrazek

Seryjnie śrtednica wydechu to 48mm. Inna sprawa że każdy silnik inaczej reaguje.

: śr sty 14, 2009 21:29
autor: evolution
w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski

: śr sty 14, 2009 21:47
autor: jemiol7
To prawda. W abf-ie nie jest tak łatwo :D

: śr sty 14, 2009 21:52
autor: TAZ
evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????

: śr sty 14, 2009 22:07
autor: jemiol7
TAZ pisze:
evolution pisze:w abf seryjnie jest 55 mm wiec jest spora roznica w stosunku do nyski
A w ibizie z ABFem ????
Juz dokładnie nie pamiętam bo się z seryjnym wydechem dawno rozstałem, ale wydaje mi sie że było 55 mm.