Strona 1 z 2

[Mk1] 9a zamiast 2H

: ndz sty 11, 2009 12:49
autor: Han3s
Hmm w sumie trzy sprawy do sprostowania.

Pierwsza. Jak wiadomo 2H jest na DIGI II. Stad moje pytanie. Cała wiazka, ecu itd moze pozostac tylko wystarczy dorobic listwe wtryskowa, pozapinac czujniki i to poskladac prawda :)?
Nie wiem, dlatego pytam :D

Druga sprawa, polega na kolektorze wydechowym. Macie jakieś pomysły ?
Czy ten od 9a połączy się z dalsza częścią układu jeśli miałem w 2h dwururke ?

Trzecia sprawa. Pytanie brzmi :D Czy ktoś sie orientuje jakiej wielkosci jest tarcza w skrzyni AUG od 2H ? I jaki tam wałek siedzi ?

Jakieś sugestie i pomysły mile widziane :)

Pozdrawiam

: ndz sty 11, 2009 22:10
autor: gumiś
nie warto pchać digi II w 16v,przerabiałem to inne mapy inny zapłon,chyba ze nastawiasz sie na jazde na lpg np z blosem,to co innego benzyna bedzie słuzyć do zapalania w zimne dni :D ,na gazie bedzie to chodziło całkiem przyjemnie jezdziłem,najlepiej szukać digi 1 mam obecnie,poczytaj na forum jest troche o tym,a co do sprzęgła tarcze to tarcz z 2h podejdzie pod skrzynie aug :D pozdrowienia

: ndz sty 11, 2009 23:10
autor: przemoGTI
Han3s, czy digi I czy II to i tak trzeba stroić pod 16v jak masz graty to zakładaj II... co do dwórurki to podejdzie pod ten kolektor.. a tarcza sprzegłowa jest na cienki wałek ze skrzyni AUG...

: pn sty 12, 2009 00:45
autor: Han3s
Dorobie tylko listwe wtryskowa u GTO i mysle ze to wszystko podejdzie, skrzynia od 2h łaczy sie bez problemu, a pozniej tylko na strojenie co najwyzej :)

: pn sty 12, 2009 09:36
autor: gumiś
ciekawe kto ci wystroi ster digiII z tamtego silnika :chytry:,kolektor moze zostać portki nie podejdą na pewno,ale jak masz migomat i troche pojecia to przerzezbisz pod mk1 :D,listwe to kupujesz z audi 1.8 20v dorabiasz mocowania i przedłuzki i gotowe.

Re: [Mk1] 9a zamiast 2H

: pn sty 12, 2009 09:50
autor: bugalon
Han3s pisze:Hmm w sumie trzy sprawy do sprostowania.

Pierwsza. Jak wiadomo 2H jest na DIGI II. Stad moje pytanie. Cała wiazka, ecu itd moze pozostac tylko wystarczy dorobic listwe wtryskowa, pozapinac czujniki i to poskladac prawda :)?
Prawda, tylko kilka detali trzeba będzie dokupic. Krociec do glowicy od ABFa z klimą zeby mieć gdzie wsadzić czujnik niebieski temperatury, trochę przewodów (wiązkę trzeba będzie przedłużyć do listwy wtryskowej) i pare innych drobnych detali
Han3s pisze: Druga sprawa, polega na kolektorze wydechowym. Macie jakieś pomysły ?
Czy ten od 9a połączy się z dalsza częścią układu jeśli miałem w 2h dwururke ?
silnik 2H ma dwururke ale ona z tego co kojarze zakończona jest gruszką od zwykłego kolektora (takiego jak mają silniki na monopunkcie w mk2). Potrzebujesz portek od mk1 GTI. Na nie zapniesz kolektor z 9A i będą pasować.
Han3s pisze: Trzecia sprawa. Pytanie brzmi :D Czy ktoś sie orientuje jakiej wielkosci jest tarcza w skrzyni AUG od 2H ? I jaki tam wałek siedzi ?
Tarcza 210 mm, wałek cienki.

: pn sty 12, 2009 10:49
autor: Han3s
Najbardziej to interesują mnie te drobne detale ? bo one najwięcej potrafią namieszać :D
Ogólnie rzecz biorąc to raczej da rade to samemu wrzucić jak ktoś nie ma dwóch lewych :)?

: pn sty 12, 2009 14:38
autor: bugalon
Han3s pisze:Najbardziej to interesują mnie te drobne detale ? bo one najwięcej potrafią namieszać :D
Ogólnie rzecz biorąc to raczej da rade to samemu wrzucić jak ktoś nie ma dwóch lewych :)?
Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow. Zerknij w wątek o digifancie. Tam będziesz miał napisane czego trzeba uzyc zeby to dobrze dzialalo. Ja robie zawsze tak:

1. Kupuje oryginalny czujnik temperatury cieczy z ABFa i wkrecam go w glowice KR/PL/9A
2. Kupuje krociec glowicy ten prowadzący do nagrzewnicy z ABFa z klimą. On ma wejscie na czujnik temperatury taki jak w 2H. Przerzucam czujnik temperatury (ten do zegarow) w ten krociec i sprawe mam załatwioną
3. Przedłużam wiązkę do wtrysków (seryjna jest za krótka, trzeba troche przewodow dorobic) tak aby sięgnęła do dorobionej listwy do 16V
4. W kolektorze od 16V musisz zmienic gniazda wtryskiwaczy. Kup w ASO (okolo 20 zetow za sztukę) lub wykręć z głowicy 2H jeśli Ci się uda.
5. Z krańcówkami przepustnicy trzeba będzie porzezbic (16V mają 3-pinowe krancowki a silnik 2H ma 2-pinowe). Najlepiej dać przpeustnicę z silników "PF/PB" jeśli jest inna niż w 2H (a raczej nie powinna byc). I zmienic tylko sposob mocowania linki gazu.
6. Przewod od czujnika cisnienia oleju w glowicy trzeba będzie przedluzyc (bo w silniku 16V jest on w podstawce filtra)
7. Odmę z 16v trzeba będzie wpiąć w dolot od silnika 8V ale pare rurek i sobie poradzisz :)

: pn sty 12, 2009 15:00
autor: toffic
bugalon pisze:4. W kolektorze od 16V musisz zmienic gniazda wtryskiwaczy. Kup w ASO (okolo 20 zetow za sztukę) lub wykręć z głowicy 2H jeśli Ci się uda.
nie trzeba
bugalon pisze:Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow.
czy aby na pewno??

: pn sty 12, 2009 15:10
autor: Han3s
bugalon pisze:Bez najmniejszego problemu. Jeśli sonda jest sprawna to nawet ECU skoryguje sobie samo sklad mieszanki w uzytecznym zakresie obrotow.
czy aby na pewno??[/quote]

Wedlug mnie nie bardzo :P MOze bedzie działał i jakoś jezdzil no ale to nie bedzie mialo sensu :) To bedzie tylko rozwiazanie aby dojechac na zestrojenie :)

: pn sty 12, 2009 15:34
autor: Borys
Han3s pisze:To bedzie tylko rozwiazanie aby dojechac na zestrojenie
tylko kto jest taki madry i ci digi 2 postroi?

: pn sty 12, 2009 16:21
autor: Han3s
NIe da rady tego zestroic ? GTO pisał ze jak dorwe innego kompa gdzie bedzie mozna dotknac zapłon to cos bedzie dało się zrobic no ale coz moze zle go zrozumialem :)
Poki co najwazniejsza sprawa bez ktorej nic sie nie ruszy to dorobienie listwy :)

: pn sty 12, 2009 16:38
autor: GTO
wiec zestroi digi 2 w wersji na 1 płycie, dwupłytowych z motorolą s3 nie robię bo nie mam programatora do tego - jedynie co można w nim ruszyć to dawki paliwa , zapłon siedzi na tej drugiej płycie , wiec tylko digi na 1 płycie, ciężko to znaleźć ale są takie . t


Obrazek
Obrazek

: pn sty 12, 2009 19:32
autor: Han3s
GTO a jakieś konkretne numery sterowników ? :)