Strona 1 z 2

gaźniki do jednostki ABF????

: wt gru 23, 2008 18:17
autor: g-zone
Szanowni koledzy zastanawiam sie nad założeniem gaźników, szukałem na forum, ale informacje są na tyle rozrzucone że ciezko wszytsko poskładac w kupe, chciałbym wymiescić sie w kwocie ok 1500-2000 zł czy jest to mozliwe? mysle nad gaznikami od motocykli, tylko jak to dobrac??skad wytrzasnac kolektor dolotowy(nowy na ebay ok 200 euro) i co ogolnie jeszcze jest mi potrzebne, jesli szanowne grono specjalistow mogloby pomoc bede Wam wdzieczny, myśle że każdemu moze sie to przydać, tym bardziej ze ciągle sie slyszy o turbinach/kompresorach a powoli zapomina sie o odlschoolowych sposobach podnoszenia mocy :food:


Wesołych Świąt :choinke:

: wt gru 23, 2008 19:50
autor: TAZ
Kolektory można samemu zrobić i poprosić spawacza, który spawa alu o sklejenie tego do kupy. Wystarczy kupić z takiego samego stopu trochę rury alu o fi powiedzmy 45mm, do tego dwa kawałki blachy alu o grubości 15mm i wymiarach 420mm/100mm i to powinno starczyć. Potem trochę myślenia, kilka rysunków i zaczynamy rzeźbić flansze pod gaźniki i do przykręcenia do głowicy. :bajer: Z drugiej strony chyba szybciej będzie ITB zapodać.

: wt gru 23, 2008 20:08
autor: g-zone
Taz takie wypowiedzi to rozumiem, szacun :bigok:

a jakie gaźniki z motorów dobrać? jak to sie robi, żeby to trzymało sie kupy?

: wt gru 23, 2008 20:24
autor: Duber
moim daniem nie mniej jak 500 pojemnosci na cylinder.od takiego motoru.

: wt gru 23, 2008 22:17
autor: CSR_GTI
g-zone pisze:założeniem gaźników
po cholere sie cofać? Idź w strone ITB... jak pomyślisz to w 1500zł sie zmieścisz.

: wt gru 23, 2008 22:32
autor: TAZ
Kolektor z BMW taniej jak 1000zł nie chodzi w sieci, a znaleźć za pół darmo jest ciężko. Ja znalazłem ale musze dać ośkę do macherów, żeby mi naprostowali i ucięli dwie przepustnice.

: wt gru 23, 2008 23:14
autor: CSR_GTI
TAZ pisze:Kolektor z BMW
nikt nie zmusza nikogo żeby użyć z BMW... Jak i tak musi modzić przedłużki żeby zainstalowac gaźniki to równie dobrze z jakiejś ścigawki może w ten sposób zainstalować to co trzeba.

[ Dodano: Wto 23 Gru, 2008 ]
http://img374.imageshack.us/my.php?imag ... 003kd9.jpg takie coś można

: wt gru 23, 2008 23:44
autor: przemoGTI
CSR_GTI, to chyba jakiś projekt w budowie bo dwie listwy wtryskowe?? chyba że źle widze.. wogóle to chyba by to pasowało stroić na standalone a nie na eku digi I..

: śr gru 24, 2008 00:13
autor: g-zone
CSR_GTI pisze:nikt nie zmusza nikogo żeby użyć z BMW... Jak i tak musi modzić przedłużki żeby zainstalowac gaźniki to równie dobrze z jakiejś ścigawki może w ten sposób zainstalować to co trzeba.


z czego jeszcze można znaleść??

no dobra, udało mi sie ITB znaleść z M3 (ok 1000zł), co dalej mi potrzebne?? :helm:

: śr gru 24, 2008 00:35
autor: TAZ
Teraz to napisz do jakiego silnika chcesz to wstawić.

: śr gru 24, 2008 00:44
autor: g-zone
w temacie jest napisane ABF 2.0 16v

: śr gru 24, 2008 00:49
autor: voj2s
jak masz przepustncie to teraz:
- suwmiarka ( pomierz ostwory do ich zamocowania )
- odpowidni kawalek alu zeby zrobic czesc od strony przepustnic
- pomierzyc rozstaw kanalow w glowicy z tego co pamietam 88mm miedzy srodkami przepustnice mieszcza sie na styk
- zrobic nowa oske ta ktora otwiera wszystkie przepustnice stara nie pasuje ze wzgledu rozstawu kanalow
- na frezarke z alu i zrobic dziurki
- kupic kawalek kolektora z 16V i odciac POD ODPWIEDNIM KATEM ok 3 cm od glowicy
- przyspawac czesc pod przepustnice
- wyszlifowac w srodku po spawaniu

a pozniej to juz z gorki 4 filtry lub zrobic puszke zbiorcza i 1 filtr, elektronika do przerobienia lub przejscie na SA

a na samamym poczatku trzeba sobie odpowiedziec na pytanie czy nasz silnik juz ma chec generowac >220KM w przeciwnym razie mzoe warto zaczac modyfikacje od czegos innego
pozdro

: śr gru 24, 2008 00:55
autor: g-zone
silnik posiada 165 KM, będe dawał jeszcze wałki, zapewne Schricka, i tyle....... ma to ogólnie sens? bo licze na jakieś 20 KM z ITB , później obróbka głowicy, wiem ze na odwrót ale tak będzie dla mnie lepiej

: śr gru 24, 2008 01:00
autor: voj2s
"madrzejsi " tego forum napisza ze 200KM to max na seryjnej przepsutnicy .... a VW pokazal ze nie ale jesli planujesz DOBRZE zrobic glowice i zalozyc walki ok 280 to plan jak najbardziej dobry tylko jak setup bedzie pelny bedzie moc

PS polecam wczesniej policzyc sobie dlugosc od zaworu do konca indywidualnego dolotu pod walki ktore chcesz zalozyc finalnie zeby sie nie okazalo ze chesz silnik krecic 8000rpm a rezonans w dolocie masz 6000-6500rpm lub 10000 rpm