Strona 1 z 2
Kłopocik z wydechem.
: czw paź 30, 2008 19:18
autor: Mateusz74
Witam wszystkich forumowiczów.Już od półtora roku jeżdżę "trójeczką" z ABF-em i sukcesywnie ją usprawniam.W pierwszej kolejności wymieniłem zawieszenie, potem hamulce a teraz przyszedł czas na piec.Przed operacją wrzuciłem autko na hamownie by sprawdzić czy mam szukać koników które straciłem, czy też mogę łapać nowe (test wypadł nadzwyczaj dobrze).Wałki (262 stopniowe) już w drodze a z układu wydechowego mam tylko kolektor 4-2-1 bez katalizatora.Chcę zamówić resztę układu czyli rury o przelocie 54 mm i tłumik końcowy,środkowego nie będzie.
Teraz pierwsze pytanie.Na ile taki układzik grzmi i czy policja nie będzie zirytowana słysząc taką orkiestrę (miałem cały układ "cobry" w motocyklu.Był tam tylko przelotowy tłumik i strasznie nie było
).
Drugie pytanie: Jakich przyrostów mocy mogę oczekiwać przy powiększeniu średnicy w zwężce w przepustnicy?
: czw paź 30, 2008 20:11
autor: przemoGTI
przy tych zabiegach które tu podałeś nie łudziłbym sie o jakiś znaczny przyrost mocy..
wogóle to wałki trzeba było brać ostrzejsze.. i pomyśleć jeszcze żeby coś w eku pogrzebać... choć jak powiem w mk3 z ABF-em jakoś tych wyników nie widać..
za to w mk2 to już co innego...
a tak nawiasem to jeszce mozesz odelżyć zamach to poprawia moment obrotowy
znacznie
: czw paź 30, 2008 20:23
autor: Mateusz74
Zdaję sobie sprawę że to nie będzie rewelacja ale do 15% mogę liczyć.Ostrzejsze wałki mnie nie interesują ponieważ tym autkiem jeżdżę do pracy
i często wracam jadąc w korkach a czy odciążenie koła zamachowego "znacznie" poprawi moment to sprawa dyskusyjna.Gdy będzie po zabiegu, na pewno zamieszczę wykresik z hamowni
.
: czw paź 30, 2008 22:05
autor: LCQ
sprawa dyskusyjna.
ale nie w ABFie
bez ecu nie licz na cuda, dobry program to podstawa w ABFie jak i reszcie silników
światka 262 st są słabe jak na charakterystyke ABFa, moim zdaniem najlepsze są od 268 w góre
Mateusz74 pisze:Chcę zamówić resztę układu czyli rury o przelocie 54 mm i tłumik końcowy,środkowego nie będzie.
rury to min 56 mm a najlepiej 60 jeśli grubsze mody, ponoć przelotówka na 2 tłumikach najlepiej sie sprawdza
przemoGTI pisze:choć jak powiem w mk3 z ABF-em jakoś tych wyników nie widać..
za to w mk2 to już co innego...
święta racja, waga robi swoje, trójka to taka krowa
Mateusz74 pisze:przy powiększeniu średnicy w zwężce w przepustnicy?
jeśli wałki dajesz możesz dac stozek i dobrą srednice w dolocie z przepustnica pomoze napewno
: czw paź 30, 2008 23:31
autor: Mateusz74
Wydech w całości supersprinta będzie.Do tego modelu tylko o takiej średnicy oferują.Co do stożka, to jeśli moc nie jest podniesiona o ok 40% to najwyżej samopoczucie się poprawi.Przy wałkach 268 mamy przyzwoity moment dopiero od 3000 obr/min.Ta kwestia jest sprawdzona.
: pt paź 31, 2008 02:37
autor: LCQ
Mateusz74 pisze:Wydech w całości supersprinta będzie.Do tego modelu tylko o takiej średnicy oferują.
taa bo tylko uliczny podają, w rajdowych ma większą średnice, nie wiem czy do mk3 jest taki
Mateusz74 pisze:Co do stożka, to jeśli moc nie jest podniesiona o ok 40% to najwyżej samopoczucie się poprawi.
czyli jeśli dopiero uzyskamy 210 koni w abfie wtedy będzie sens zrobienia dolotu na stożku ?? kolego coś tu kręcisz
Przy wałkach 268 mamy przyzwoity moment dopiero od 3000 obr/min.Ta kwestia jest sprawdzona.
czy w 16tkach zakładanie wałków ma sens przed 3000 obr czy po??? zapakuj lekkie koło zamachowe to pogadamy
Zainwestuj odrazu w dobry program (np: u GTO) bo bez tych pozytywnych wzgórków na wykresie nie będzie przyzwoitego efektu
: pt paź 31, 2008 06:40
autor: Mateusz74
czyli jeśli dopiero uzyskamy 210 koni w abfie wtedy będzie sens zrobienia dolotu na stożku ?? kolego coś tu kręcisz
Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.
Ps.Jeśli masz wykresik Twojego autka,mógłbyś wrzucić na forum?
: pt paź 31, 2008 12:51
autor: LCQ
Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.
Civic to nie VW,
http://www.streetracing.pl/forum/vw-gol ... 55099.html
Ps.Jeśli masz wykresik Twojego autka,mógłbyś wrzucić na forum?
nie byłem jeszcze na hamownii
: pt paź 31, 2008 14:55
autor: Łuki
ja mam rure 60 i tylko ostatni tłumik i jest mocno głośno jak cisne powyżej 4-5 x1ooo obr/min
: pt paź 31, 2008 15:21
autor: Mateusz74
Ten ostatni to oryginał czy innej firmy?
: pt paź 31, 2008 15:24
autor: djtom
Widziałem efekty stożka gdy goście "Civiki" hamowali.Paru z nich miało nawet nieźle zamontowane takie filterki-doprowadzanie zimnego powietrza i takie tam. Jedyny efekt to to że fajnie buczały.Zaznaczam że to były K/N-y.Nie piszę ,kolego,tego by bić pianę.Mówię co widziałem.Pozdrawiam.
nie hamowałem po stożku, ale wracam do puszki z wkładką
: pt paź 31, 2008 15:31
autor: Mateusz74
djtom,
Witam .Masz fajny awatar.Też miałem GSX-R kę model 94.Zawsze będę o niej pamiętał
.
: pt paź 31, 2008 15:32
autor: LCQ
wszyscy wracają do puszki z wkładką tylko dlatego że nie ma sensu mieć stożka jak nie ma się podstawowych modów: dolot/wydech/zwężka w przepustnicy i co najważniejsze dobry program, bo bez tego rzeczywiście są mniejsze efekty, ale w Twoim wypadku wałki będą powodować o wiele większe zapotrzebowanie na powietrze, więc............
Kenaj kiedyś miał dolot z K&N chyba, ale też miał grubsze mody, wałki świątka i chyba liźniętą głowice
ja mam rure 60 i tylko ostatni tłumik i jest mocno głośno jak cisne powyżej 4-5 x1ooo obr/min
napewno masz głośno, ja bym jeszcze jeden zapakował tłumik przelotowy, chyba że lubisz
: pt paź 31, 2008 18:31
autor: Łuki
LCQ pisze:
napewno masz głośno, ja bym jeszcze jeden zapakował tłumik przelotowy, chyba że lubisz
chce, ale mało miejsca w mk1 i narazie szukam czegoś co tam zmieszcze