Strona 1 z 2
księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v
: wt paź 28, 2008 22:36
autor: g-zone
wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:
a)koszty podstawowego remontu
b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny
c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)
d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v
e)wszelkie inne informacje
f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....
Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah

Re: księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v
: śr paź 29, 2008 09:37
autor: GTO
wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:
a)koszty podstawowego remontu
a co to jest podstawowy remont ?
licząc cały silnik i wszystko co się da to pewnie z 5000zł
---------------------
b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny
ceny są dostępne na stronie IC w sklepie online, jak masz zniżki to sobie odlicz z 20-30%
---------------------
c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)
różnie, od 500 do 1000
---------------------
d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v
prowadnice zaworowe na wydechach
---------------------
e)wszelkie inne informacje
brak
--------------------
f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....
może , a nawet musi , jak będziesz cokolwiek szlifował i coś zrobią złe/niedokładnie to już pupa na starcie.
----------------------
Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah

: śr paź 29, 2008 12:10
autor: toffic
prowadnice zaworowe na wydechach
na ssących też po większych przebiegach
: śr paź 29, 2008 13:00
autor: TAZ
A ja mam właśnie poskładany silnik po remoncie. Przebiegu miał 247000km, jedna panewka obrócona, blok z progami. Werdykt brzmiał: Chyba ktoś upalał ten silnik na LOTOSIE. Tu się mogę zgodzić. Wał o dziwo miał tylko drobniutkie ryski ale został szifnięty.
Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Głowica to inna bajka bo wszystko po znajomości i rabat według cen sklepowych mógłby wynosić nawet 50% więc nie pisze. Ale prowadnice szybko się niszczą i niszczą też gniazda.
: śr paź 29, 2008 16:29
autor: bugalon
TAZ pisze:
Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość

: śr paź 29, 2008 19:44
autor: CSR_GTI
TAZ pisze:Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
przyłącze sie do pytania poprzednika... ile za graty i całość tulejowanie ile wyniosło?
: śr paź 29, 2008 21:48
autor: TAZ
bugalon pisze:TAZ pisze:
Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość

Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem. W serwisie te same tłoki to koszt 420zł za sztukę !!!!!! W harcie jeden tłok 320zł, w AD 340zł, w IC nawet nie pytałem. Tłoki brałem u szlifierza i bardzo się zdziwiłem bo każdy trzymał wymiar idealnie. Nie było żadnych różnic w średnicy tłoków. Nawet waga każdego idealna. Panewki po znajomości ten sam szlifierz sprzedał mi dość tanio bo sputer z kolbenschmidta na cały wał to koszt 320zł.
[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 8:50 pm ]
Przypomniałem sobie, że nawet Grzana tłok kupował do swojego nowy za nieco ponad stówkę. Mówimy oczywiście o Mahle, choć na pierwszy montaż leciały Nural. Ale Nural robi swoje tłoki u Mahle i jakość jednych i drugich jak widać jest identyczna.

: czw paź 30, 2008 13:18
autor: bugalon
TAZ pisze:bugalon pisze:TAZ pisze:
Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość

Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem.
Super cena, a możesz podać namiary na goscia i producenta tłoków, pierscieni i sworzni ? Bo chyba to nie Mahle ?
: pt sty 30, 2009 00:59
autor: Marszall
Koledzy krótkie pytanie, co się stanie jeśli wymienie wszystko co trzeba tzn. panewki, prowadnice, pierścienie jednakże tuleje mają progi i zostana nieruszone??
Na co musze sie nastawić? gorsze osiągi? branie oleju? krutka żywotność?
bo tulejowanie to dość droga impreza a niekoniecznie chciałbym się w to bawić?
PS. kompresja przed rozebraniem silnika była od 12 do 14/15 na garku.
: pt sty 30, 2009 12:38
autor: TAZ
Tulejowanie bloku na dobrych tulejach to koszt 600zł. Założenie nowych pierścieni do starych cylindrów i tłoków może zaowocować wielkim braniem oleju i może być też tak, że pierścienie nigdy się nie dotrą do gładzi cylindrów. Skoro cylindry się krzywią to i pierścienie też. Nowe pierścienie nie koniecznie mogą się dopasować.
: pt sty 30, 2009 22:33
autor: Marszall
A nie ma bardziej optymistycznego scenariusza??
czyli co najlepiej nowe tuleje, czy odrazu i tłoki nowe??
na tuleje to jeszcze moze bym się skusił.
A może poszukać używanego bloku??
Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.
i jeszcze pytanko gdzie takie tulejowanie najlepiej wykonać??
: pt sty 30, 2009 22:59
autor: AD6
Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.
niedawno remontowałem swojego ABF-a po przekręceniu panewki i nawet minimalnych progów nie było
: pt sty 30, 2009 23:12
autor: toffic
Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou
progi to raczej efekt złego użytkowania motoru a nie "wrodzona" wada 16V; co do prowadnic, chyba ci się coś pomyliło, fakt w 16V szybko się zużywają ale czy pękają to bym nie powiedział
: sob sty 31, 2009 00:24
autor: evolution
g-zone, co ty tak do mnie pijesz??? zamykam tylko te tematy ktore trzeba...