Strona 1 z 2

księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v

: wt paź 28, 2008 22:36
autor: g-zone
wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:

a)koszty podstawowego remontu

b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny

c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)

d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v

e)wszelkie inne informacje

f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....

Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah :pub:

:okej:

Re: księga od a-z na temat remontu w ABF oraz innych 16v

: śr paź 29, 2008 09:37
autor: GTO
wpadłem na taki pomysł, aby spisać wszytsko na temat remontu głowicy i reszty silnika:

a)koszty podstawowego remontu

a co to jest podstawowy remont ?
licząc cały silnik i wszystko co się da to pewnie z 5000zł

---------------------
b)jakie lementy silnika, jesli ktos coś kupował ostatnio prosze o ceny

ceny są dostępne na stronie IC w sklepie online, jak masz zniżki to sobie odlicz z 20-30%

---------------------
c)ile trzeba mieć kasy żeby zrobić podstawowy remont głowicy (np: ABF)

różnie, od 500 do 1000

---------------------

d)co zwykle siada/psuje się w głowicy ABF oraz innych 16v

prowadnice zaworowe na wydechach


---------------------

e)wszelkie inne informacje

brak

--------------------

f)czy w miare obrotny mechanik moze to zrobić dobrze?? na co trzeba uważać....

może , a nawet musi , jak będziesz cokolwiek szlifował i coś zrobią złe/niedokładnie to już pupa na starcie.

----------------------

Prośba tu do Evoutiona żeby nie zamykał tematu, myśle że zawsze będą to informacje dobre dla tych co nie w temacie, oraz tych co grzebią, specjaliści moze też troche odświeżą sobie wiedze hahah :pub:

: śr paź 29, 2008 12:10
autor: toffic
prowadnice zaworowe na wydechach
na ssących też po większych przebiegach

: śr paź 29, 2008 13:00
autor: TAZ
A ja mam właśnie poskładany silnik po remoncie. Przebiegu miał 247000km, jedna panewka obrócona, blok z progami. Werdykt brzmiał: Chyba ktoś upalał ten silnik na LOTOSIE. Tu się mogę zgodzić. Wał o dziwo miał tylko drobniutkie ryski ale został szifnięty.

Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł

Głowica to inna bajka bo wszystko po znajomości i rabat według cen sklepowych mógłby wynosić nawet 50% więc nie pisze. Ale prowadnice szybko się niszczą i niszczą też gniazda.

: śr paź 29, 2008 16:29
autor: bugalon
TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)

: śr paź 29, 2008 19:44
autor: CSR_GTI
TAZ pisze:Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
przyłącze sie do pytania poprzednika... ile za graty i całość tulejowanie ile wyniosło?

: śr paź 29, 2008 21:48
autor: TAZ
bugalon pisze:
TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)
Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem. W serwisie te same tłoki to koszt 420zł za sztukę !!!!!! W harcie jeden tłok 320zł, w AD 340zł, w IC nawet nie pytałem. Tłoki brałem u szlifierza i bardzo się zdziwiłem bo każdy trzymał wymiar idealnie. Nie było żadnych różnic w średnicy tłoków. Nawet waga każdego idealna. Panewki po znajomości ten sam szlifierz sprzedał mi dość tanio bo sputer z kolbenschmidta na cały wał to koszt 320zł.

[ Dodano: Sro Paź 29, 2008 8:50 pm ]
Przypomniałem sobie, że nawet Grzana tłok kupował do swojego nowy za nieco ponad stówkę. Mówimy oczywiście o Mahle, choć na pierwszy montaż leciały Nural. Ale Nural robi swoje tłoki u Mahle i jakość jednych i drugich jak widać jest identyczna. :bigok:

: czw paź 30, 2008 13:18
autor: bugalon
TAZ pisze:
bugalon pisze:
TAZ pisze: Ceny:
Za szlif wału, wałka pośredniego, rozwiert bloku, wstawienie chromowych tulei (25%chromu w stali), nowe tłoki mahle, pierścienie, sworznie, tulejki sworzni, panewki kolben schmidta sputer zapłaciłem 1600zł
Taz, mowimy o 16V? Możesz podać ceny poszczegolnych części? Bo dla mnie komplet nowych tłoków np do ABFa to juz jest wyzszy koszt niz to co podałeś za całość :)
Za tulejowanie bloku dałem 600zł, jeden tłok nowy nominał bo tylko takie produkują kosztował mnie jakieś 155zł z pierścieniami i sworzniem.
Super cena, a możesz podać namiary na goscia i producenta tłoków, pierscieni i sworzni ? Bo chyba to nie Mahle ?

: pt sty 30, 2009 00:59
autor: Marszall
Koledzy krótkie pytanie, co się stanie jeśli wymienie wszystko co trzeba tzn. panewki, prowadnice, pierścienie jednakże tuleje mają progi i zostana nieruszone??

Na co musze sie nastawić? gorsze osiągi? branie oleju? krutka żywotność?

bo tulejowanie to dość droga impreza a niekoniecznie chciałbym się w to bawić?

PS. kompresja przed rozebraniem silnika była od 12 do 14/15 na garku.

: pt sty 30, 2009 12:38
autor: TAZ
Tulejowanie bloku na dobrych tulejach to koszt 600zł. Założenie nowych pierścieni do starych cylindrów i tłoków może zaowocować wielkim braniem oleju i może być też tak, że pierścienie nigdy się nie dotrą do gładzi cylindrów. Skoro cylindry się krzywią to i pierścienie też. Nowe pierścienie nie koniecznie mogą się dopasować.

: pt sty 30, 2009 22:33
autor: Marszall
A nie ma bardziej optymistycznego scenariusza??
czyli co najlepiej nowe tuleje, czy odrazu i tłoki nowe??
na tuleje to jeszcze moze bym się skusił.
A może poszukać używanego bloku??

Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.

i jeszcze pytanko gdzie takie tulejowanie najlepiej wykonać??

: pt sty 30, 2009 22:59
autor: AD6
Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou.

niedawno remontowałem swojego ABF-a po przekręceniu panewki i nawet minimalnych progów nie było

: pt sty 30, 2009 23:12
autor: toffic
Marszall pisze:Te progi że tak spytam to jedna z przypadłości szesnastek? tak jak np. pękanie prowadnic zaworowych? Czy to wynika ze zużycia motrou
progi to raczej efekt złego użytkowania motoru a nie "wrodzona" wada 16V; co do prowadnic, chyba ci się coś pomyliło, fakt w 16V szybko się zużywają ale czy pękają to bym nie powiedział

: sob sty 31, 2009 00:24
autor: evolution
g-zone, co ty tak do mnie pijesz??? zamykam tylko te tematy ktore trzeba...