Strona 1 z 2
Kilka pytań odnośnie kr/pl
: czw paź 16, 2008 13:12
autor: juby
witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
Re: Kilka pytań odnośnie kr/pl
: czw paź 16, 2008 13:26
autor: bugalon
juby pisze:witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
1. Nie wiem
2. Tak
3. 30% masy bezpiecznie
4. Jak sprawne i nowe to nawet 300 NM (oby tylko lawinowo nie narastał)
5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
7. Najlepiej dedykowany baran supersprinta. Jeśli chcesz serie to kolektor z ABFa jest bardzo dobry (razem z portkami najlepiej)
8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.
: czw paź 16, 2008 14:13
autor: LCQ
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
pamiętaj o wyważeniu
juby pisze:7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
kolektor ABF+ portki o większej średnicy ( mówie tu o wersji 2 rurkowej która i tak jest dobra, ale do ideału jej daleko), co do firmówek to Supersprint i Hartmann, z tego co się orientuje ponoć lepszy ten drugi.......
www.ebay.de
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
bez większego grzebania, lepiej tego nie ruszaj
: czw paź 16, 2008 15:37
autor: juby
Więc dalej.
Co chcę zrobić:
Głowica + pełen porting.
Mam wałki Oettingera, nie wiem czy montować te, czy te z ABF'a
Jakiś kolektor wydechowy, najbardziej odpowiada mi ten z ABF'a, ze względu na koszty.
Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
Digifant + strojenie.
I kolejne kilka pytań:
bugalon pisze:5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
Więc co najlepiej założyć? Modyfikować tą, czy szukać innej skrzyni. Nie ukrywam że bardzo mi się podoba zestopniowanie seryjnej skrzyni
bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.
bugalon pisze:8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.
Ale teoretycznie chyba powinien bardziej rozciągnąć się w funkcji obrotów? Czy to tylko teoria?
: czw paź 16, 2008 20:22
autor: GRZANA
1. 5kg
3. bezpieczna waga to 3,75 kg
gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.
: czw paź 16, 2008 20:25
autor: juby
GRZANA pisze:gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.
mam swojego sprawdzonego człowieka
: czw paź 16, 2008 21:43
autor: przemoGTI
juby pisze:Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
nie wiem czy to taki dobry pomysł
juby pisze:Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.
będzie będzie.. jak już dajesz tak ostro i będizesz wszystko stroił to wałki 276 schrick-a dawaj możliwie ostatnie pod hydraulike...
i kolektor bym proponował z KR-a
: czw paź 16, 2008 21:51
autor: juby
przemoGTI pisze:wałki 276 schrick-a
raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
: czw paź 16, 2008 23:04
autor: przemoGTI
juby pisze:raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
a no to faktycznie moze lepsze takie coś z serii..
a te wałki Oettingera to jaka maja charakterystyke?
: czw paź 16, 2008 23:37
autor: GTO
juby pisze:przemoGTI pisze:wałki 276 schrick-a
raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
276 są przyjemne i jeżdżą z dołu
jak nie wierzysz to załóż 288
: pt paź 17, 2008 14:13
autor: tirsone
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...
: pt paź 17, 2008 15:45
autor: bugalon
tirsone pisze:6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...
No bo to nie taka sama zmiana jak z PL na KR
1. Czas otwarcia wałka KRki to 212 stopni, PLki - 198/200 stopni (w zalezności od zrodeł). Zmiana samego wałka bez osprzętu z KRki daje Ci okolo 5 koni różnicy a rożnica w czasie otwarcia to 10/12 stopni
2. Czas otwarcia wałka z ABF to 218/220 stopni (też zależnie od źródeł). Więc to tylko 6/8 stopni wiecej niż wałek z KRa. Wg mnie przełoży sie to na 2-3 konie, czyli proporcjonalnie do zysku KR/PL/
: pt paź 17, 2008 17:47
autor: toffic
bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
Wydechu tez
[ Dodano: 17 Paź 2008 17:48 ]
bugalon pisze:4. Jak sprawne i nowe to nawet 300 NM (oby tylko lawinowo nie narastał)
Ale nie na długo
: pt paź 17, 2008 18:56
autor: CSR_GTI
tirsone pisze:o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje...
Jak masz wałki z PL to i tak będziesz kąbinował z czymś większym... a jak juz to lepiej wrzucić te z ABF'a
Po za tym na tych wałkach z kolektorem 50mm z KR'a i po strojeniu digi byłby mały szatan (tylko nastepny zonk jest w wydechu ale to jakiś kolektorek by pewnie sprawe załatwił)