Kilka pytań odnośnie kr/pl

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Kilka pytań odnośnie kr/pl

Post autor: juby » czw paź 16, 2008 13:12

witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?


Frakcja Proud Member

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Kilka pytań odnośnie kr/pl

Post autor: bugalon » czw paź 16, 2008 13:26

juby pisze:witam
mam kilka pytań odnośnie silników kr/pl
1. ile waży koło zamachowe w kr?
2. czy pl ma takie samo koło (czy tyle samo waży?)
3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
4. jaki moment jest w stanie przenieść seryjne sprzęgło z kr'a?
5. jaki moment wytrzymuje seryjna skrzynia 2Y?
6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?
7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
1. Nie wiem
2. Tak
3. 30% masy bezpiecznie
4. Jak sprawne i nowe to nawet 300 NM (oby tylko lawinowo nie narastał)
5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
7. Najlepiej dedykowany baran supersprinta. Jeśli chcesz serie to kolektor z ABFa jest bardzo dobry (razem z portkami najlepiej)
8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » czw paź 16, 2008 14:13

3. ile można kg z takiego koła zdjąć?
pamiętaj o wyważeniu
juby pisze:7. od czego najlepiej założyć kolektor wydechowy i portki?
kolektor ABF+ portki o większej średnicy ( mówie tu o wersji 2 rurkowej która i tak jest dobra, ale do ideału jej daleko), co do firmówek to Supersprint i Hartmann, z tego co się orientuje ponoć lepszy ten drugi....... www.ebay.de ;)
8. czy założenie grubszego kolektora dolotowego (czyli o większej pojemności) nie spowoduje przeniesienia max mocy i max momentu obrotowego w wyższe partie obrotów?
bez większego grzebania, lepiej tego nie ruszaj :bigok:


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » czw paź 16, 2008 15:37

Więc dalej.
Co chcę zrobić:
Głowica + pełen porting.
Mam wałki Oettingera, nie wiem czy montować te, czy te z ABF'a
Jakiś kolektor wydechowy, najbardziej odpowiada mi ten z ABF'a, ze względu na koszty.
Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
Digifant + strojenie.

I kolejne kilka pytań:
bugalon pisze:5. 300NM+ przy umiejętnym traktowaniu ale nie na długo (przy 200NM potrafi sie wysrawać przy bardzo gwałtownej jeździe)
Więc co najlepiej założyć? Modyfikować tą, czy szukać innej skrzyni. Nie ukrywam że bardzo mi się podoba zestopniowanie seryjnej skrzyni
bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.
bugalon pisze:8. Tak przeniesie. Co więcej maksymalny moment prawdopodobnie spadnie.
Ale teoretycznie chyba powinien bardziej rozciągnąć się w funkcji obrotów? Czy to tylko teoria?


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » czw paź 16, 2008 20:22

1. 5kg
3. bezpieczna waga to 3,75 kg

gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » czw paź 16, 2008 20:25

GRZANA pisze:gosc na allegro o nicku otoczak zajmuje sie toczeniem i wywazaniem kol m.in.
mam swojego sprawdzonego człowieka :satan:


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » czw paź 16, 2008 21:43

juby pisze:Jakiś lepszy oddech, najprawdopodobniej stożek.
nie wiem czy to taki dobry pomysł
juby pisze:Ale mówisz o samych wałkach, tak jak bym teraz założył? Wydaje mi się że w połączeniu z innymi modami efekt będzie lepszy.
będzie będzie.. jak już dajesz tak ostro i będizesz wszystko stroił to wałki 276 schrick-a dawaj możliwie ostatnie pod hydraulike...
i kolektor bym proponował z KR-a


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » czw paź 16, 2008 21:51

przemoGTI pisze:wałki 276 schrick-a
raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
przemoGTI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 28, 2006 21:17
Lokalizacja: Małopolska/Śląsk
Kontakt:

Post autor: przemoGTI » czw paź 16, 2008 23:04

juby pisze:raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
a no to faktycznie moze lepsze takie coś z serii..
a te wałki Oettingera to jaka maja charakterystyke?


www.rs-tuning.pl
usuwanie Fap Dpf NOX adblue
hamownia podwoziowa 2WD

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » czw paź 16, 2008 23:37

juby pisze:
przemoGTI pisze:wałki 276 schrick-a
raczej to odpada, samochód ma być typowo uliczny i posiadać jakąś w miarę przyjemną charakterystykę momentu i mocy a takie wałki to już lekki hardcore, na dole nie będzie jechał...
276 są przyjemne i jeżdżą z dołu
jak nie wierzysz to załóż 288


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt paź 17, 2008 14:13

6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?

bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje... :grrr:


Mój golf

Miłość ożyła....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt paź 17, 2008 15:45

tirsone pisze:6. czy założenie wałków z abf'a do kr'a da jakieś wymierne rezultaty?

bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje... :grrr:
No bo to nie taka sama zmiana jak z PL na KR

1. Czas otwarcia wałka KRki to 212 stopni, PLki - 198/200 stopni (w zalezności od zrodeł). Zmiana samego wałka bez osprzętu z KRki daje Ci okolo 5 koni różnicy a rożnica w czasie otwarcia to 10/12 stopni
2. Czas otwarcia wałka z ABF to 218/220 stopni (też zależnie od źródeł). Więc to tylko 6/8 stopni wiecej niż wałek z KRa. Wg mnie przełoży sie to na 2-3 konie, czyli proporcjonalnie do zysku KR/PL/


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt paź 17, 2008 17:47

bugalon pisze:6. Na pewno coś da bo czasy otwarcia wała ssacego sa większe. Pytanie co to jest wymierny efekt. Ja myslę że ze 2-3 konie dostaniesz.
Wydechu tez

[ Dodano: 17 Paź 2008 17:48 ]
bugalon pisze:4. Jak sprawne i nowe to nawet 300 NM (oby tylko lawinowo nie narastał)
Ale nie na długo :helm:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pt paź 17, 2008 18:56

tirsone pisze:o masz...to mnie zabiłeś... Ale to sprawdzone jest czy jak? sam chciałem wrzucać takie wałki ale jak to ma być poniżej 5 KM to chyba sobie podaruje... :grrr:
Jak masz wałki z PL to i tak będziesz kąbinował z czymś większym... a jak juz to lepiej wrzucić te z ABF'a ;) Po za tym na tych wałkach z kolektorem 50mm z KR'a i po strojeniu digi byłby mały szatan (tylko nastepny zonk jest w wydechu ale to jakiś kolektorek by pewnie sprawe załatwił) ;)


18K4F inside... RWD car :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości