Strona 1 z 2
Pompy oleju w 16V
: pn lip 28, 2008 14:11
autor: bugalon
Czy ta z 9A podejdzie bez wymiany wałka pośredniego i kombinacji z kółkiem paska do KR/PL ? Pamiętam, że kiedyś to rozkminilem bo mierzyłem ale teraz jeden silnik mam w Bydgoszczy a drugi w Olsztynie i średnio mam jak sprawdzić.
: pn lip 28, 2008 21:58
autor: toffic
ja tak mam
i daje rade bardzo dobrze
: wt lip 29, 2008 01:22
autor: bugalon
no ale musiales przekladac walek pośredni czy podeszła ta od 9A bez żadnego problemu? (wiadomo smok inny to sie przeklada)
: wt lip 29, 2008 10:42
autor: evolution
a ma ktos z was dojscie do etki??:> moze sie okazac ze pytanie jest co najmniej glupie... pompy robia zamiennie inne sa walki posrednie i zebatki
: wt lip 29, 2008 11:04
autor: bugalon
W etce sprawdzone, numery pomp do 9A i do KR różnią się i nigdzie nie jest napisane, czy pasują zamiennie (więc zakładam, że nie pasują). Zanim zadałem pytanie sporo poszukałem. Moge w ogole nie pytać i to sobie wymierzyć bo obydwie pompy mam. Nie chce mi sie specjalnie w tym celu jechać 250 kilometrow w jedna strone.
: wt lip 29, 2008 11:11
autor: evolution
tak roznia sie tylko pierwszymi 3 literami..
: wt lip 29, 2008 11:34
autor: bugalon
Trzy pierwsze numery pomijam. Chyba mamy inną etkę bo u mnie jak wół stoi w jednej na końcu numeru literka A a w drugiej literka C
: wt lip 29, 2008 11:35
autor: toffic
evolution pisze:pompy robia zamiennie inne sa walki posrednie i zebatki
To ze pasują zamiennie nei znaczy że sa takie same, pompa 9A/ABf- wysokośc kół jak w G60 czyli 36mm, KR/PL 32 czyli jak zwykłe 8V, pompa w KR/PL kręci się szybciej wiec mozna złożyć z tego niezłe klocki
bugalon pisze:no ale musiales przekladac walek pośredni czy podeszła ta od 9A bez żadnego problemu?
wałek jak i zebatka ta na pompie jest z KRa, nie podejdzie ta zmiana w drugą stroen, tzn wałak i kółka z 9A nie da sie włożyć do bloku KR/PL (za małą dziura w bloku, w którą wchodzi dekiel)
: wt lip 29, 2008 11:43
autor: bugalon
Dzieki toffic, konkretna odpowiedz, jedna taka uwaga tylko. Z moich pomiarow wynika, że 9A ma wysokośc kół 36mm a KR/PL 30 (u ciebie 32). Poza tym nie wszystkie pompy z 8V mają kółka 30(czy 32). Pompa z silnika ABA np (amerykańskie 2.0 8V) ma np koło 36mm.
: wt lip 29, 2008 16:50
autor: evolution
toffic pisze:pompa 9A/ABf- wysokośc kół jak w G60 czyli 36mm, KR/PL 32 czyli jak zwykłe 8V, pompa w KR/PL kręci się szybciej wiec mozna złożyć z tego niezłe klocki
to jest opisane na forum dawno temu
zgadnij prze kogo??
wiec to nie nowosc, a co do predkosci pompy to w kazdej 16v kreci sie o 25 procent szybciej...
[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 16:52 ]
P.s. 36 ma kazdy silnik 8v po zdaje sie 91 roku z natryskiem na denko tloka, nie tylko pg
: wt lip 29, 2008 21:02
autor: toffic
bugalon pisze:KR/PL 30 (u ciebie 32)
byc może, pamięć mam słabą
bugalon pisze:Pompa z silnika ABA np (amerykańskie 2.0 8V) ma np koło 36mm.
z 2E równiez
evolution pisze:to jest opisane na forum dawno temu
zgadnij prze kogo??
wiec to nie nowosc, a co do predkosci pompy to w kazdej 16v kreci sie o 25 procent szybciej...
wiem kto to opisał bo czytałem
Czy pompa w KR/PL i 9A/ABf kręci się tak samo szybko?? z tego co pamiętam to KR/PL wychodził szybciej, dlatego mam napęd z KR/PL + pompa 9A, efekt w postaci nadmiaru ciśnienia znakomity
: śr sie 06, 2008 19:15
autor: tirsone
Podepnę się trochę pod temat...
Jak pisałem w historii swojego golfa musiałem do niego dokupować pompę oleju bo nie było
... Kupiłem jakąś noname z allegro za 80 zeta... ale teraz z biegiem czasu wynika że jednak są poważne różnice w obrębie tej części. Ja dodatkowo mam problemy z ciśnieniem oleju i zastanawiam się czy nie powinienem czasem kupić czegoś lepszego/ wydajniejszego.
Na pewno są tu tacy którzy mogą mi coś poradzić w tej materii... Wiem że polecacie firma FEBI ale doczytałem sie że i tu są różne rodzaje pomp.... no i cena też spora...
Niech ktoś łaskawie mi napisze o co chodzi z tymi pompami
: śr sie 06, 2008 20:20
autor: toffic
Poszło PW
: czw sie 07, 2008 08:22
autor: bugalon
Dawaj pompę od 9A Tirsone i problemy z ciśnieniem znikną