Pompy oleju w 16V

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Pompy oleju w 16V

Post autor: bugalon » pn lip 28, 2008 14:11

Czy ta z 9A podejdzie bez wymiany wałka pośredniego i kombinacji z kółkiem paska do KR/PL ? Pamiętam, że kiedyś to rozkminilem bo mierzyłem ale teraz jeden silnik mam w Bydgoszczy a drugi w Olsztynie i średnio mam jak sprawdzić.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn lip 28, 2008 21:58

ja tak mam :bigok: i daje rade bardzo dobrze :bajer:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 29, 2008 01:22

no ale musiales przekladac walek pośredni czy podeszła ta od 9A bez żadnego problemu? (wiadomo smok inny to sie przeklada)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lip 29, 2008 10:42

a ma ktos z was dojscie do etki??:> moze sie okazac ze pytanie jest co najmniej glupie... pompy robia zamiennie inne sa walki posrednie i zebatki


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 29, 2008 11:04

W etce sprawdzone, numery pomp do 9A i do KR różnią się i nigdzie nie jest napisane, czy pasują zamiennie (więc zakładam, że nie pasują). Zanim zadałem pytanie sporo poszukałem. Moge w ogole nie pytać i to sobie wymierzyć bo obydwie pompy mam. Nie chce mi sie specjalnie w tym celu jechać 250 kilometrow w jedna strone.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lip 29, 2008 11:11

tak roznia sie tylko pierwszymi 3 literami..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 29, 2008 11:34

Trzy pierwsze numery pomijam. Chyba mamy inną etkę bo u mnie jak wół stoi w jednej na końcu numeru literka A a w drugiej literka C


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 29, 2008 11:35

evolution pisze:pompy robia zamiennie inne sa walki posrednie i zebatki
To ze pasują zamiennie nei znaczy że sa takie same, pompa 9A/ABf- wysokośc kół jak w G60 czyli 36mm, KR/PL 32 czyli jak zwykłe 8V, pompa w KR/PL kręci się szybciej wiec mozna złożyć z tego niezłe klocki
bugalon pisze:no ale musiales przekladac walek pośredni czy podeszła ta od 9A bez żadnego problemu?
wałek jak i zebatka ta na pompie jest z KRa, nie podejdzie ta zmiana w drugą stroen, tzn wałak i kółka z 9A nie da sie włożyć do bloku KR/PL (za małą dziura w bloku, w którą wchodzi dekiel)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 29, 2008 11:43

Dzieki toffic, konkretna odpowiedz, jedna taka uwaga tylko. Z moich pomiarow wynika, że 9A ma wysokośc kół 36mm a KR/PL 30 (u ciebie 32). Poza tym nie wszystkie pompy z 8V mają kółka 30(czy 32). Pompa z silnika ABA np (amerykańskie 2.0 8V) ma np koło 36mm.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lip 29, 2008 16:50

toffic pisze:pompa 9A/ABf- wysokośc kół jak w G60 czyli 36mm, KR/PL 32 czyli jak zwykłe 8V, pompa w KR/PL kręci się szybciej wiec mozna złożyć z tego niezłe klocki
to jest opisane na forum dawno temu :) zgadnij prze kogo?? :bajer: wiec to nie nowosc, a co do predkosci pompy to w kazdej 16v kreci sie o 25 procent szybciej...

[ Dodano: Wto Lip 29, 2008 16:52 ]
P.s. 36 ma kazdy silnik 8v po zdaje sie 91 roku z natryskiem na denko tloka, nie tylko pg


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 29, 2008 21:02

bugalon pisze:KR/PL 30 (u ciebie 32)
byc może, pamięć mam słabą :helm:
bugalon pisze:Pompa z silnika ABA np (amerykańskie 2.0 8V) ma np koło 36mm.
z 2E równiez
evolution pisze:to jest opisane na forum dawno temu :) zgadnij prze kogo?? :bajer: wiec to nie nowosc, a co do predkosci pompy to w kazdej 16v kreci sie o 25 procent szybciej...
wiem kto to opisał bo czytałem :bigok: Czy pompa w KR/PL i 9A/ABf kręci się tak samo szybko?? z tego co pamiętam to KR/PL wychodził szybciej, dlatego mam napęd z KR/PL + pompa 9A, efekt w postaci nadmiaru ciśnienia znakomity :helm:



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » śr sie 06, 2008 19:15

Podepnę się trochę pod temat...

Jak pisałem w historii swojego golfa musiałem do niego dokupować pompę oleju bo nie było :blush: ... Kupiłem jakąś noname z allegro za 80 zeta... ale teraz z biegiem czasu wynika że jednak są poważne różnice w obrębie tej części. Ja dodatkowo mam problemy z ciśnieniem oleju i zastanawiam się czy nie powinienem czasem kupić czegoś lepszego/ wydajniejszego.

Na pewno są tu tacy którzy mogą mi coś poradzić w tej materii... Wiem że polecacie firma FEBI ale doczytałem sie że i tu są różne rodzaje pomp.... no i cena też spora...

Niech ktoś łaskawie mi napisze o co chodzi z tymi pompami :grin:


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr sie 06, 2008 20:20

Poszło PW :bigok:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw sie 07, 2008 08:22

Dawaj pompę od 9A Tirsone i problemy z ciśnieniem znikną :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości