Strona 1 z 2
mk II 1.8 16v - falujace obroty
: wt mar 25, 2008 12:22
autor: Gulff
witam mam problem poniewaz faluja mi obroty na luzie a czasem silnik nawet zdechnie...
dodam ze silnik jest po remoncie nowe przewody BERU,swiece Beru,palec, kopułka,wszystkie filtry,popychacze hydr. uszczelki,nowy czujnik w głowicy (ten biały),olej aku,itp.zapłon ustawiony na lampe, ogolnie silnik chodzi super wkreca sie dobrze itp.
aha dodam ze zalozylem niedawno LPG 2gen.+blos i problem nie zniknął dalej obroty faluja
ma ktos jakies pomysły co to moze byc???
: wt mar 25, 2008 12:29
autor: CHUDY
sliniczek krokowy.do wymiany lub wyczyszczenia.spróbuj wyczysci go w srodku bo mozlwe ze sie zacina.
: wt mar 25, 2008 13:03
autor: Gulff
a mozesz powiedziec czym albo jak go wyczyscic??? wydmuchac czy wymyc czyms???aha a trzeba go rozebrac bo jesli tak to ja nie wiem jak
jakies wskazówki???
: wt mar 25, 2008 13:04
autor: Cieluś
Faktycznie jest to raczej krokowy, ale te silniki tzn 16v KR nie chodzą dobrze na gazie i właśnie maja największy kłopot z ustawieniem wolnych obrotów. Ale można sobie z tym szybko poradzić i to za nie duże pieniądze ok45zł, wkładając stabilizator wolnych obrotów. Wpinasz się z tym do instalacji gaz, ustawiasz tyś i cały czas trzyma wolne.
http://protecdigital.home.pl/cgibin/sho ... d=4c34d88d
tu masz stronę sklepu. Jeśli płukanie krokowego nie pomoże to pomyśl na tym.
[ Dodano: 25 Mar 2008 12:09 ]
Wykręć i po prostu przepłucz ropą, albo paliwkiem
: wt mar 25, 2008 21:17
autor: bugalon
Najpierw moze napisz jakie masz 16V, zakladam ze to co w podpisie (KR). Zanim zaczniesz grzebac przy silniczku krokowym zobacz czy dziala krancowka zamkniecia przepustnicy. Sprawdz tez czy linka gazu nie jest za mocno naciągnięta i czy zderzak przepustnicy jest we właściwej pozycji. Jesli to wszystko jest ok, to sprawdzregulator termiczny. Jesli on tez jest w porządku to zabierz sie dopiero wtedy za krokowca.
: wt mar 25, 2008 22:42
autor: Cieluś
bugalon pisze:sprawdzregulator termiczny.
Gdzie on jest ten regulator i jak wygląda ??
: śr mar 26, 2008 09:40
autor: bugalon
przykrecony do glowicy jest, węże paliwowe do niego idą.
: śr mar 26, 2008 13:19
autor: Cieluś
zobacz czy dziala krancowka zamkniecia przepustnicy
To ta która wraca z linką gazu na kolektorze?? Chciałbym sprawdzić u siebie te wszystkie rzeczy o których piszesz, ale nie wiem gdzie wszystkie się znajdują
: śr mar 26, 2008 13:34
autor: Gulff
no i przeczyściłem krokowca i nic sie nie zmieniło
bugalon dobrze ze pytasz mam silnik KR tak jak w opisie(cały blok z bebechami+głowica z wałkami) ale cały osprzet tj: rozdzielacz ,elektryka+ sonda to jest PL
sory za nieprecyzyjny opis
czy teraz moze ktos cos poradzic???
[ Dodano: 26 Mar 2008 12:37 ]
linka gazu wraca swobodnie do konca i ten guziczek czerwony na "czujniku" na przepustnicy sie wciska
[ Dodano: 26 Mar 2008 12:40 ]
aha
bugalon chyba nie ma u mnie tego regulatora termicznego o ktorym piszesz bo weze paliwowe ida tylko do rozdzielacza a z rozdzielacza do wtrysków
: śr mar 26, 2008 14:50
autor: bugalon
jak masz osprzęt od PLa to tego regulatora nie ma. To ze krancowka na przepustnicy cyka nie znaczy ze dziala. Sprawdz dobrze miernikiem czy daje zwarcie/rozwarcie po otwarciu/zamknięciu przepustnicy. Zobacz co sie dzieje ze zderzakiem przepustnicy. Nie masz za duzej szczeliny po zamknięciu przpeustnicy? Tyle mozesz sprawdzic sam, reszta to analizator spalin, lampa stroboskopowa i szukanie dziury w calym.
No i przede wszystkim sprawdz czy dolot jest szczelny. Od tego powinienes w ogole cala zabawe zaczac.
: śr mar 26, 2008 15:10
autor: Gulff
czyli tak ten "czujnik"przy przepustnicy orientowalem sie w sklepie i kumpel mi taki sprowadzil za grubo ponad 200 zł ale umówiłem sie z nim ze tylko sprawdze i mu oddam
no i zamontowałem nowy i było tak samo
czyli to nie to
a odnosnie tej szpary po zamknieciu przepustnicy ile ma byc tak mniej wiecej bo wydaje mi sie ze tam nie ma zadnej
a zapłon jest na lampe ....
a moze to wina jakiegos czujnika w głowicy???
[ Dodano: 26 Mar 2008 14:31 ]
aha wymieniałem ten czujnik biały w głowicy bo był uszkodzony bo wczesniej jak dodawałem gazu to silnik wkrecał sie tylko do 4000tys i jak dochodził do tego drugiego "czujnika"(przycisku))przy otwarciu drugej przepustnicy to tak jakby było za duzo powietrza a za mało paliwa dlatego myslałem ze to wina tych czujników a okazało sie ze to wina tego białego w głowicy i stad wiem ze to nie to
to był tylko ten biały czujnik
[ Dodano: 26 Mar 2008 14:54 ]
odnosnie dolotu to jest szczelny z jednym "ALE" na tej gumie co jest na przepływomierzu po lewej stronie sa 2 otwory i do jednego jest podłaczony jakis trójnik mały a do trójnika waz ale jedna strona tego trójnika jest nie podłaczona wiec moze zasysac powietrze a ten drugi otwór tez jest niezaślepiony nie podłączone jest do niego nic jak chcesz to prześle ci zdjecie na maila aha i tam gdzie powinna byc sruba regulacyjna na przepływomierzu nie ma jej (takiego juz kupiłem
) czy to jest wina tego ???
: śr mar 26, 2008 19:18
autor: toffic
Gulff pisze:aha i tam gdzie powinna byc sruba regulacyjna na przepływomierzu nie ma jej (takiego juz kupiłem
) czy to jest wina tego ???
a moze masz jeszcze zaślepke??
: śr mar 26, 2008 19:21
autor: Gulff
nie nie mam tam zaślepki jest cały czas otwór na srubke
a ma tam byc jakas zaslepka????
: sob mar 29, 2008 02:19
autor: benek
kolego ja mam to samo silnik krokowy