LCQ pisze:a jaka jest mniej wiecej cena okucia silnika korbowodow tlokow i tam tych innych zeczy co trzeba
ok 8 tys
Chyba sporo przesadziłeś kolego....Ja zakuwam swojego teraz i oto kosztorys:
tłoki JE Pistons 83mm low c/r ( z 10.5:1 na 9.0:1 ) komplet z pierscieniami, sworzniami - 450$
uszczelka Cometica pod nowe tłoki - 30$
szpilki ARP - 105$
korby h-beam Scat ( ze śruby ARP w komplecie ) - 350$
komplet panewek ACL - 450zł
obróbka motoru - 1000zł
oleje i filtry ( no name na docieranie i na koniec Motul 300V Competition ) - 500zł
Wszystkie graty z USA płaciłem przy kursie 2.3zł i przesyłka 100$
Czyli wychodzi około 3000zł za komplet, zamiast panewek ACL można wrzucić z 1.8T.
Co do zakładania kompresora to wg. mnie sprawa nie rozbija się o kase ( chociaż też ) ale o samą charakterystykę pracy. Sam jestem w trakcie wrzucania Eatona M65 do 9A i mnie do kompresora przekonała charakterystyka pracy

a dokładnie doładowanie z przebiegiem mocy/momentu prawie jak w n/a. Z drugiej strony, uważam też że nie ma sensu ładować w pyte mocy na ośkę do jazdy na codzień ( ja robię daily drivera ) bo i po co ? Żeby co chwilę siedzieć przy przełożeniu napędu na koła. Jazda ma dawać frajdę a nie być powodem do zmiany lokum z domu swojego na garaż. 9A@1bar z eatona osiąga swobodnie 250 koni a to mnie bardzo satysfakcjonuje i myślę że większość też zadowoli ( no chyba że ktoś ma ochotę na 1/4 mili ale wtedy to pójść po bandzie i dać kompresor ze sprzęgłem do tego Garrett GT35R + nitro i 4x4 albo skrzynia kłowa i szpera ). Co do kosztów do 2000-2500zł bez kucia się da rade zmieścić. Poza tym, jeżeli się chce to teraz podtlenek direct port jest w tak dobrej cenie w USA, że jak ktoś ma ochotę na chwilę mieć +50/75/100 koni więcej to może sobie zapodać taką przyjemność. Jeżeli jednak robimy porządnego daily drivera to ja widzę to z zakuciem motoru wraz z kapitalką motoru, zrobić porządny wydech, mocowania kompresora, osłony terminczne na alterantor ( który bedzie teraz z tyłu ), przemyśleć przebieg paska itp itd....Ale wg. mnie warto, no i zawsze jak się ma zakuty motor i zrobiony dobry wydech to wrzucenie turbo sprawdza się do sprzedania łap i kompresora i zakupu turbiny, kolektora i downpipe
