Strona 1 z 12

Turbo w 16V

: sob mar 15, 2008 23:59
autor: gino_gti
Witam

Ze wzgledu na to że w najbliższym czasie chciałbym uturbić mojego ABF-a kieruje sie z prośbą do wszystkich z was doświadczonych w tych sprawach.

Chciałbym żeby w tym temacie znalazło sie wszystko od A - Z na temat turba w 16V sądze ze nie jestem jedynym któemu ten temat może w czymś pomoc

Wiec od czego trzeba zacząć?? oprócz około 15.000zł kapitału i fachowca do pomocy???

:okej:

: ndz mar 16, 2008 00:04
autor: djtom
a może pochwal się co wiesz sam, tak na początek, to pomoże ludziom którzy będą (chcieli) cię wspierać swoją wiedzą na ustalenie miejsca od którego trzeba ci pomóc bo tak "od A do Z" to chyba nie liczysz ze dostaniesz tu encyklopedię? :|

: ndz mar 16, 2008 00:20
autor: gino_gti
Co sam wiem na pewno wiem to ze trzeba przeprowadzic kapitalke silnika bo jak robic to robic konkretnie :
- potem zakute grat korbowody itd. z tego co wyczytałem to wał zostaje bo daje rady do 1000 koni mechanicznych / pytanie jest raczej tego typu gdzie ja kute czesci do mojego ABF-a dostane???
Właśnie głównie chodiz mi o dostep do cześci
Ja osobiscie myśle o Turbie 1.0 bara,
- wiec najlepiej z czego wźąść turbine?? MiChAoS ma np. z subaru
- teraz najbardziej interesuje mnie temat wydechu jaka srednica biorac pod uwage ze nie chce przekraczac 300 koni
- z czego wziąść wtryski itd.
- czy sprzęgło i skrzynia wytrzymaja taka dużą moc i co jeszce trzeba wymienic??

: ndz mar 16, 2008 12:19
autor: bugalon
Ja proponuje następujące kroki

1. Kup zakute korbowody i tłoki.
przykładowy link do jednego ze sklepów masz tutaj:

http://www.bildon.com/

Reszte wygoogluj, tylko graty ze stanow beda sie oplacac przy obecnej cenie dolara.

2. Jak juz kupisz, to będziemy rozmawiać na temat prac dalej.

Nie obraz sie ale takich gosci co to zaturbiali i kuli 16v bylo juz tutaj sporo a my nie chcemy urządzać czczej gadaniny jesli sie ona nie przyda. Lepiej będzie jak stwierdzisz ze albo jest za drogo, albo juz sie znudziles i nie chcesz tego robić teraz i zaozczędzisz nam fatygi.

No i teraz pytanie kluczowe - policzyles z kalkulatorem w ręku na jakie koszty się porywasz ?

: ndz mar 16, 2008 13:50
autor: bvw08
Wydaje mi się że mając 15 tyś to można oddać auto do jakieś profi firmy np grabowski i nie martic się o nic tylko przyjechac po odbiór autka i się cieszyć mocą, ale jak jestem w błędzie to poprawcie. A odnośnie 1 bara to wydaje mi się że spokojnie przekroczy 3 z przodu

: ndz mar 16, 2008 16:07
autor: wojti
bvw08 pisze:A odnośnie 1 bara to wydaje mi się że spokojnie przekroczy 3 z przodu
no niewydaję mi się to jest tylko ! i zawsze uzależnione od wielkości spręzarki

: ndz mar 16, 2008 16:25
autor: gino_gti
bvw08,

Wiesz nie wiem czy mozna oddać gdzieś ale nie masz tej samej satysfakcji jak np. zrobisz sobie cos przy tym sam :D wtedy sa powody do dumy a wiesz jak mozna cos zaoszcedzic to czemu nie zawsze mozna wlozyc np. w wnetrze autka co nie??

: ndz mar 16, 2008 16:45
autor: evolution
tylko jest male ale.. robiac sam malo kiedy zrobisz tak zeby wycisnac jak najbezpieczneij kazdego konika tym bardziej ze sie pytasz o encyklopedie... co do 300 ps... mozna domniewywac ze odpowiednio zrobiona seria tyle wytrzymie nie kuta... jednak jak ktos chce miec zapas na pare ps wiecej to kute tloki i korby beda koniecznoscia. ponadto ktos musi to wystroic:)

: ndz mar 16, 2008 16:50
autor: gino_gti
evolution,

Co do strojenia to MAREK 74 z pewnościa sie tego podejmnie a zawsze jest opcja alternatywna 60km dalej mam GTO wiec o to chyba sie nie musze martwic a jak juz napisales wole miec pare kucy zapasu i fajnie jest zrobic kapitalke wiesz wtedy so masz :bigok:

: pn mar 17, 2008 02:34
autor: punkvw
i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki

: pn mar 17, 2008 09:00
autor: evolution
punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??

: pn mar 17, 2008 10:06
autor: bvw08
Ja doskonale wiem że najlepiej sam sobie wszystko robić i sam tak postępuje ale są pewne granice, a tą granicą napewno jest montaż turbo. Możesz sobie co najwyżej kompletować graty po uzgodnieniu z guru w tych sprawach (evolution) :bigok: Potrzebujesz człowieka który ci to poskłada i najlepiej żeby nie była to dziewicza operacja bo możliwe że będzie czekała cię wymiana silnika. Więc jeśli nie masz takiej osoby pod ręką to lepiej oddaj auto komuś doświadczonemu któremu nie jesten silnik się już stopił :bajer:

: pn mar 17, 2008 11:17
autor: punkvw
evolution pisze:
punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??
NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.
Pozdrawiam.

: pn mar 17, 2008 11:25
autor: CHUDY
bvw08 pisze:Ja doskonale wiem że najlepiej sam sobie wszystko robić i sam tak postępuje ale są pewne granice, a tą granicą napewno jest montaż turbo. Możesz sobie co najwyżej kompletować graty po uzgodnieniu z guru w tych sprawach (evolution) Potrzebujesz człowieka który ci to poskłada i najlepiej żeby nie była to dziewicza operacja bo możliwe że będzie czekała cię wymiana silnika. Więc jeśli nie masz takiej osoby pod ręką to lepiej oddaj auto komuś doświadczonemu któremu nie jesten silnik się już stopił
kazdy sie na czymś musi nauczyć, tylko szkoda ze na ABFie,ale do odwznych swiat nalezy.Jedyne co to dac komus zeby to dobrze wystroił,azeby tłoki nie spłyneły i bedzie dobrze.