Turbo w 16V

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Turbo w 16V

Post autor: gino_gti » sob mar 15, 2008 23:59

Witam

Ze wzgledu na to że w najbliższym czasie chciałbym uturbić mojego ABF-a kieruje sie z prośbą do wszystkich z was doświadczonych w tych sprawach.

Chciałbym żeby w tym temacie znalazło sie wszystko od A - Z na temat turba w 16V sądze ze nie jestem jedynym któemu ten temat może w czymś pomoc

Wiec od czego trzeba zacząć?? oprócz około 15.000zł kapitału i fachowca do pomocy???

:okej:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz mar 16, 2008 00:04

a może pochwal się co wiesz sam, tak na początek, to pomoże ludziom którzy będą (chcieli) cię wspierać swoją wiedzą na ustalenie miejsca od którego trzeba ci pomóc bo tak "od A do Z" to chyba nie liczysz ze dostaniesz tu encyklopedię? :|


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » ndz mar 16, 2008 00:20

Co sam wiem na pewno wiem to ze trzeba przeprowadzic kapitalke silnika bo jak robic to robic konkretnie :
- potem zakute grat korbowody itd. z tego co wyczytałem to wał zostaje bo daje rady do 1000 koni mechanicznych / pytanie jest raczej tego typu gdzie ja kute czesci do mojego ABF-a dostane???
Właśnie głównie chodiz mi o dostep do cześci
Ja osobiscie myśle o Turbie 1.0 bara,
- wiec najlepiej z czego wźąść turbine?? MiChAoS ma np. z subaru
- teraz najbardziej interesuje mnie temat wydechu jaka srednica biorac pod uwage ze nie chce przekraczac 300 koni
- z czego wziąść wtryski itd.
- czy sprzęgło i skrzynia wytrzymaja taka dużą moc i co jeszce trzeba wymienic??
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 00:24 przez gino_gti, łącznie zmieniany 1 raz.


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz mar 16, 2008 12:19

Ja proponuje następujące kroki

1. Kup zakute korbowody i tłoki.
przykładowy link do jednego ze sklepów masz tutaj:

http://www.bildon.com/

Reszte wygoogluj, tylko graty ze stanow beda sie oplacac przy obecnej cenie dolara.

2. Jak juz kupisz, to będziemy rozmawiać na temat prac dalej.

Nie obraz sie ale takich gosci co to zaturbiali i kuli 16v bylo juz tutaj sporo a my nie chcemy urządzać czczej gadaniny jesli sie ona nie przyda. Lepiej będzie jak stwierdzisz ze albo jest za drogo, albo juz sie znudziles i nie chcesz tego robić teraz i zaozczędzisz nam fatygi.

No i teraz pytanie kluczowe - policzyles z kalkulatorem w ręku na jakie koszty się porywasz ?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » ndz mar 16, 2008 13:50

Wydaje mi się że mając 15 tyś to można oddać auto do jakieś profi firmy np grabowski i nie martic się o nic tylko przyjechac po odbiór autka i się cieszyć mocą, ale jak jestem w błędzie to poprawcie. A odnośnie 1 bara to wydaje mi się że spokojnie przekroczy 3 z przodu


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » ndz mar 16, 2008 16:07

bvw08 pisze:A odnośnie 1 bara to wydaje mi się że spokojnie przekroczy 3 z przodu
no niewydaję mi się to jest tylko ! i zawsze uzależnione od wielkości spręzarki


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » ndz mar 16, 2008 16:25

bvw08,

Wiesz nie wiem czy mozna oddać gdzieś ale nie masz tej samej satysfakcji jak np. zrobisz sobie cos przy tym sam :D wtedy sa powody do dumy a wiesz jak mozna cos zaoszcedzic to czemu nie zawsze mozna wlozyc np. w wnetrze autka co nie??


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz mar 16, 2008 16:45

tylko jest male ale.. robiac sam malo kiedy zrobisz tak zeby wycisnac jak najbezpieczneij kazdego konika tym bardziej ze sie pytasz o encyklopedie... co do 300 ps... mozna domniewywac ze odpowiednio zrobiona seria tyle wytrzymie nie kuta... jednak jak ktos chce miec zapas na pare ps wiecej to kute tloki i korby beda koniecznoscia. ponadto ktos musi to wystroic:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » ndz mar 16, 2008 16:50

evolution,

Co do strojenia to MAREK 74 z pewnościa sie tego podejmnie a zawsze jest opcja alternatywna 60km dalej mam GTO wiec o to chyba sie nie musze martwic a jak juz napisales wole miec pare kucy zapasu i fajnie jest zrobic kapitalke wiesz wtedy so masz :bigok:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn mar 17, 2008 02:34

i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 17, 2008 09:00

punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » pn mar 17, 2008 10:06

Ja doskonale wiem że najlepiej sam sobie wszystko robić i sam tak postępuje ale są pewne granice, a tą granicą napewno jest montaż turbo. Możesz sobie co najwyżej kompletować graty po uzgodnieniu z guru w tych sprawach (evolution) :bigok: Potrzebujesz człowieka który ci to poskłada i najlepiej żeby nie była to dziewicza operacja bo możliwe że będzie czekała cię wymiana silnika. Więc jeśli nie masz takiej osoby pod ręką to lepiej oddaj auto komuś doświadczonemu któremu nie jesten silnik się już stopił :bajer:


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn mar 17, 2008 11:17

evolution pisze:
punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??
NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
CHUDY
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: sob sty 22, 2005 21:03
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: CHUDY » pn mar 17, 2008 11:25

bvw08 pisze:Ja doskonale wiem że najlepiej sam sobie wszystko robić i sam tak postępuje ale są pewne granice, a tą granicą napewno jest montaż turbo. Możesz sobie co najwyżej kompletować graty po uzgodnieniu z guru w tych sprawach (evolution) Potrzebujesz człowieka który ci to poskłada i najlepiej żeby nie była to dziewicza operacja bo możliwe że będzie czekała cię wymiana silnika. Więc jeśli nie masz takiej osoby pod ręką to lepiej oddaj auto komuś doświadczonemu któremu nie jesten silnik się już stopił
kazdy sie na czymś musi nauczyć, tylko szkoda ze na ABFie,ale do odwznych swiat nalezy.Jedyne co to dac komus zeby to dobrze wystroił,azeby tłoki nie spłyneły i bedzie dobrze.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości