problem z wałkami do KR

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

problem z wałkami do KR

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 16:36

Witam.W moim mk2 siadł walek ssacy ze wzdledu na przestawienie na łańcuszku(okazało sie ze zle zostaly ustawione miedzy soba) teraz nie moge nigdzie dostac takiego walka.Znalazlem ssacy ale od 9A a podobno maja inne fazy? Pytanie czy nie bedzie problemu i zbyt duzej utraty mocy po montazu walka z 9A?



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » czw lut 07, 2008 16:48

skorpion79-s pisze:siadł walek ssacy
jak siadł wałek? :crazy:

jak juz szukasz wałka to możesz poszukać wydechowego od KR(lub innego), uciąć i przefazować - jedno z sensowniejszych rozwiązań skoro wałek i tak drugi potrzebujesz.

[ Dodano: 07 Lut 2008 15:50 ]
gdzies juz było na forum jak przefazować...



skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 16:53

Rozumiem tylko ze bardzo potrzebny mi jest samochod poniewaz jezdze nim na codzien,a i tak juz dlugo stoi... Chyba zaryzykuje i wstawie od 9A



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » czw lut 07, 2008 17:02

Cytat z forum:

"katy otwarcia
walek ssacy oryginalnie przy luzie 1mm/ bez luzu:
KR 212 / 251
PL, 9A 200 /236
ABF 217 /256 "



skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 17:13

Czyli co wychodzi na to ze jest troche "opozniony" ten od 9A? Pozniej beda sie otwierac zawory tak? Zbytnio nie jestem w temacie jeśli chodzi o rozrzad... :(



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » czw lut 07, 2008 18:58

Nieiwem dokąłdnie jak jest z fazowany... ale tak jak napisali ma mneijsze krzywki troszke co da Ci troszke mniejsza moc coś jak w PL... jeszce neimiałem wałka z 9A w łapkach to Ci nic o nim niemoge powiedzieć.



skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 21:42

ok Dzieki za pomoc:) jestem w trakcie załatwiania oryginalu.Nawet wiem juz jaka była przyczyna tego za ssacy padl... Okazalo sie panowie ze pompa olejowa przepuszcza i czasami zaswiecala sie kontrolka oleju i brzeczyk przy ok 2000-2500 obr/min No i niestety poszlo czasami w las cisnienie co pozniej mialo wplyw na walek rozrzadu,ktory sie przegrzal:(( Obiawami tez tego byla wieksza temperatura silnika,fachowcy mowili o uszczelce pod glowica,moze i tak ale rowniez trzeba wziac pod uwage pompe oleju,ktora w 16V gra duza role w chlodzeniu motoru.Takze jesli w przyszlosci komus zdazy sie ten problem,sluze wtedy rada.Pozdro



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » czw lut 07, 2008 22:02

skorpion79-s pisze:Obiawami tez tego byla wieksza temperatura silnika,fachowcy mowili o uszczelce pod glowica
tez mi sie grzeje... ale to juz bardziej bym stawiał włąśnie na usczelke u siebie... ale przy okazji sprawdze cisnienia oleju. THX ;)

[ Dodano: 07 Lut 2008 21:03 ]
w sumie z tym ciśnieniem bardzo prawdopodobne u mnie bo czasem popychacze tak jak by zamałe ciśnienie miały pracują. Jeszcze musze wszystko obadać dokłądnie ;)



skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 22:28

Sprawdz sprawdz bo ja na to duzej uwagi nie zwracalem szczegolnie jak zaswiecala mi sie kontrolka,bo myslalem ze czujnik szwankuje poniewaz jak zwiekszalem predkosc wszystko wracalo do normy,ale przez ten czas swiecenia chyba brakowalo oleju no i na sucho szlo.Powiem ze wczesniej tego problemu nie bylo przy 180-200 km/h temperatura wody w normie,a na MFA oleju od 95-98 czasami ale zadko 104 a teraz to do 125' nawet dochodzilo...jak zrobie porzadek z glowica i pompa oleju napisze aby skorygowac bledy jakie popelnilem...



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » czw lut 07, 2008 22:43

skorpion79-s pisze:do 125'
tak duzo to jescze niemam... ale posprawdzam wszytsko bo nigdy nic niewiadomo



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lut 07, 2008 22:51

skorpion79-s pisze:ok Dzieki za pomoc:) jestem w trakcie załatwiania oryginalu.Nawet wiem juz jaka była przyczyna tego za ssacy padl... Okazalo sie panowie ze pompa olejowa przepuszcza i czasami zaswiecala sie kontrolka oleju i brzeczyk przy ok 2000-2500 obr/min No i niestety poszlo czasami w las cisnienie co pozniej mialo wplyw na walek rozrzadu,ktory sie przegrzal:(( Obiawami tez tego byla wieksza temperatura silnika,fachowcy mowili o uszczelce pod glowica,moze i tak ale rowniez trzeba wziac pod uwage pompe oleju,ktora w 16V gra duza role w chlodzeniu motoru.Takze jesli w przyszlosci komus zdazy sie ten problem,sluze wtedy rada.Pozdro
WTF :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: zmien fachowcow.. brzeczyk gra tylko po 2tys obrotow jesklli nie ma cisnienia 1,6... 2.0 bar na magistrali... a kontrolka przestaje sie swiecic przy 0.15 bar.... ja nie mam pytan:D:D


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » czw lut 07, 2008 23:12

Wczesniej zaznaczylem ze pow 2000 nie ma juz problemu, zauwaz tez EVO ze brzeczyk wspoldziala z kontrolka i jesli sie on wlaczy swieci tez kontrolka... jak gosc z takim doswiadczeniem mogl tego nie wiedziec,a przeciesz jest to standart w aucie... tez nie mam pytan...



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt lut 08, 2008 01:53

skorpion79-s pisze:Wczesniej zaznaczylem ze pow 2000 nie ma juz problemu, zauwaz tez EVO ze brzeczyk wspoldziala z kontrolka i jesli sie on wlaczy swieci tez kontrolka... jak gosc z takim doswiadczeniem mogl tego nie wiedziec,a przeciesz jest to standart w aucie... tez nie mam pytan...
nieprawda :) brzeczyk odpala sie powyzej 2k RPM (tylko i wyłącznie). Jesli ponizej 2k RPM brakuje cisnienia w glowicy to lampka sie tylko zapala a brzeczyk nie brzeczy.

Gdyby bylo tak jak piszesz to od razu po przekreceniu kluczyka w stacyjce powinien Ci zawyć brzęczyk, bo przeciez swieci sie konrtolka nie ?

Reasumując:

1. brzęczyk nie może brzęczeć bez zapalonej kontrolki
2. kontrolka może się zapalić bez brzęczyka.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

skorpion79-s
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: czw lut 07, 2008 16:14
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: skorpion79-s » pt lut 08, 2008 09:19

nieprawda :) brzeczyk odpala sie powyzej 2k RPM (tylko i wyłącznie). Jesli ponizej 2k RPM brakuje cisnienia w glowicy to lampka sie tylko zapala a brzeczyk nie brzeczy.

Gdyby bylo tak jak piszesz to od razu po przekreceniu kluczyka w stacyjce powinien Ci zawyć brzęczyk, bo przeciez swieci sie konrtolka nie ?

Reasumując:

1. brzęczyk nie może brzęczeć bez zapalonej kontrolki
2. kontrolka może się zapalić bez brzęczyka.[/quote]


Tak zgadza sie.Przegladajac schemat ukl.elektr. zaznaczone jest ze pow 2000 do 3000obr/min jesli jest brak wysokiego cisnienia wlacza sie brzeczyk i zapala kontrolka,ale tylko w tym przypadku jesli mowa o wysokim cisnieniu. U mnie wlasnie tak od czasu do czasu bylo.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości