Strona 1 z 1

Remont ABFa....... jak najwięcej informacji??

: wt lut 05, 2008 14:47
autor: g-zone
Cześć, chciałbym wyremontować swojego ABFa, potrzebuje wszelkie info na ten temat, linki, instrukcje, mam kilka pytań:

1)jeśli śruby w głowicy nie były ruszane od nowości trzeba je wymienić na nówki???

2)jak się wyciaga tłoki??? nigdy tego nie robiłem a chciałbym wymienić odrazu pierścienie

3)na co trzeba uważać podczas rozbierania silnika???

4)które lementy muszą być dokręcone pod właściwym momentem i gdzie znaleść takie info,

5)jakie klucze będa mi potrzebne??? właśnie składam dobry zestaw, więc odrazu bym zamówił


Dziękuje za wskazówki PozdaVWiam :pub:

: wt lut 05, 2008 15:09
autor: bugalon
1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam :)))

Linków i instrukcji nie mam, jesli Ci na tym zalezy kup ksiązkę "Golf 3 Sam naprawiam" do silników 16V. Opis tam mają całkiem niezły. Czasem rzucą jakąś nazwą klucza serwisowego ale przy odrobinie kombinacji i pomyslunku obejdzie sie bez tego.

: wt lut 05, 2008 15:16
autor: djtom
niektóre cwane programy jak Elsa np
Workshop, Info-tech, itp
Golf 3 Sam naprawiam
szczegóły dla ABFa będą w książce nt. Passata

: wt lut 05, 2008 17:26
autor: evolution
trohe sie nie zgodze...
bugalon pisze:1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
trzeba wymieniac wszystkie w tym wszystkie przy wale korbowym
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
tu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek
gumowy
i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam :)))
do tego tuleja do wkladania tlokow

: wt lut 05, 2008 18:33
autor: bugalon
tu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...
Każdy ma jakiś swój sposób, mi si ten najbardziej sprawdza chociazby dlatego ze nie musze przewalac calego wielkiego kartonu w poszukiwaniu jednej nakrętki np :) No i jeszcze mi zadna sruba nie wyparowala :)

Co do śrub w glowicy, osobiscie zawsze wymieniam (tak zaleca VW a ja z zaleceniami inżynierów z wolfsburga nie dyskutuję) nie zawsze jest jednak taka potrzeba, podobnie jak z nakrętkami do kolektora wydechowego prawda ? :)

: wt lut 05, 2008 18:51
autor: toffic
Wg AutoDaty do metalowej uszczelki trzeba wymieniać do zwykłej niekoniecznie

: wt lut 05, 2008 19:24
autor: evolution
toffic pisze:Wg AutoDaty do metalowej uszczelki trzeba wymieniać do zwykłej niekoniecznie
autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..

: wt lut 05, 2008 22:18
autor: g-zone
Dzięki wszystkim za odp

Który zestaw kluczy będzie ok??

http://moto.allegro.pl/item307909765_ze ... x_fv_.html

http://moto.allegro.pl/item302135656_re ... m_fv_.html

Do tłoków:

http://moto.allegro.pl/item307853229_sz ... 100mm.html

: wt lut 05, 2008 22:56
autor: melon
Szczypce do pierscieni to sobie zrob z blachy 1mm w kształcie takim zeby "opasło" cylinder i dało sie to sciscnac kombinerkami +młotek gumowy i ewentulanie młotek aluminiowy i pewnie jakies derwienko sie przyda zeby wał zablokowac przy dokrecaniu koła zamachowego i koła na wale.

Nie polecam klucza dynamometrycznego np z Castoramy za 70zł - ewentualnie moza go sobie urzyc jako dzwigni do odkrecaia/dokrecania jakis opornych śrub.

Strzykawka +rurka na nią zeby podlac olejem to co trzeba.

: śr lut 06, 2008 13:09
autor: toffic
evolution pisze:autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..
Niezgodze się

: śr lut 06, 2008 14:24
autor: evolution
toffic pisze:
evolution pisze:autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..
Niezgodze się
podeprzyj faktem :P przy abf(stalowa) czy 9a ( tradycyjna) czy wiekszosc vw autodata nakazuje wymiane srub