Remont ABFa....... jak najwięcej informacji??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Remont ABFa....... jak najwięcej informacji??

Post autor: g-zone » wt lut 05, 2008 14:47

Cześć, chciałbym wyremontować swojego ABFa, potrzebuje wszelkie info na ten temat, linki, instrukcje, mam kilka pytań:

1)jeśli śruby w głowicy nie były ruszane od nowości trzeba je wymienić na nówki???

2)jak się wyciaga tłoki??? nigdy tego nie robiłem a chciałbym wymienić odrazu pierścienie

3)na co trzeba uważać podczas rozbierania silnika???

4)które lementy muszą być dokręcone pod właściwym momentem i gdzie znaleść takie info,

5)jakie klucze będa mi potrzebne??? właśnie składam dobry zestaw, więc odrazu bym zamówił


Dziękuje za wskazówki PozdaVWiam :pub:



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 05, 2008 15:09

1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam :)))

Linków i instrukcji nie mam, jesli Ci na tym zalezy kup ksiązkę "Golf 3 Sam naprawiam" do silników 16V. Opis tam mają całkiem niezły. Czasem rzucą jakąś nazwą klucza serwisowego ale przy odrobinie kombinacji i pomyslunku obejdzie sie bez tego.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » wt lut 05, 2008 15:16

niektóre cwane programy jak Elsa np
Workshop, Info-tech, itp
Golf 3 Sam naprawiam
szczegóły dla ABFa będą w książce nt. Passata


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lut 05, 2008 17:26

trohe sie nie zgodze...
bugalon pisze:1. Nie trzeba ale powinienes wymienić
trzeba wymieniac wszystkie w tym wszystkie przy wale korbowym
2. Zdejmujesz miske, odkrecasz korbowody i wypychasz tloki do góry
3. Na to zeby wszystko ukladac w porzadku i kolejnosci w jakiej to rozbierasz. Jesli odkrecasz alternator to srubki do niego powinny byc w reklamówce przywiązanej do niego (ewentualnie w kartoniku podpisanym ALTERNATOR). To samo dotyczy innych elementów. Jesli nie robiles tego wczesniej cykaj fotki zanim cos rozbierzesz zebys potem zmontowal tak jak powinienes
tu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...
4. Wszystkie elementy powinny byc dokręcone z właściwym momentem. Każda śrubka/nakrętka ma zdefiniowany moment z jakim musi być dokręcona. Momenty dokręcania śrub podają niektóre cwane programy jak Elsa np
5. Komplet profesjonalnych kluczy nasadowych, komplet dobrych imbusów, komplet dobrych kluczy plaskooczkowych, klucz dynamometryczny. Do tego kombinerki, młotek
gumowy
i kilka innych przydatnych rzeczy o których teraz nie pamiętam :)))
do tego tuleja do wkladania tlokow


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lut 05, 2008 18:33

tu sie totalnie nie zgodze... wszystkie sruby do jednego wiekszego kartonu... vw ma tak ze po samym wygladzie wiadomo gdzie idzie dana sruba... a kilka mniejszych reklamowek.. zawsze jakas sruba wyparuje...
Każdy ma jakiś swój sposób, mi si ten najbardziej sprawdza chociazby dlatego ze nie musze przewalac calego wielkiego kartonu w poszukiwaniu jednej nakrętki np :) No i jeszcze mi zadna sruba nie wyparowala :)

Co do śrub w glowicy, osobiscie zawsze wymieniam (tak zaleca VW a ja z zaleceniami inżynierów z wolfsburga nie dyskutuję) nie zawsze jest jednak taka potrzeba, podobnie jak z nakrętkami do kolektora wydechowego prawda ? :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 05, 2008 18:51

Wg AutoDaty do metalowej uszczelki trzeba wymieniać do zwykłej niekoniecznie



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt lut 05, 2008 19:24

toffic pisze:Wg AutoDaty do metalowej uszczelki trzeba wymieniać do zwykłej niekoniecznie
autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » wt lut 05, 2008 22:18

Dzięki wszystkim za odp

Który zestaw kluczy będzie ok??

http://moto.allegro.pl/item307909765_ze ... x_fv_.html

http://moto.allegro.pl/item302135656_re ... m_fv_.html

Do tłoków:

http://moto.allegro.pl/item307853229_sz ... 100mm.html
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 22:21 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » wt lut 05, 2008 22:56

Szczypce do pierscieni to sobie zrob z blachy 1mm w kształcie takim zeby "opasło" cylinder i dało sie to sciscnac kombinerkami +młotek gumowy i ewentulanie młotek aluminiowy i pewnie jakies derwienko sie przyda zeby wał zablokowac przy dokrecaniu koła zamachowego i koła na wale.

Nie polecam klucza dynamometrycznego np z Castoramy za 70zł - ewentualnie moza go sobie urzyc jako dzwigni do odkrecaia/dokrecania jakis opornych śrub.

Strzykawka +rurka na nią zeby podlac olejem to co trzeba.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lut 06, 2008 13:09

evolution pisze:autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..
Niezgodze się



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr lut 06, 2008 14:24

toffic pisze:
evolution pisze:autodata nie rozroznia uszczelek :P tylko silniki..
Niezgodze się
podeprzyj faktem :P przy abf(stalowa) czy 9a ( tradycyjna) czy wiekszosc vw autodata nakazuje wymiane srub


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości