Strona 1 z 3

9A turbo na tlokach z nissana

: pn sty 28, 2008 13:08
autor: bugalon
Jaka jest mozliwosc zaturbienia 9A na tlokach z silnika CA18DET (1,8 16V turbo z 200nx). Średnica tloka pasuje ladnie (akurat nominal pasuje na średnice silnika 9A po szlifie cylindrow), tlok jest projektowany do 16v (bo taki jest silnik w nissanie). Jak wygląda połączenie takiego tłoka z korbowodem z silników audi (2,3 20v turbo).

Probowal ktos takiego moda juz lub słyszał o czyms takim ?

Szczerze mowiac marnie widze szanse zlozenia tego do kupy, ale moze jest tu jakis kozak ktory sie w cos takiego pakowal :)

Re: 9A turbo na tlokach z nissana

: wt sty 29, 2008 15:14
autor: olozwirski
bugalon pisze:Jaka jest mozliwosc zaturbienia 9A na tlokach z silnika CA18DET (1,8 16V turbo z 200nx). Średnica tloka pasuje ladnie (akurat nominal pasuje na średnice silnika 9A po szlifie cylindrow), tlok jest projektowany do 16v (bo taki jest silnik w nissanie). Jak wygląda połączenie takiego tłoka z korbowodem z silników audi (2,3 20v turbo).

Probowal ktos takiego moda juz lub słyszał o czyms takim ?

Szczerze mowiac marnie widze szanse zlozenia tego do kupy, ale moze jest tu jakis kozak ktory sie w cos takiego pakowal :)
dlaczego by nie, trzeba by sprawdzic jaki sworzen tam idzie i jaka jest wysokosc tloka od srodka swoznia do denka. Jezdzil juz golf na tlokach z supry to i na nissanowskich pojedzie.

[ Dodano: Wto Sty 29, 2008 14:14 ]
Znalazlem ze swozen jest 20mm wiec pasuje, wysokosc tloka 29.9mm nissan, 30,2mm 9A. Wychodzi na to ze trzeba by dac grubsza uszczelke lub wybrac cos z komory spalania lub tloka zeby odprezyc pod turbo.

: wt sty 29, 2008 18:02
autor: nezzo
a nie na odwrot? jak tlok z nissana jest nizszy to wiecej miejsca zostaje na komore spalania -> mniejszy stopien sprezania, wskazane byloby wiecej dmuchnac niz jeszcze bardziej odprezac.

: wt sty 29, 2008 22:05
autor: olozwirski
nezzo pisze:a nie na odwrot? jak tlok z nissana jest nizszy to wiecej miejsca zostaje na komore spalania -> mniejszy stopien sprezania, wskazane byloby wiecej dmuchnac niz jeszcze bardziej odprezac.
Jest dokladnie tak jak piszesz, tylko ze roznica w tych tlkoach to 0.3mm, czyli ciagle malo zeby mowic o odprezeniu.

: śr sty 30, 2008 00:37
autor: bugalon
Chwila chwila :)

Skad masz te dane Olo ? Wysokosc tloka od nissana z tego co zdazylem ustalic to jest 30,2 (od osi sworznia). Seryjny tlok od DETa nie wyglada tak jak ten z 9A. DET jest podebrany w srodku (bo to tlok do aut zaturbionych przeciez)

Tlok z DETa wygląda dokładnie tak:

Obrazek

Wymiary zgodnie z tym co wyszperalem w google są takie:

Obrazek

Na moj gust wszystko pasuje na cacy (bo nawet średnica sworznia jest taka sama) Pytanie tylko jak tlok wyglada od spodu i czy wymiar główki korbowodu bedzie odpowiedni do polaczenia korby z takim tlokiem.

: śr sty 30, 2008 19:51
autor: olozwirski
Z fotki wynika ze faktycznie mozna by odprezyc 9A tymi tlokami, a ile to trzeba by sprawdzic strzykawka.

: czw sty 31, 2008 09:13
autor: bugalon
jeszcze tylko informacja o polaczeniu korbowodu z tłokiem. Jak to ustale to dam znac.

: pn lut 04, 2008 03:32
autor: simens
olozwirski pisze:Z fotki wynika ze faktycznie mozna by odprezyc 9A tymi tlokami, a ile to trzeba by sprawdzic strzykawka.
i jak panowie sprawdziliscie ?? :food: :food: :food:

: pn lut 04, 2008 10:51
autor: bugalon
Znajdz kogos kto ma taki tłok w domu to sie sprawdzi. Ja nie bardzo moge kogos takiego znalezc .....

: czw lut 07, 2008 17:50
autor: TAZ
Ratuje forum turbokilers. Maniacy nissanów na pewno pomogą.

: czw lut 26, 2009 23:16
autor: SmokE88
wznawiam temat bo jestem bardzo Ciekaw jak to wyszlo z tymi tlokami :D

: pt lut 27, 2009 00:23
autor: bugalon
Wyszło jak zwykle, nikt mi nie pożyczył tłoka na podmiarkę. Temat zaniechany, ale zgodnie z rysunkami technicznymi tłoki powinny pasować.

: pt lut 27, 2009 08:49
autor: toffic
A o co kombinować z tłokami z Nissana skoro można dużo prościej wszystko z VAGa podebrać

: pt lut 27, 2009 09:23
autor: kefirsky
Jakieś konkrety?