Strona 1 z 1

Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.

: pn lis 26, 2007 10:39
autor: bugalon
Pytanie jest krótkie:

W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?

Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.

Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.

Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)

Re: Fizyczna realizacja przesunięcia zapłonu.

: pn lis 26, 2007 15:18
autor: evolution
bugalon pisze:Pytanie jest krótkie:

W jaki sposób jest realizowane odpowiednie wyprzedzenie zapłonu odczytane z mapy w ECU?

Czyli bardziej bezpośrednio w jaki sposób ECU odmierza czas od otrzymania sygnału z czujnika halla do podania sygnału na cewkę.

Rozumiem, że ECU ma jakiś wewnętrzny generator wyznaczający podstawę czasu. Po otrzymaniu sygnału z czujnika halla ECU oczekuje pewną ilość taktów generatora (odczytaną bezposrednio z mapy) i dopiero potem podaje sygnał na cewkę.

Jesli tak jest to jaka jest częstotliwość pracy tego generatora i w jakim celu stosowany jest moduł zapłonu (zewnętrzny przykręcany do ECU lub zintegrowany z cewką w nowszych silnikach, wewnętrzny w sterowniku g60)
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowy

: pn lis 26, 2007 17:45
autor: bugalon
evolution pisze:
czas o ktorym piszesz jest procentowym czasem przejscia przesłony przez czujnik halla w aparacie przeciez to w sofcie widac
Ok, ale pytanie bylo jak ten czas jest odmierzany przez ECU. Generator ? Jesli tak to jaka ma czestotliwość bazową ? Co w przypadku aut z czujnikiem polozenia 1 tloka i czujnikiem polozenia walu ?
... moduł odkad go wymyslili ma zadanie zmiane sygnalu niskopradowego na wysoko pradowy
Dzieki, az wstyd ze o tym nie pomyslalem.

: pn lis 26, 2007 21:49
autor: evolution
kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...

: wt lis 27, 2007 12:17
autor: bugalon
evolution pisze:kazdy procesor ma swoj zegar taktujacy...
No dobrze, wezmy przyklad prostego sterowniki Digi 2 np ten 022CT. Siedzą w nim dwa procesory:

Intel 8089 i Motorola MC68705S3.

Zgodnie z datasheetem każdego z tych procesorów ich częstotliwości taktowania wynoszą odpowiednio

Intel - 5MHz
Motorola - 2,1 MHz

Jak to sie ma do częstotliwości taktowania zegara całego ECU, która zgodnie z amerykańskimi źródłami wynosi dokladnie 7.372800 MHz ?

Wynika z tego, że częstotliwość pracy procesorów wcale nie jest częstotliwością pracy całego układu, no chyba, że któreś z w/w danych są błędne.

: wt lis 27, 2007 14:27
autor: evolution
mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...

: wt lis 27, 2007 14:57
autor: bugalon
evolution pisze:mozesz miwytlumaczyc po co ci dane ktore nie sa do niczego potrzebne...
Mi są akurat potrzebne do tego co aktualnie buduje. Na pewno nie pytam o to tylko dlatego ze chce cos w sofcie pozmieniac.

: wt lis 27, 2007 17:02
autor: evolution
msle ze jak budowac to juz od nowa.. kopie zawsze sa objete pewnymi zalozeniami z oryginalu