Strona 1 z 2
jak docierac 1.8 16v KR
: pn lis 12, 2007 20:01
autor: Rapcio
Siema
Jak najlepiej docierac to ustrojstwo zrobilem remont bloku i glowicy narazie tylko go odpalilem na chwile ale co dalej ? Zalalem go mobilem polsyntetyk. Po ile km zmienic oliwe i filtr i jak go traktowac tzn jakich obrotow nie przekraczac i po ilu km bede mogl normalnie go uzytkowac ?
: pn lis 12, 2007 20:07
autor: agrala
olej z filtrem mozesz zmienic po przejechaniu 1 tys.
Najlepiej jakbys jak najmniej uzywal wyzszych obrotow-wtedy napewno dlugo ci pojezdzi
Mysle ze po 1 tys mozesz juz normalnie smigac
: pn lis 12, 2007 21:01
autor: GTO
poczytaj o docieraniu na ostro, polecam !
http://forum.scigacz.pl/about3145.html&highlight=
sam tak zrobiłem , zobaczymy jakie będą efekty w przyszłości
: pn lis 12, 2007 21:29
autor: Rapcio
GTO wlasnie juz przeczytalem kilka dni temu ten tekst.
Ciekawe ciekawe ale chyba boje sie ryzykowac bo to juz moj 3 blok w tym roku
mam juz dosc remontow i przekladek chce zeby mi to pojezdzilo przynajmniej do wakacji wiec napisz jak mozesz jak go dotrzec na delikatnie
Pozdrowka
: pn lis 12, 2007 22:35
autor: Borys
Rapcio pisze:GTO wlasnie juz przeczytalem kilka dni temu ten tekst.
Ciekawe ciekawe ale chyba boje sie ryzykowac bo to juz moj 3 blok w tym roku
mam juz dosc remontow i przekladek chce zeby mi to pojezdzilo przynajmniej do wakacji wiec napisz jak mozesz jak go dotrzec na delikatnie
Pozdrowka
ja docierałem w tym miesiacu KRa - poszedłem na ostro
odrazu trasa 3 4 5 tys rpm
po 300km auto juz stało na hamowni na ustawianiu
i docieranie sie zakonczyło
: pn lis 12, 2007 23:35
autor: evolution
Rapcio pisze:GTO wlasnie juz przeczytalem kilka dni temu ten tekst.
Ciekawe ciekawe ale chyba boje sie ryzykowac bo to juz moj 3 blok w tym roku
mam juz dosc remontow i przekladek chce zeby mi to pojezdzilo przynajmniej do wakacji wiec napisz jak mozesz jak go dotrzec na delikatnie
Pozdrowka
silnik ja ma wybuchnac to zrobi to od razu. wiec jak jest dobrze zlozony nic mu nie bedzie:) tylko na ostro... duzo wieksza moc wyjsciowa
: pn lis 12, 2007 23:50
autor: toffic
Mnie uczyli od małego, żeby po złożeniu silnik nie pracował długo na wolnych obrotach, tylko nagrzać i rura
: wt lis 13, 2007 10:17
autor: GTO
evolution pisze:Rapcio pisze:GTO wlasnie juz przeczytalem kilka dni temu ten tekst.
Ciekawe ciekawe ale chyba boje sie ryzykowac bo to juz moj 3 blok w tym roku
mam juz dosc remontow i przekladek chce zeby mi to pojezdzilo przynajmniej do wakacji wiec napisz jak mozesz jak go dotrzec na delikatnie
Pozdrowka
silnik ja ma wybuchnac to zrobi to od razu. wiec jak jest dobrze zlozony nic mu nie bedzie:) tylko na ostro... duzo wieksza moc wyjsciowa
dokładnie,jak dobrze zrobił remont to niech go zagrzeje kilka razy , potem niech sobie odpocznie i ogień na maxa.
: wt lis 13, 2007 11:01
autor: evolution
zlozylem ostatnio dwa silniki.. jeden zlozylem tak ciasno ze przy wkladaniu tlokow w cylindry musialem uwazac zeby nie skantowac bo sie od razu kleszczyly ~0.02mm chlopaki mimo moich prosb przekatowali go juz po godzinie:) i co?? i zyje nawet zapierdala:)
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 10:02 ]
a i ole na bazach mineralnych po 50 km do zmiany
: wt lis 13, 2007 17:29
autor: Rapcio
okej i juz wszystko wiem zrobie tak jak piszecie dotre go na ostro i zobaczymy co to bedzie
dzieki za rady juz sie nie moge doczekac tego upalanka
to tak sobie wymyslilem ze zrobie trase na raz min 300km i po przejechaniu wymienie oliwe z filtrem i powinno byc ok
: wt lis 13, 2007 18:07
autor: agrala
panowie cytat z artykulu;
"Wysoko zaawansowane technologie stosowane w odlewanictwie i obróbce metalu używane współcześnie powodóją że części o ciasnym pasowaniu to rzecz normalna. Pomyłka producenta polegająca na zbyt ciasnym pasowaniu części jest w obecnych czasach wyjątkowo rzadka"
Czy firmy robiace szlify walow i cylindrow korzystaja ze wspolczesnych technologi czy niestety trzymaja sie lat 70?
Mnie wydaje sie ze niestety to drugie wiec raczej nie docieralbym silnika po remoncie w taki sposob. Nowy silnik to co innego
A pozo tym czy ludzie robiacy remont silnika wymieniaja w sulniku wszystko to co trzeba. Silnik po remoncie to nie to samo co nowy silnik
: wt lis 13, 2007 18:54
autor: melon
To ja sie podepne ,PG +G60 , inny blok od 16v 0 rantu ,nowe pierscienie ,nowe panewki głowne i korbowodowe ,korby po szlifie ,wał po szlifie.
Jak narazie odpalony raz na 30 minut i co dalej ? Spokojnie czy na ostro bo tak jak kolega wyzej to juz 3 rozbiorka tego silnika i wymieniłem w nim wszytko oprócz tłokow i niechciałbym zeby sie cos wysra**.Olej połsyntetyk.
W tym artykule jest napisane ze "nowe wspólczesne technologie" ,a technologie z lat 90 tych? Jak sie do tego odniesc?
: wt lis 13, 2007 21:11
autor: evolution
Rapcio pisze:okej i juz wszystko wiem zrobie tak jak piszecie dotre go na ostro i zobaczymy co to bedzie
dzieki za rady juz sie nie moge doczekac tego upalanka
to tak sobie wymyslilem ze zrobie trase na raz min 300km i po przejechaniu wymienie oliwe z filtrem i powinno byc ok
ty zdrowy na umysle jestes?? na raz 30 do 60 km po czym wymiana oleju... i pozniej jak w tekscie... 300 km na tym oleju zajedzie silnik..
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:13 ]
melon pisze:To ja sie podepne ,PG +G60 , inny blok od 16v 0 rantu ,nowe pierscienie ,nowe panewki głowne i korbowodowe ,korby po szlifie ,wał po szlifie.
Jak narazie odpalony raz na 30 minut i co dalej ? Spokojnie czy na ostro bo tak jak kolega wyzej to juz 3 rozbiorka tego silnika i wymieniłem w nim wszytko oprócz tłokow i niechciałbym zeby sie cos wysra**.Olej połsyntetyk.
W tym artykule jest napisane ze "nowe wspólczesne technologie" ,a technologie z lat 90 tych? Jak sie do tego odniesc?
a tuleje honowales?? jak nie to juz po docieraniu.. nie dotrze sia nawet po 30 tys km na pierscieniach... JAK PISALEM WCZESNIEJ
JAK DOBRZE ZLOZONY BEDZIE ZYC... a jak nie bedzie 4 blok i zestaw
[ Dodano: Wto Lis 13, 2007 20:16 ]
agrala pisze:panowie cytat z artykulu;
"Wysoko zaawansowane technologie stosowane w odlewanictwie i obróbce metalu używane współcześnie powodóją że części o ciasnym pasowaniu to rzecz normalna. Pomyłka producenta polegająca na zbyt ciasnym pasowaniu części jest w obecnych czasach wyjątkowo rzadka"
Czy firmy robiace szlify walow i cylindrow korzystaja ze wspolczesnych technologi czy niestety trzymaja sie lat 70?
Mnie wydaje sie ze niestety to drugie wiec raczej nie docieralbym silnika po remoncie w taki sposob. Nowy silnik to co innego
A pozo tym czy ludzie robiacy remont silnika wymieniaja w sulniku wszystko to co trzeba. Silnik po remoncie to nie to samo co nowy silnik
maszyny z lat 70 to juz muzeum.. nikt robiacy remonty nie robi na starych maszynach. zaufaj mi.. po drugie widac po szlifie czy jest ok czy jest du***...
zaufaj mi docieranie na ostro pomaga miec pare ps i to wiedzieli nawet w latach 70. pasowalo sie recznie czesci i w zasadzie niedocieralo na spokojnie...
: wt lis 13, 2007 21:41
autor: agrala
[/quote] maszyny z lat 70 to juz muzeum.. nikt robiacy remonty nie robi na starych maszynach. zaufaj mi.. po drugie widac po szlifie czy jest ok czy jest du***...
zaufaj mi docieranie na ostro pomaga miec pare ps i to wiedzieli nawet w latach 70. pasowalo sie recznie czesci i w zasadzie niedocieralo na spokojnie...[/quote]
Moze ty masz jakies nowe maszyny ale nie wydaje mi sie zeby jakies male warsztaty mialy nowe. Mentalnosc Polaka jest taka ze bierze caly zysk i nic nie inwestuje. Kupi dopiero maszyne jak mu sie stara zepsuje i nie bedzie sie dalo jej wyremontowac.
Dla przykladu - jestem automatykiem w prywatnej firmie ktora zajmuje sie produkcja maszyn spozywczych-nasze maszyny to eksponaty z muzeum i wlasciciela to nic nie obchodzi- licza sie jak najwieksze zyski wiec koszty musza byc jak najmniejsze
Podejzewam ze jest mnustwo takich malych firm ktore zajmuja sie remontami silnikow i pracuja na starych maszynach