Strona 1 z 9

Ile można wycisnąć koni z ABFa??

: pt lip 27, 2007 03:14
autor: LCQ
Witam

Zastanawiam sie ile można by wycisnać ze zdrowego ABFa przy zastosowaniu:

-pełnej obróbki głowicy
-wałki Schricka 276 st
-wydech 2,5 cala przelotowy
-kolektor 4-2-1 Supersprinta lub robiony na wzór
-kompletnego dolotu
-pompa paliwa Walbro 255
-kable zapłonowe Magnecor
-oraz zestrojeniu tego

Oczywiście chodzi mi tu o wartości przybliżone ,przyjmując że seria ma równe 150 KM. Oraz 2 pyt. jakie mogą być przybliżone koszty założenia kompresora ????licze na specjalistów tej jednostki ,dzięki

Pozdrawiam :okej:

: pt lip 27, 2007 04:43
autor: Fido_dido
2,5 cala to za duzo chyba ze od kompresor za bardzo rozprezysz silnik 2,25 bedzie akurat

walboro do na nie bedzie potrzebne spokojnie na seryjnej pompie dasz rade

jeszcze dodac cienka uszczelne pod głowice dla podbicia kompresji

jak obrobka głowicy bedzie z głowa a to łatwo mozna zjebac

mysle ze 170/175 to bedzie maks i to optymistyczny

ja bym zaturbił :satan:

bo jak bedzie mało to juz koniec modow kolejne konie NA to chorendalny majatek

a z wydłubanego Na nie da sie perzejsc na turbo

wiec musisz sobie odpowiedziec

ile masz kasy

ile ie koni zadowoli oraz czy wzgłedy ekonomiczne sa dla ciebie wazne

ale zaufaj gwizd turbo pssst i duzo momentu pod noga to jest jazda raz sie przejedziesz turbo benzyna albo wydłubanym dizlem na przelotowym wydechu i nigdy wiecej NA

:bajer:

: pt lip 27, 2007 08:06
autor: cowboy
jeśli nie masz kasy na turbo - możesz wsadzić kompresor - migracja do turbo będzie dość łatwa - tak mi się wydaje

przeczytaj na początek to:

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 27&start=0

user tomekkk zagląda również na nasze forum - pewnie powie Ci więcej

: pt lip 27, 2007 08:44
autor: Fido_dido
tak ale tak bez tokarki i sprzetu do obrubki meatalu zeby dorobic mocowania ani ruszzz ;P

: pt lip 27, 2007 11:55
autor: LCQ
Tylko uturbienie wyjdzie z 8 tys chyba a nie?? za ta kwote mozna kupić 1,8T z podzespolami , ogólnie które wyjście może być najlepsze jak Wam sie wydaje?:

G60-podkrecony do ok 215 KM (kit)
1,8T- ok 200 KM
ABF T-ok 230 KM
1,9TDI-ok 180 KM

Która przekładka będzie najdrozsza z tych??jeżdze Seatem Ibiza(95r) z silnikiem 2E buda łacznie z kierowca waży max 1100 kg ,wiem że najlepiej pasuje PG ponoć kilka h roboty,tylko że znów ten kompresor który pada czesto, i nie wiem czy warto w niego(PG) inwestować ,czy lepiej dołożyć i zakupić 1,8T ,słyszałem że jak mam skrzynie na grubym wałku to podpasuje do niego ,znów ABF T to koszta za sam silnik z turbo ponad 11 tys ,jeśli sie myle poprawcie mnie , diesel też jest niezły jednkaże wolałbym benzyniaka, prace planuje wykonać u znanych specjalistów z tego forum

Dzięki za każde info

Pozdrawiam

: pt lip 27, 2007 12:30
autor: djtom
ABF T to koszta za sam silnik z turbo ponad 11 tys
Kenaj i olozwirski zrobili to sporo taniej a moce wyszły w granicach 300 KM (315 dokładnie u ola, Kenaj niechce zdradzić wyniku)

: pt lip 27, 2007 12:40
autor: andrew19_86
djtom pisze:Kenaj niechce zdradzić wyniku
bo mu głupio,że ma mniej niż olo :bigok:
djtom pisze:315 dokładnie u ola
i z ego co wiadomo to nie koniec,bo ciśnienie doładowania pójdzie w górę :satan: :satan:

: pt lip 27, 2007 12:54
autor: Fido_dido
LCQ pisze:Tylko uturbienie wyjdzie z 8 tys chyba a nie?? za ta kwote mozna kupić 1,8T z podzespolami , ogólnie które wyjście może być najlepsze jak Wam sie wydaje?:

G60-podkrecony do ok 215 KM (kit)
1,8T- ok 200 KM
ABF T-ok 230 KM
1,9TDI-ok 180 KM

Która przekładka będzie najdrozsza z tych??jeżdze Seatem Ibiza(95r) z silnikiem 2E buda łacznie z kierowca waży max 1100 kg ,wiem że najlepiej pasuje PG ponoć kilka h roboty,tylko że znów ten kompresor który pada czesto, i nie wiem czy warto w niego(PG) inwestować ,czy lepiej dołożyć i zakupić 1,8T ,słyszałem że jak mam skrzynie na grubym wałku to podpasuje do niego ,znów ABF T to koszta za sam silnik z turbo ponad 11 tys ,jeśli sie myle poprawcie mnie , diesel też jest niezły jednkaże wolałbym benzyniaka, prace planuje wykonać u znanych specjalistów z tego forum
Dzięki za każde info

Pozdrawiam

tak tak masz o 8 tys na silnik a co zreszta zoibaczysz ile po drodze wyjdzie fuck upow a co z elektryka to jest sajgon ale i tak zycze powodzenia ja bez 20 tys na kacie nie szedłbym w turbo rozgrzebiesz auto skonczy sie kasa i bedzie placz a jak robic to porzadnie

ale i tak zycze powodzenia

: pt lip 27, 2007 12:59
autor: cowboy
założenie kompresora to pewnie około 5-6 tys. PLN i moc około 210-230KM

: pt lip 27, 2007 13:01
autor: LCQ
Fido więc pytam co radzisz??


cowboy pisze:założenie kompresora to pewnie około 5-6 tys. PLN i moc około 210-230KM
Dzięki za info

: pt lip 27, 2007 14:20
autor: Kenaj
andrew19_86, nie głupio, ja nie zainwestowałem takie kasy, nie zapodałem nowych podzespołów. Na seryjnym abf'ie wyszło 280km i 380nm. Teraz jest troche inaczej.
Odnośnie tematu miałem poprzednio swojego abf'a na N/A. Założyłem wałki od inż. Świątka GT, wydech średnicy 58mm na 3 tłumikach ( 2x przelot, końcowy komorowy ), dolot na zamówienie, porting głowicy ( bez planowania ), tym sterowało SMT6. Wtedy wyszło 178km i 205Nm, ale silnik miał zapał na więcej, tylo było to nie dokońca zestrojone. Koszty to ok 4 tys. Więcej już nie chciało mi się bawić w N/A bo trzeba kręcić silnik jak motorynke.

Odnośnie swapu, nie wiem czy się opłaca wydawać kase na przekładke 1.8T, no chyba, że chcemy się pochwalić, że mamy takie coś pod maską. Koszty: silnik ok 5tys ( zakładamy że w dobrym stanie - optymistycznie ), przekładka ok 3 tys ( nie mówcie, że taniej wyjdzie bo to kupa prawda, jest milion pierdół które wychodza w trakcie ), wychodzi jakieś 8 tys. Mamy tylko 180Km, troche mało. Za 8 tys możemy do ABF'a zapodac turbo i mieć lekką ręką 250km. Jak chcemy inwestować to można zrobić jak Mariusz, zakuć motor i dmuchac ile wlezie, koszty to drugie 8tys, ale możemy i 400km zrobic ( pytanie czy sens w golfie na ośce mieć 400km i z 500Nm ?? ).

Ja nie planuje 350km przekraczać, mam szpere i już przy 1 barze lipnie się jeździ, więc co jest jak się więcej dmuchnie, to na 5 szuka się trakcji

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 2:22 pm ]
aha jeszcze jedno, ja bym nie szedł w półśrodki jak kompresor. Lepiej odrazu zaturbić i się nie bawić dwa razy z silnikiem.

: pt lip 27, 2007 20:35
autor: LCQ
Dzięki Kenaj rozwiałeś część moich wątpliwości, :bigok:

Re: Ile można wycisnąć koni z ABFa??

: wt lip 31, 2007 00:09
autor: kkk13
LCQ pisze:Witam

Zastanawiam sie ile można by wycisnać ze zdrowego ABFa przy zastosowaniu:

-pełnej obróbki głowicy
-wałki Schricka 276 st
-wydech 2,5 cala przelotowy
-kolektor 4-2-1 Supersprinta lub robiony na wzór
-kompletnego dolotu
-pompa paliwa Walbro 255
-kable zapłonowe Magnecor
-oraz zestrojeniu tego

Oczywiście chodzi mi tu o wartości przybliżone ,przyjmując że seria ma równe 150 KM. Oraz 2 pyt. jakie mogą być przybliżone koszty założenia kompresora ????licze na specjalistów tej jednostki ,dzięki

Pozdrawiam :okej:
Jak napisał któryś z kolegów, pompa Walbro chyba nie byłaby potrzebna, przy modyfikacjach które wymieniłeś, warto by poważnie odchudzić koło zammachowe lub kupić jakiś custom z duraluminium,.. Lub możnaby założyć nawet skrzynke z KR-ki 2Y. Generalnie przełożenie główne 3,9 conajmniej to mus, bo przy takich wałkach i stosownym wystrojeniu auto powinno swobodnie kręcić do bezpiecznej bariery dla hydrauliki w ABF-ie - 7800obr/min, ale 'dół' zacznie się później niż w serii, stąd krótsza skrzynia wskazana.. Przypuszczenia moje opieram na tym co zapamiętałem z vortexu czy clubgti, ale okolice 200 koni N/A przy takim setupie byłyby całkiem prawdopodobne..

: wt lip 31, 2007 10:28
autor: toledo
LCQ pisze:kable zapłonowe Magnecor
zapytam się co daję takie kable i w czym są lepsze np. od Beru?
a jeżeli wymieniać kable, to chyba więcej zależy od cewki?
Może znacie jakieś firmy która daje pewniejszy zapłon - ja mam niestety lpg