Strona 1 z 4

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz lip 15, 2007 14:40
autor: melon
Witam.
Były rózne tematy odnosnie swapow na silniki 16v ,ale sie nie doszukałem odpowiedzi na moje pytanka.

1.Czy kolektor wydechowy z portkami od ABF'a zmiesci sie bez wiekszych przerobek razem z tym silnikiem do budy mk2? czy trzeba jakis inny wydech kombinowac?

2.Czy pompa z PF'a da rade temu silnikowi?

3.Czy skrzynia z pf'a jest dobrym wyjsciem czy lepiej szukac innej?

4.Teraz w pf'ce mam hamulce 239mm ,czy heble od g60 wejda bez problemu ? chodzi i o same zaciski ,czy trzeba wstawic całe zwrotnice od g60?

5.Czy na tył wejda zaciski od golfa IV ?

6.Czy przewody od wspomagania podejda pod pompe ktora jest z abf'a?

7.Czy chłodnica zostaje z pf'a czy dac wieksza?
8.Czy serwa hamulcowe i pompy hamulcowe roznia sie w mk2 i mk3 ,chodzi mi o wydajnosc.Pytam dlatego ze mam w mk1 zamontowane serwo i pompe z mk3gti i hamulce ma takie jak nowka auto z fabryki.Wrazneie ciezkie do opisania:)

9.Czy sonda lambda ktora jest w pf'ie bedzie dobra do ABF'a.
10.Czy instalacja elektryczna z mk2 obsłuzy ten silnik czy musze kołowac skrzynke z mk3 ?
Chodzi mi o sterowanie pompa paliwa miedzy innymi i zasilanie kompa.

Na razie tyle no chyba ze jest cos jeszcze czego nie napisałem.:)

: ndz lip 15, 2007 18:28
autor: SToRM
melon pisze:1.Czy kolektor wydechowy z portkami od ABF'a zmiesci sie bez wiekszych przerobek razem z tym silnikiem do budy mk2? czy trzeba jakis inny wydech kombinowac
Zmiesci sie - zakladajac jednakze skrzynke z PF bedziesz musial pokombinowac z wodzikami, bo beda sie o kolektor opierac. Ale to nie problem..
melon pisze:2.Czy pompa z PF'a da rade temu silnikowi?
W PF AFAIR jest 3 bary wiec spokojnie..
melon pisze:3.Czy skrzynia z pf'a jest dobrym wyjsciem czy lepiej szukac innej?
Bardzo dobrym wyjsciem z tym ze patrz punkt 1. Polecam wzmocnic spzreglo..
melon pisze:4.Teraz w pf'ce mam hamulce 239mm ,czy heble od g60 wejda bez problemu ? chodzi i o same zaciski ,czy trzeba wstawic całe zwrotnice od g60?
Zwrotnice potzrebujesz z tego co pamietam.. Ale jakbys chcial "tylko" 256 mm wstawic to imho sam zacisk spasi..
melon pisze:5.Czy na tył wejda zaciski od golfa IV ?
Wejda
melon pisze:6.Czy przewody od wspomagania podejda pod pompe ktora jest z abf'a?
Jest ta sama z tego co pamietam - najwyzej sama pompe podmienisz w razie komplikacji w lape z ABF'a
melon pisze:7.Czy chłodnica zostaje z pf'a czy dac wieksza?
Polecam jednak wieksza - najlepiej z 1.6 TDi SB/RA
melon pisze:10.Czy instalacja elektryczna z mk2 obsłuzy ten silnik czy musze kołowac skrzynke z mk3 ?
Wiazke silnikowa musisz zmienic - reszta moze zostac

: ndz lip 15, 2007 22:28
autor: melon
dziekuje za odpowiedzi pewnie niebawem zapytam o cos jeszcze no i oczywiscie podziele sie postępami:)

: pn lip 16, 2007 00:56
autor: chosen
Kurna ja tez bym t ak mojego PFka zamienil na takiego ABFka, ale nie mam na wydanie 5 tys :>

: pn lip 16, 2007 02:14
autor: toffic
SToRM pisze:Ale jakbys chcial "tylko" 256 mm wstawic to imho sam zacisk spasi..
Też trzeba zwrotnice

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: czw wrz 30, 2010 20:59
autor: marceliii
Sorki za taki odkop , ale nie chce zakładać nowego tematu bo mam podobny problem , mam okazje kupić kompletną MKIII z ABF-em chciałbym zamienić w nich silniki na przemian , oczywiście ja mam PF-a w MKII .
Skrzynie zostały by nie ruszane , ale dręczy mnie fakt jak to jest z tym przerabianiem wodzików czy dużo roboty , i czy są duże problemy z przepięciem wiązki od kompa do dechy z bezpiecznikami w obu przypadkach na przemian , czy wystarczy poprzecinać i polutować .
:)
Rozumiem że zwrotnice z III bez problemu podejdą na mojej II i na odwrót ?

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: sob paź 02, 2010 23:24
autor: majekMK2
jak masz kolego golfika z 90r. nowsza wiązkę to nie ma nic trudnego tylko wiązka od sterowania odłączyć od skrzynki i zamontować z mk3 :grin:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz paź 03, 2010 11:44
autor: bugalon
Problemu z przepięciem nie będzie jeśli swapujesz do golfa mk2 po roku 89 (nowa instalacja). Jeśli swapujesz do mk2 przed 89 to bez lutowania sie nie obejdzie. Przy wodzikach trzeba pomyśleć. Podgiąć lub skrócić jeden wodzik i dobrze ustawić chwytak drąga. Wszystko będzie jasne jak zrozumiesz zasade dzialania wodzików.

Re: Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz paź 03, 2010 14:18
autor: marceliii
Przekładkę robił by mi mój znajomy mechanik , bo ja po prostu nie mam czasu , i dlatego pytam bo w elektryce to on nie siedzi , i nie lubi kombinować za dużo z jakimś zaginaniem .
:(
Instalacja chyba po 89 roku , bo to ta z dużą skrzynką bezpiecznikową .
:)

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz paź 03, 2010 14:23
autor: majekMK2
jak masz awaryjne na manetkach to po 89 jest nowszego typu a jak na desce to przed 89 :bigok:

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz paź 03, 2010 20:14
autor: spawacz
Sonda moze byc z PF.

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: pn paź 04, 2010 18:00
autor: Fazus
Na manetkach, to znaczy miedzy kierownicą a zegarami(obudowie kolumny)?/

Re: Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz gru 26, 2010 21:20
autor: toudi
odkopie troche...mam w golfie skrzynie chyba ATH.a abf na dniach bedzie. chce go wlasnie wstawic pod ten silnik.jakie tam musi byc sprzeglo.kolo zamachowe serie zostawic??chlodnica taka podejdzie http://allegro.pl/golf-ii-1-6td-1-8-1-8 ... 16002.html" onclick="window.open(this.href);return false; .co do instalacji mamgolfa z 90roku.przepinac cala instalacje ze skrzynka bezpiecznikow czy wpiac sie pod ta ori z 1.8.mfa tez bym odrazu podpiol.pompy chyba nie wydala.ale mam w zapasie z kr-a.sanek i belki nie musze zmieniac??

Mk2 PF'ka i swap na ABF kilka pytan

: ndz gru 26, 2010 21:30
autor: majekMK2
skrzynia na poczatek moze byc ale lepsza by była na grubym wałku a co do sanek i belki to zostawiasz tą swoja tylko poduszkę od strony pasażera wyrzucasz i dajesz ta z mk3 lub wstawiasz mocowanie z mk2 do silnika ABF i poducha zostaje z mk2 :grin: