Strona 1 z 2

[16V g60] dużo pytań lub jakiaś inna propozycja na KM

: wt maja 29, 2007 19:11
autor: wojtek_sari
Panowie niedawno wpakowałem KR ale z zamiaram zwiększenia mocy i teraz szukam alternatywnego rozwiązania na jej podniesienie. Przez myśl przechodzi mi kompresor z G60, jest to jakieś mądre rozwiązanie? Co ewentualnie trzeba by było w związku z tym zmianic w silniczku?? Dodam ze głowica niedługo idzie do kompletnego remontu, ale remontu blokuwolał bym zabardzo nie robić, bo koszt prze ogromne pewnie :(

: wt maja 29, 2007 20:09
autor: andrew19_86
przewalasz alternator na tyły silnika,zeby zrobic z przodu miejsce na kompresor,co niesie za soba dorobienie mocowań do G i do alternatora,co w sumie chyba nie jest takie łatwe,później musisz wyprowadzić przewody olejowe z silnika itd,żeby to grało,zabawy jest dużo z tym,ale miałbyś jednego z niewielu G60 16V,z tego co wiem to robi sie gdzieś rallye g60 16V...w sumie lepiej to chyba jakieś turbo wrzucić na 0,5-0,6 bara też bedzie nieźle śmigać,bo co do kompresora to nie ma pewności,ze trafisz na jakiś sensownie działający za normalne pieniądze...dobra,niech wypowie sie ktoś bardziej ogarnięty w temacie,ja tu tylko sprzątam :jezor:

: pt cze 15, 2007 23:58
autor: okoG60
mozesz osiagnac około 250KM majac G60 16V zapodaj sobie do tego digifanta mniejsze kółko na kompresor 68mm ale bez napedu na 4 koła bedziesz miał kłopoty z trakcją i to spore

: sob cze 16, 2007 06:47
autor: barteKKK03
andrew19_86 pisze:z tego co wiem to robi sie gdzieś rallye g60 16V
Jeden już się zrobił... :jezor:

: sob cze 16, 2007 07:50
autor: Borys
barteKKK03 pisze:
andrew19_86 pisze:z tego co wiem to robi sie gdzieś rallye g60 16V
Jeden już się zrobił... :jezor:
nawet jest opisany w VWTrends

: sob cze 16, 2007 08:49
autor: barteKKK03
Borys pisze:
barteKKK03 pisze:
andrew19_86 pisze:z tego co wiem to robi sie gdzieś rallye g60 16V
Jeden już się zrobił... :jezor:
nawet jest opisany w VWTrends
No, no... Golf Marcina...
i na allegro ostatnio jeden się pojawił, tym razem mk3 cabrio:
http://www.allegro.pl/item203812668_vw_ ... 10_ps.html

: sob cze 16, 2007 08:56
autor: wojtek_sari
okoG60, no dobra to w co poza komresorem trzeba zainwestować? Pewnei najelepiej digi z G60, wtryski też?? W silniku też trzbe awiele grzebać czy może posmigac na seri? Bo nie powiem że pomysł niezły :okej:

: sob cze 16, 2007 10:31
autor: evolution
wojtek_sari pisze:okoG60, no dobra to w co poza komresorem trzeba zainwestować? Pewnei najelepiej digi z G60, wtryski też?? W silniku też trzbe awiele grzebać czy może posmigac na seri? Bo nie powiem że pomysł niezły :okej:
wtryski musisz dac duzo mocniejsze niz zwykle z g
sugeruje 350 cc

: sob cze 16, 2007 11:09
autor: okoG60
wojtek_sari pisze:okoG60, no dobra to w co poza komresorem trzeba zainwestować? Pewnei najelepiej digi z G60, wtryski też?? W silniku też trzbe awiele grzebać czy może posmigac na seri? Bo nie powiem że pomysł niezły
jesli sie nie myle to w takich przeróbkach stosują tłoki z audi S2 w celu odpreżenia silnika

: czw lis 15, 2007 12:09
autor: Cosar 33GT
Odświeże ten ciekawy temacik...

Odrazu zapytam czy KR'a bez kucia można by dmuchnać tym G60 czy jednak wzmacniać?

: czw lis 15, 2007 12:34
autor: bugalon
Cosar 33GT pisze:Odświeże ten ciekawy temacik...

Odrazu zapytam czy KR'a bez kucia można by dmuchnać tym G60 czy jednak wzmacniać?
Bez kucia tak, bez odprężenia nie bardzo. Najlepiej zapodać tłoki z audi S2 i w zasadzie sprawe dolu masz rozwiazana.

: pt lis 30, 2007 21:49
autor: Cosar 33GT
Jak sie wyorientowałem w cenach to tłoki jednak ciutke drogo by mnie wyniosły... dlatego kolejne pytanie jest takie: czy może by dać jakąś wiekszą uszczelke/przekładke pod głowice (jaka cena takich?)? Czy miało by to jakiś sens kiedy myśle o doładowaniu 0.6-0.8b i maxymalnym wykorzystywaniu osiągów. Niechce zabardzo narazie grzebać w dole bo jest sparwny a głowice i tak bede musiał zdjąć niedługo.

: pt lis 30, 2007 23:21
autor: okoG60
nikt nie mówił że będzie tanio samo kupno kompresora to wydatek rzędu 2000-3000 tyś zł. ciśnienie 0,6-0,8 bara ma seryjne G60 więc bez bez tłoków zapomnij o sprawie.

: pt lis 30, 2007 23:27
autor: Cosar 33GT
okoG60 pisze:to wydatek rzędu 2000-3000 tyś zł
po taniości mam na oku silnik z rozbitego corrado... i wtedy bym miał z silnikiem kompresor (jaki sprawny to niewiem) i odrazu instalke DF1 dlatego kusi mnie takie rozwiązanie ale kasy juz z kupki troche ubyło także usiłuje taniej. A jakieś inne tłoki? Jaka jest cena używanaych tłoków z S2?