Strona 1 z 2

MK II - kolektor ssący 16v

: śr maja 23, 2007 11:17
autor: ks555
Witam.
Zauważyłem, że kolektor ssący silnika PL różni się od kolektora silnika KR.
W KR kolektor ma mniejszą pojemność "puszki" za przepustnicą. Natomiast w PL ta puszka jest większa.
Zastanawiam się, czy coś by dało założenie do KR kolektora ssącego z PL.
Jeżeli ktoś coś wie na ten temat to proszę o pomoc.

: śr maja 23, 2007 21:43
autor: olozwirski
Sa dwa rodzaje kolektorow, z przewezeniem przy swiecach i z prosta rura. Lepsze sa te proste, wymiana samego kolektora cos tam da ale IMHO nie da sie tego odczuc.

: czw maja 24, 2007 13:27
autor: GTO
ja naliczylem w 1.8 16v 5 typów kolektorów które miałem osobiscie:
2 kolektory 40mm PRAWIE takie same
1 kolektor 43mm
2 kolektory 50mm też prawie takie same ale jeden miał wiecej "mięsa" w miejscu wtrysków.

pewnie jest ich jeszcze wiecej jakby sie dokładnie przyjrzeć ...

jak chcesz grzebac góre w silniku to zakładaj 50mm , z tym ze dół sie pogorszy.

: pt maja 25, 2007 12:26
autor: ks555
No właśnie.
U mnie dodatkowo kolektory ssące mają różne wielkości "puszek" zbiorczych - nad rurami kolektorów a przed przepustnicą. Z KR kolektor ma węższe rury i mniejszą puszkę a z PL - szersze rury i większą puszkę.
I nie wiem który kolektor założyć (do silnika KR).

: pt maja 25, 2007 22:13
autor: GTO
najszerszy

: wt maja 29, 2007 15:54
autor: cbr16v
Ja zamntowałem 50 i teraz ciognie dopiero powyżej 4.tys obr. ale do konca i co raz szypciej

: śr sie 20, 2008 17:57
autor: Marszall
To ja mam pytanie, jaki kolektor jest najlepszy do silnika PL.
Nabyłem właśnie taki silnik (z tym że smigał on w seacie) i ma on kolektor chyba 50 mm (wnioskuje po przewężeniach na świece).
Kolektor pewnie i tak bede wymieniał bo ma on oszpecenie w postaci wyrytego SEAT DOHC 16V na puszce zbiorczej, więc pytanie czy może zakupić taki od KR'a 40 mm???

co bedzie się lepiej sprawowało??

: śr sie 20, 2008 20:07
autor: przemoGTI
Marszall pisze:czy może zakupić taki od KR'a 40 mm???
kolego dobrze doczytaj z czego kolektor ma jaką średnice.. kr ma 50 :green_fuck:
PL ori ma fi 40 ale co do sprawy to a bym zostawił 50.. ale jak będziesz chciał sprzedać ten z seata to ja chetnie przygarne.. o ile to fi 50 :helm:

: czw sie 21, 2008 12:21
autor: Marszall
jak rozkręce górną część to będze wiedział jak pomierze otwory?

[ Dodano: 21 Sie 2008 12:25 ]
ks555 pisze:Z KR kolektor ma węższe rury i mniejszą puszkę a z PL - szersze rury i większą puszkę.
ja to z tego wnioskuje.

A 9A jaką miał średnicę? bo mam do kupna właśnie z 9A

: czw sie 21, 2008 17:32
autor: przemoGTI
Marszall pisze:A 9A jaką miał średnicę? bo mam do kupna właśnie z 9A
42,5 albo 43 jak kto mierzy...
a co do tej wypowiedzi wyżej to zgadza sie chyba sprawa puszki ale średnica kanałów napewno nie.. KR-napewno ma fi 50
były też KR-y na KE-Jetronic i one miały kolektory mniejsze takie od PL-ki.. ale to żadkość

: czw sie 21, 2008 17:36
autor: Marszall
no to ok, bo z tego się doczytałem to fi 50 poprawia góre a osłąbia dół w PL'ce
a jekbym zmienił wałek od KR'a i wycioł kata to jak by się to miało do momentu obrotowego??

: czw sie 21, 2008 18:39
autor: bugalon
przemoGTI pisze:
Marszall pisze:A 9A jaką miał średnicę? bo mam do kupna właśnie z 9A
42,5 albo 43 jak kto mierzy...
a co do tej wypowiedzi wyżej to zgadza sie chyba sprawa puszki ale średnica kanałów napewno nie.. KR-napewno ma fi 50
były też KR-y na KE-Jetronic i one miały kolektory mniejsze takie od PL-ki.. ale to żadkość
Nieprawda, wystarczy prozmawiać z ETKĄ. Do KRa montowali wszystkie rodzaje kolektorow 50, 43 i 40 i nie miało to zbieżności ze stosowanym systemem wtryskowym. Nie dopatrzyłem się żadnej reguły w zastosowaniach ale generalnie starsze roczniki miały kolektor 50.

: czw sie 21, 2008 21:12
autor: przemoGTI
bugalon pisze:Nieprawda, wystarczy prozmawiać z ETKĄ. Do KRa montowali wszystkie rodzaje kolektorow 50, 43 i 40 i nie miało to zbieżności ze stosowanym systemem wtryskowym. Nie dopatrzyłem się żadnej reguły w zastosowaniach ale generalnie starsze roczniki miały kolektor 50.
a widziałeś seryjną PL-ke żeby miała kolektor fi 50 to nie mów że układ wtryskowy nie ma tu wpływu.. bo to też nie jest potwierdzone..
i jak wytłumaczysz fakt że KR przywieziony z niemcowni w papierach wpisane że KE-jetronic (numer silnika sie zgadzał) miał kolektor ten mniejszy...
a poza tym też patrzyłem w ETce i fakt nie pisze nic że 50 tylko do KR-a ale ona ma tyle błędów że szkoda gadać :helm:

: pt sie 22, 2008 08:47
autor: bugalon
przemoGTI pisze:
bugalon pisze:Nieprawda, wystarczy prozmawiać z ETKĄ. Do KRa montowali wszystkie rodzaje kolektorow 50, 43 i 40 i nie miało to zbieżności ze stosowanym systemem wtryskowym. Nie dopatrzyłem się żadnej reguły w zastosowaniach ale generalnie starsze roczniki miały kolektor 50.
a widziałeś seryjną PL-ke żeby miała kolektor fi 50 to nie mów że układ wtryskowy nie ma tu wpływu.. bo to też nie jest potwierdzone..
Rozmawiamy o silniku KR, o PLce nic nie pisałem więc nie mieszaj tego silnika w całe rozważania. Napisałeś, że KR na pewno ma 50mm a to nie jest prawda bo może mieć każdy z w/w kolektorów.
i jak wytłumaczysz fakt że KR przywieziony z niemcowni w papierach wpisane że KE-jetronic (numer silnika sie zgadzał) miał kolektor ten mniejszy...
Bo do KRki wkładali różne kolektory i różne układy wtryskowe - to napisałem wyżej, nie ma jednak wyraźnej zależności pomiędzy wtryskiem a szerokościa kolektora. Ja np mialem KRa na k-jecie oryginalnego z kolektorem 40mm.

a poza tym też patrzyłem w ETce i fakt nie pisze nic że 50 tylko do KR-a ale ona ma tyle błędów że szkoda gadać :helm:
A to już zmienia postać rzeczy. Dla mnie stwierdzenie "KR ma na pewno 50mm" to zupełnie co innego niż "50 montowali tylko w KR". Z drugim stwierdzeniem sie zgadzam, z pierwszym zdecydowanie nie. Poza tym poki co nie ma bardziej wiarygodnego źródła niż ETKA i osobiście nie znalazłem tam żadnych błędów. Jedyne co może irytować to brak numerów niektórych części ktore się w ręku trzyma (są za to jakieś inne numery)