Kolo z filmu wyżej zrobił tak żeby mieć bezawaryjny setup bez kombinowania. Tłokami i blokiem bcb z pozostawieniem pojemności 1.4 wyeliminował problem piston slapa a jakby chciał zwiększać pojemność to dochodzi mu jeszcze kwestia zmiany ecu na marelli od bcb i odpowiednich czujników albo wystrojenia motronica z 1.4 co nie jest proste i mało kto to robi. Problem w tym jest taki, że nasze silniki nie mają przepływki, gdyby była to ecu widząc większy przepływ dolałby paliwa i jest w porządku. Paliwo w funkcji obciążenia jest dawkowane na podstawie podciśnieniowego MAP sensora i jest dokładnie na odwrót niż w przepływce. Raz, że na starcie 1.6 w trakcie jednego suwu zassie prawie 200cc więcej powietrza i ecu o tym nie wie to dwa większa pojemność generuje większe podciśnienie MAP a większe podciśnienie sterownik odbiera jako
mniejsze obciążenie czyli dodatkowo uwala paliwo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tam gdzie przy 1.4 byłoby np. 750mbar to na 1.6 pokazałby strzelam 600mbar. Ster zgłupieje, bo sonda wywali np. +25% korekte. Dlatego jest to skomplikowane do ogarnięcia a potem trzeba jeszcze wystroić zapłon i na starcie go poluźnić, bo CR jest o 1,5 wyższe w BCB. W mappacku, który kupiłem są dwa podstawowe parametry do ruszenia przy strokerze 1.6, reszte dobiera się doświadczalnie w oparciu o korekty.
Ok ja rozumiem, że robiąc stroker 1.6 można zastosować większe wtryski od 1.6 i postawić to na motronicu bez remapu i jakoś to będzie działać, bo czas wtrysku zadany przez ECU nie zmieni sie a wydatek będzie większy, ale to nie będzie precyzyjne i rozjazdy korekt mogą być dość znaczne. Można też zastosować regulator ciśnienia paliwa 4-5 bar, ale tak samo jest to wg mnie drut.
Jeszcze raz powtórzę, że nie dawałbym turbo do bcb bez zmniejszenia pojemności ze względu właśnie zbyt wysokie CR. Lepiej zadać większe ciśnienie doładowania i wyjdzie na to samo mocowo a turbinie też łatwiej zbudować ciśnienie na niższej pojemności niż na wyższej a przypominam, że mówimy tu o turbo z
1.4 tsi. Jak ktoś na upartego chce 1.6 to mega wklęsłe tłoki AEE i też CR idzie w dół. Średnica sworznia jest chyba ta sama 17mm.