Strona 6 z 14

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: czw sie 20, 2020 19:45
autor: myszazro
Instrukcje napraw>silnik>4-cilindrowy....>obsługa elementów...>sprawdzanie czujnika pedzia to jest w elsie

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: czw sie 20, 2020 21:03
autor: nba
Obrazek

u mnie drugi czujnik pedału ma wskazanie 2x mniejsze niż pierwszy G79... czekam na odpowiedź kolegów z 1.4 na Boschu. Ogólnie moc już jakby ok, może po prostu ciepło było i zadziałała autosugestia po tym jak wywaliło mi EPC wczoraj podczas deszczu.

Aktualnie mam zamontowaną przepustnice z 1.6 BCB z tym zwężeniem w środku i chcę sprawdzić czy jej wydajność jest wystarczająca czego dowiem sie na dniach logując MAP sensor przy odcinie na autostradzie. Przy normalnej jeździe wiadomo nie ma kompletnie żadnej różnicy między tą a renówką, bo wiadomo, że średnica wyrabia. Plusem jest to, że przy mniejszej średnicy ster tak nie głupieje przy częściowym obciążeniu, bo mniej powietrza leci przy tym samym otwarciu i korekty będą bardziej zbliżone zera. Z racji tego, że przepustnica BCB nie ma dodatkowego króćca który był mi potrzebny to serwo i EVAP jest teraz połączone trójnikiem. Brak przepływki nie sprzyja modom, ale przynajmniej znacznie ogranicza koszt obsługi tego silnika :D

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: czw sie 20, 2020 21:09
autor: qwerty01
Jutro jak ojciec będzie miał wolne to zrobię zrzuty ekranu z axp.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 17:18
autor: locarno
Zobacz czy teraz są poniżej widoczne. Dałem na inny hosting.

https://zapodaj.net/23493e487c3fe.jpg.html
https://zapodaj.net/6faf1c6c7ff17.jpg.html

Obrazek
Obrazek

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 19:06
autor: qwerty01
AXP.
luz:
Obrazek
gaz do dechy:
Obrazek
Coś mało w G185 przy gaz w podłodze...

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 20:23
autor: nba
Mam podobnie czyli tak ma być z tego wynika. Widziałem logi z TTek to tak samo jest.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 20:51
autor: qwerty01
A już prawie kupowałem pedał gazu...
Może u Ciebie silnik musi się dotrzeć? Temu spadek mocy...

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 21:30
autor: nba
Upał + inne koła dlatego delikatny spadek mocy, Silnik już prawie dotarty, chodzi idealnie, dzięki zregenerowanej głowicy granica stuku na wysokich jest troche wyżej. EPC które mi wywaliło ostatnio wprowadziło zamęt w mojej głowie i dlatego się was pytałem o te logi.

Przy okazji do kolektora 1.6 polecam mimo wszystko zastosować MAP sensor od 1.4 AXP/BCA 06B906051 zamiast tego z 1.6 036906051. Fabryczny 1.4 ma troche wyższy zakres pomiarowy, bo jest ciut inaczej wyskalowany w sterowniku. U mnie MAP 1.6 kończył się na 950mbar. Przeróbka jest banalna, trzeba po prostu nawiercić otwory w czujniku na rozstaw z 1.6 i założyć dodatkowy oring na MAP i porządnię dociągnąć do kolektora i mamy szczelne. Dodatkowy oring nie będzie wchodził w tą dziure w kolektorze tylko będzie uszczelniał od zewnątrz.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 22:46
autor: mat06
Ciekawa sprawa, w AZD wskazania z obu czujników są takie same. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału 74.5% oraz 75%.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: pt sie 21, 2020 23:20
autor: Maszan
A jak depniecie do spodu jak auto stoi do obr. idą do odcinki? W sumie do tego nie trzeba maksymalnie uchylonej przepustnicy, jednak w nowszych autach takie depniecie powodowało, ze obroty zatrzymywały się na 4kobr ( jakaś z tego co pamiętam Ibiza 1.4 86KM).

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob sie 22, 2020 08:53
autor: qwerty01
Test robiłem na wyłączonym silniku.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob sie 22, 2020 15:53
autor: nba
Maszan pisze:
pt sie 21, 2020 23:20
A jak depniecie do spodu jak auto stoi do obr. idą do odcinki? W sumie do tego nie trzeba maksymalnie uchylonej przepustnicy, jednak w nowszych autach takie depniecie powodowało, ze obroty zatrzymywały się na 4kobr ( jakaś z tego co pamiętam Ibiza 1.4 86KM).
Taki soft launch control żebyś mógł startować z gazem w podłodze. Da się to zrobić w ME7 tylko w odmianie z 1.4 jeszcze nie opanowałem tego.

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: sob sie 22, 2020 21:49
autor: Maszan
Lepiej bys opanowal Marelli zeby mi zaplony podciagnac :) Chociaz znalazlem w internetach ze do BCB mozna STAG TAP -02 zamontowac.
Zdjecia parametrow przepustnicy w BCB:
Obrazek
Obrazek

Re: Modyfikacje 1.4/1.6 16V V2

: ndz sie 23, 2020 14:11
autor: nba
Postaw to na ME7.5 z pozostawieniem wtrysków 1.6 i powinno ogarniać :) Ewentualne rozjazdy korekt idzie dostroić, pełna dowolność w ustawianiu docelowego AFR, odciny i zapłonu. Sonda pod Boscha jest dużo tańsza niż pod Marelli jak jest konieczność wymiany + do zmiany prawdopodobnie czujnik położenia wału + najlepiej MAP 06B906051

To prawda, TAP-02 podchodzi pod BCB, ale nadal stroisz na fabrycznej mapie AFR. Nie wiem jak ona wygląda w BCB, ale podejrzewam, że jest sporo przelany a zarówno mieszanka zbyt bogata jak i zbyt uboga powoduje gorsze przyjmowanie zapłonu i spadek mocy.

Marelli nie znam i poza tym jest wredne w odczycie. Toffic ogarnia, ale nie zrobisz tego KKLem jak Boscha i odpada zdalny program.