Strona 5 z 6

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 16:48
autor: Marszall
Mierzyłem przeciez i miała jeszcze troche do stanu minimalnego. Uszczelka metalowa chyba tez nie jest niższa.
A co z silnikami dopręzonymi jakoś jeżdzą?

Coś podejżewam nagar, w pierwszym poście widać jaki był.

Re: Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 17:17
autor: hubos21
ja jak miałem zdjętą głowice to tłoki wyszlifowałem z nagaru dla spokoju a uszczelke też mam metlową więc ona nie jest problemem o ile wysokość głowixy w normie

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 18:20
autor: Zmęczony
Kolego Maszal masz stożek czy zwykłą puchę?

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 19:23
autor: Marszall
stożek
ktoś mi niestety źle doradził i zostawiłem nagar, pozatym silnik był składany w ekstremalnych warunkach bo samochód na gwałt potrzebny.
Niby czyściłem niedawno układ za pomocą środka forte ale coś mi sie wydaje że to wiele nie dało.

Myślicie że kopólka ma znaczenie czy jest z ekranem albo bez? Niby etka do tego silnika typuje z ekranem

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 19:32
autor: Zmęczony
A nie masz czasami za wysokiej temperatury w dolocie (też będzie stukowe)spróbuj doprowdzić zimne powietrze jakąś rurą wentylacyjną taką gięta.

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 19:35
autor: Marszall
teoretycznie jest taka opcja ale dzwoniło mi tez przy -10 st. wiec to raczej wykluczam, zresztą stożek jest odgrodzony osłoną blaszaną od strony silnika ponad połowę

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 19:41
autor: Zmęczony
To temp. w dolocie bym wykluczył.Masz LPG? Prubowałeś na shellu 99+ jezdzić?

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 20:29
autor: Marszall
Jest tak, stary soft stuka na LPG i na PB nie zawsze i na PB mniej
nowy soft stuka na LPG zawsze i praktycznie nigdy na PB, jeżdze na 98 + dodatek FORTE (on te zapobiega stukaniu) jak wyjeżdze paliwo to bede wiedział czy na zwykłym PB 98 tez stuka.

Ale problem w tym że kiedyś nie stukało. Mam filmik z hamowni zaraz po załozeniu DIGI i nic tam nie słychac na obu pomiarach. Może wtedy jeszcze tyle nagaru nie było :bajer: albo inny wydech który bardziej te odgłosy tłumił

Ale napewno stary soft ma innaczej zapłon skonfigurowany bo jak sie silnik mocno nagrzeje i zgasze to nie moge odrazu ponownie odpalić bo rozrusznik nie daje rady, natomiast na innym sofcie pali odrazu.

a jak sie takie świece zimne ciepłe maja to zapłonu? W silnikach 16V tylko w KR były stosowane te zimniejsze UXT 5 bo wszędzie indziej cieplejsze UXT 1

Re: Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 21:06
autor: hubos21
dla 9a tez pokzauje UXT5, UXT1 jest dla ABFa, ja tam jeżdże cały czas na NGK ale zamiast fabrycznych BKUR7ET mam BKR6E z jedną elektrodą

Dziwne stukowe

: ndz mar 18, 2012 21:35
autor: Marszall
w sumie to chyba świec nie ma sie co czepiać bo na ke-jetronicu jeździły takie same i było spox.

Wiecie moze czym dobrze usunąć nagar bez rozbierania silnika?

Dziwne stukowe

: pt mar 23, 2012 19:18
autor: Marszall
Zmierzyłem kompresje i wyszło

1. 14 lub 14,5
2. 14,5
3. 15
4. 15

dodam że czyściłęm silnik z nagau za pomoca środka forte i nie powiem 1-szy tłok czysty ale reszta nie, podejżewam ze sposób podawania rurką podciśnieniową w okolicy przepustnicy jest temu winny. Niestety inaczej bardzo sie nie da a 1-szy cylinder najblizej przepustnicy. I wychodzi że 1 cyl. ma kompresji najmniej

Dziwne stukowe

: czw kwie 19, 2012 14:24
autor: wolf747
wez kolego podlacz wszystkie zasilania tj. kabel czarno zolty, czerwono zolty i jeszcze chyba jakis, te idace od instalacji do kompa prosto do + z aku i wtedy zobacz bo to samo mialem w pg, czasem sie odmulal, przelamanie przy niektorych obrotach, ciagle stukowe. na koniec splynal tlok. a winny byl 1 przekaznik w skrzynce bezpiecznikow, ten od zasilania kompa bo sie wypalil i dawal za male napiecie do kompa, przez co te czary

Dziwne stukowe

: czw kwie 19, 2012 22:06
autor: Marszall
Zasilanie kompa jak i cewki mam z aku na przekaźniku. Po zmianie nie było różnicy jak i przed

Dziwne stukowe

: sob kwie 21, 2012 19:04
autor: wolf747
ale do kompa ida chyba 2 kable zasilajace jesli sie nie myle. u mnie powodem bylo za niskie napiecie