Strona 5 z 5

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: pt sty 13, 2012 21:51
autor: Marszall
1. wymiary sa zawsze podawane od promienia otworu
2. przy planowaniu 13mm pootwierasz wszystkie kanały wodne olejowe i pewnie tuleje cylindra wiec chronić je rozumiem bedzi ejedynie uszczelka głowicy?
3. głowica z V8 jest potrzebna gdyż ma rozstawione inaczej komory spalania a dlaczego? Bo nie da sie rozwiercić bloku 9A, 2E czy ABF na 84,5 mm aby scianka miedzy cylindrami miała 1mm lub mniej!

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: sob sty 14, 2012 17:54
autor: ahoy
A w silniku ABK jak jest to rozwiązane?tam średnica cylindra to 86,5mm,z tego co mi wiadomo głowice są zamienne z 2e,chyba że te silniki są nieco dłuższe wtedy głowica z V8 podejdzie...

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: sob sty 14, 2012 18:13
autor: hubos21
ABK to taki sam dół jak ACE/9a, 82,5x92,8

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: ndz sty 15, 2012 01:20
autor: ahoy
ABK/ABT to silnik audi,mam coś takiego ,chyba że się mylą.... ObrazekStrona z http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/dane-silnikow/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieważne,dzwoniłem dzisiaj do tokarza i chociaż nie wiedział co to jest rozwiert mimośrodowy,powiedział że jest w stanie rozsunąć osie cylindrów,trzeba mu tylko powiedzieć o co kaman-facet jest starszej daty-chociaż robił już takie rzeczy że sam wymiękam .Powstaje jeszcze jeden problem odnośnie wału-jeżeli rozsuniemy cylindry to nie będą współ osiowe z wałem,trzeba więc będzie szlifować wał,a tego mój tokarz nie zrobi,więc wita się kolejna wizyta u kolejnego szlifierza-też wiem gdzie robią.Przesunięcie o kilka mm nie spowoduje większego ubytku w wytrzymałości.

Marszall,masz digi 1 czy nie lepiej za te pieniądze jest wstawić turbo?U ciebie to kwestia zakupu turbiny softu kolektora icka i przewodów,to wyjdzie poniżej 2k.

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: ndz sty 15, 2012 12:31
autor: Marszall
a kto mówi że nie mam zamiaru tego zrobić?
własnie po to sa takie tematy żeby zbierac wiedze, ja juz dawno uznałem że rozwiert na tłoki z 3.6 jest nie opłacalny jezeli wogóle wykonalny,

BTW. tłoki przeciez maja troche luzu na sworznach :bajer:

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: ndz sty 15, 2012 12:31
autor: Marszall
ale i tak musisz dac głowice z V8

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 02:34
autor: ahoy
Może najlepszym rozwiązaniem będzie darowanie sobie tego rozwiertu a samo zastosowanie wału z AFN,zwiększenie skoku tłoka spowoduje zwiększenie pojemności oraz przyrost momentu obrotowego,chyba że ktoś myślał o zastosowaniu bloku z Audi i głowicy z V8.

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 08:37
autor: Lukasz1985
Tak tylko że wtedy trzeba dać niższe tłoki bo wał ma większe wykorbienie. Ponoć tłoki z 9a są niższe ale nie pamietam ile. Jak nie to custom trzeba robić.

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 10:07
autor: Marszall
był już i ta kwestia przerabiana w innym temacie moim. Chyba problem jest w wałem (napewno nie z AFN'a bo on ma zębatkę na pompe oleju) trzeba go zcinac bo w blok nie wejdzie

Re: Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 14:39
autor: hubos21
kiedyś widziałem w jakimś zagranicznym sklepie strokera do ABFa i tam było ledwo co 2,1L za pare tysięcy więc nie warto chyba się bawić w zwiększenie pojemności, łatwiej jest to zrobić np w 1.8 20V gdzie zakłdają wał z 2.0 TFSI, który ma skok i średnice jak w 9a

http://forums.subdriven.com/showthread. ... p=67853745" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eurospecsport.com/products/engines/4c-4v.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 16:02
autor: Lukasz1985
Wał z aaz bodajże musi być.

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: wt sty 17, 2012 17:41
autor: Marszall
dokładnie z AAZ

Rozwiert 9A robimy moc bez turba

: czw sty 19, 2012 11:44
autor: hubos21
82,5x92,8 1984ccm
82,5x95,5 2041ccm
84,5x95,5 2142ccm (tylko teoretycznie)

gra nie warta świeczki :D