16V PL jak podnieść moc ?
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Re: 16V PL jak podnieść moc ?
nie napisałeś jaki to silnik i jaki układ zasilanie, na początek ustaw dobrze zapłon, wałków z ABFa jeszcze nie miałem ale po założeniu z KRa nie ma żadnego falowania, oczywiście musiałem skorygować skład mieszanki
16V PL jak podnieść moc ?
Hej,
To jest stary temat, jak w temacie 16V PL Ke-Jetronic. W KR regulacja zapłonu może wyglądać nieco inaczej, w PL jest chyba inny aparat zapłonowy- wyposażony w czujnik spalania stukowego. Z tego co pamiętam na samym początku przed założeniem wałków próbowałem ustawić zapłon bez skutku, wniosek był taki, że był uszkodzony czujnik spalania stukowego. Po włożeniu nowego wolne obroty się ustabilizowały. Ale sprawdzę to przy najbliższej okazji t. j. w sobotę... Generalnie to auto nie chodzi dobrze w żadnym dostępnym położeniu aparatu zapłonowego...
To jest stary temat, jak w temacie 16V PL Ke-Jetronic. W KR regulacja zapłonu może wyglądać nieco inaczej, w PL jest chyba inny aparat zapłonowy- wyposażony w czujnik spalania stukowego. Z tego co pamiętam na samym początku przed założeniem wałków próbowałem ustawić zapłon bez skutku, wniosek był taki, że był uszkodzony czujnik spalania stukowego. Po włożeniu nowego wolne obroty się ustabilizowały. Ale sprawdzę to przy najbliższej okazji t. j. w sobotę... Generalnie to auto nie chodzi dobrze w żadnym dostępnym położeniu aparatu zapłonowego...
16V PL jak podnieść moc ?
W aparacie zapłonowym masz czujnik Halla a nie stukowy, oprócz ABFa reszta 16tek ma chyba takie same aparaty zapłonowe
16V PL jak podnieść moc ?
Hej,
Czujnik spalania stukowego z pewnością znajduje się na wyposażeniu tego wtrysku, jest przykręcany do bloku silnika, czujnik Halla jest osobną rzeczą. Z uszkodzonym czujnikiem zapłon jest ustawiany w awaryjnym trybie i jest duużo przesunięty, stąd wnioskuję, że aparat zapłonowy różni się od tego w KR gdzie czujnik spalania stukowego nie występuje. Z wyglądu rozdzielacz zapłonu PL i KR wygląda tak samo, może jest identyczny ale aparat zapłonowy raczej nie jest ten sam (mówię o tej mniejszej elektronicznej kostce umieszczonej na podszybiu). Wiem też, że tutaj za dużo się nie powalczy z regulacją zapłonu bo za to odpowiada komputer, z tego co wiem jest w stanie sam wyregulować zapłon w pewnym tylko zakresie, dlatego to auto można bez problemu tankować benzyną 95 i 98 bez ustawiania zapłonu i jest różnica na jednym i drugim paliwie. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić, mogłem coś źle zrozumieć . Sprawdzę jednak ustawienie zapłonu. Mam taką prostą lampkę diodową, nie jestem do końca pewny jakie jest prawidłowe wyprzedzenie. Nie wiem gdzie znajduję się skala z podziałką na stopnie, zawsze sprawdzałem to na kole zamachowym. Czy dobrze myślę, że znak ustawienia zapłonu powinien pojawiać się w otworze od regulacji ?
Czujnik spalania stukowego z pewnością znajduje się na wyposażeniu tego wtrysku, jest przykręcany do bloku silnika, czujnik Halla jest osobną rzeczą. Z uszkodzonym czujnikiem zapłon jest ustawiany w awaryjnym trybie i jest duużo przesunięty, stąd wnioskuję, że aparat zapłonowy różni się od tego w KR gdzie czujnik spalania stukowego nie występuje. Z wyglądu rozdzielacz zapłonu PL i KR wygląda tak samo, może jest identyczny ale aparat zapłonowy raczej nie jest ten sam (mówię o tej mniejszej elektronicznej kostce umieszczonej na podszybiu). Wiem też, że tutaj za dużo się nie powalczy z regulacją zapłonu bo za to odpowiada komputer, z tego co wiem jest w stanie sam wyregulować zapłon w pewnym tylko zakresie, dlatego to auto można bez problemu tankować benzyną 95 i 98 bez ustawiania zapłonu i jest różnica na jednym i drugim paliwie. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić, mogłem coś źle zrozumieć . Sprawdzę jednak ustawienie zapłonu. Mam taką prostą lampkę diodową, nie jestem do końca pewny jakie jest prawidłowe wyprzedzenie. Nie wiem gdzie znajduję się skala z podziałką na stopnie, zawsze sprawdzałem to na kole zamachowym. Czy dobrze myślę, że znak ustawienia zapłonu powinien pojawiać się w otworze od regulacji ?
16V PL jak podnieść moc ?
Problem rozwiązany, jednak był przestawiony rozrząd o jeden ząbek... Teraz wszystko ładnie pracuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości