Ile można wycisnąć koni z ABFa??

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
smokatsu84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: wt sty 18, 2005 10:08
Lokalizacja: Gdansk/PO
Kontakt:

Post autor: smokatsu84 » wt wrz 29, 2009 21:57

jeśli już dmuchać na małym ciśnieniu to Eatona włożyć , taniej to wyjdzie niż turbo i mniej roboty ,proszę mnie poprawić jeśli się mylę, albo seria ABA dół i potem głowica od 16V plus parę dupereli i masz ładnie odprężony motor pod turbo

[ Dodano: Wto Wrz 29, 2009 22:00 ]
soft turbo w okolice 200 kucy
z takim przyrostem to chyba w ogóle się nie opłaca do firmy dawać chyba że masz $$, jak masz garaż i internet to też poskładasz



Alan GTi

Post autor: Alan GTi » śr wrz 30, 2009 08:27

Kenaj pisze:co to jest 200KM
wystarczyłoby mi w zupełności,przynajmniej na jakiś czas a z biegiem czasu może zakucie.. :)
LCQ pisze:ja bym sprawdził dokładnie silnik, a później dmuchał, wtedy możesz mieć większa pewność a zarazem troche więcej koni uzyskać bo dla 200 nawet bym tego nie uturbiał
to na sofcie ile wg Ciebie można wycisnąć? Ja nie chce mieć później problemów z silnikiem,dlatego pytam Was-specjalistów jaka jest bezpieczna granica na sofcie z mocą?
Dzieki za odp :)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 30, 2009 09:32

na turbo spokojnie okolice 270...300 ps bez kucia :green_fuck: dla 200 sie nie oplaca robic
w wolnossaku po dobrych przerobkach 200 ale jezdzi to inaczej(gorzej) niz 200 z turbo chocby z samego przebiegu mocy a co za tym idzie wielkiego momentu w turbo
sam soft okolo 170 180 ps


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arab82
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 13:38
Lokalizacja: Essen (D)

Post autor: arab82 » śr wrz 30, 2009 13:01

temat odzyl wiec moge sie podpiac :bajer:
jakie trzeba poniesc koszta zeby utrbic ABF i miec cos w okolicy 250ps?
-to samo pytanie ale silnik 9A?
pozdro.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr wrz 30, 2009 13:11

pytanie zbyt ogólne żeby określić kwote, zależy u kogo, czy odwalisz 3/4 roboty a strojenie u kogoś dopiero, średnio ok 10-12k, zalezy tez jak bardzo masz sprawny silnik, ja osobiście zdjąłbym głowice, szczelił porting, i wymienił uszczelniacze, oraz posprawdzał reszte gratów, wtedy masz większy zapas że nic ci się nie wysra

pzdr



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 30, 2009 14:26

arab82 pisze:temat odzyl wiec moge sie podpiac :bajer:
jakie trzeba poniesc koszta zeby utrbic ABF i miec cos w okolicy 250ps?
-to samo pytanie ale silnik 9A?
pozdro.
mocno okrojone z kosztów uturbienie to koszt kolo 15 zwykle wychodzi przy terazniejszych cenach okolice 19.. 22 kpln po kuciiu nie wazne czy abf czy 9a


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Alan GTi

Post autor: Alan GTi » śr wrz 30, 2009 16:42

Mi chop powiedział 9k ze wszystkim,gotowy do odbioru.. Moc podniesiona do ok 200 KM<soft oczywiście>
Mam jeszcze do Was pytanko,jak to wygląda wszystko już po uturbieniu,to znaczy jak na to zareagują po pewnym czasie różne podzespoły jak np półosie,przeguby hamulce sprzęgło??
Ostatnio zmieniony śr wrz 30, 2009 16:43 przez Alan GTi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
emilson
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 928
Rejestracja: sob wrz 13, 2008 17:25
Lokalizacja: lubliniec
Kontakt:

Post autor: emilson » śr wrz 30, 2009 16:59

sprzeglo załoz z Vra wytrzymuje do 500 nm hamulce daja rade bez problemmu
polosie to juz zalezy od ciebie :) jak bedziesz upalał na kazdym biegu to i z tytanu padna :bigok:


never ending story

Alan GTi

Post autor: Alan GTi » śr wrz 30, 2009 17:23

emilson, a standardowe sprzeglo z gti'ka nie wytrzymaloby zalozmy 200KM??



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » śr wrz 30, 2009 17:34

Alan GTi, nowe? może i by troche pojeździło, ale jak juz masz zmieniac to kup sobie od vr'a.


"Volkswageny nie kapią olejem, one tak zaznaczają swój teren"

Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » śr wrz 30, 2009 18:45

Alan GTi pisze:jaka jest bezpieczna granica


155KM bo 154 zazwyczaj ma seria, a tak na poważnie to niema czegoś takiego jak "bezpieczna granica" jak silnik będzie słaby to i w serii się wysra. Pod 200 to się nie opłaca dłubać. Chyba że kompresorek jaki to wtedy nie będzie aż tak drogo. Lepiej dozbieraj zakuj i zrób wszystko jak Pan Bóg nakazał zaczniesz se wtedy z 220 czy ilu tam będziesz chciał i później tylko dmuchać więcej.
Takie moje skromne zdanie :bigok:



Alan GTi

Post autor: Alan GTi » śr wrz 30, 2009 19:11

Ryba266, tylko ze chciałbym tak skromnie i bez szalenstwa z moca,200-220 KM na sofcie to by mi najbardziej odpowiadalo bez dalszej ingerencji w silnik,bo nie zamierzam sie ścigać itp tylko poprostu przyzwyczaiłem sie do tej mocy którą mam teraz :) i wypadałoby ją troszke podciągnąć ...



Awatar użytkownika
Ryba266
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 262
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 02:19
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: Ryba266 » śr wrz 30, 2009 21:11

Zagaduj do Kenaj, on swego czasu uturbiał ABFa chyba 280 tam bylo i tłoki spłyneły o ile pamiętam :chytry:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr wrz 30, 2009 21:15

Alan GTi pisze:Mi chop powiedział 9k ze wszystkim,gotowy do odbioru.. Moc podniesiona do ok 200 KM<soft oczywiście>
Mam jeszcze do Was pytanko,jak to wygląda wszystko już po uturbieniu,to znaczy jak na to zareagują po pewnym czasie różne podzespoły jak np półosie,przeguby hamulce sprzęgło??
widzisz uturbienie to takze przygotowanie tych elementow... ponadto za 9 kpln sie nie da zrobic nawet bez odprezania dobrze zakladajac ze robisz jak powinienes remont silnika przy tym


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości