Strona 4 z 5

: śr sty 02, 2008 21:28
autor: evolution
przeczytalem i dalej twierdze ze myslisz lekko na negatyw

: śr sty 02, 2008 21:40
autor: Cosar 33GT
simens pisze:silnik pb nie ma mozliwosci zbytnio zaturbic bo moc bedzie bardzo mala przy bardzo duzym nakladzie pracy jak sie doczytalem z tego silnika wycisniesz ok 150ps-160ps to jest tyle co Kr na digifancie wyciska
Mylisz sie... bo w przypadku już pracy nad takim silnikiem to on spokojnie wyciska 145KM bez turbo... z turbo ponad 200 wskoczy
simens pisze:ale jak patrzylem 2,0 16v czy 1,8 to ok 200ps bez wielkiego ale na turbo osiagaja. czytalem w vw scene ostatnio ze 300ps koles mial ale podejrzewam ze juz przy ok 150ps z litra musial ten silnik zakuc.
te nasze 16V bez "kucia" (wziołem kucia w cudzysłów bo jakby niebyło silnik od nowości ma w sobie jakieś tam kucie chyba że sa to te modele co miały odlewane wały)... bez kucia wytrzmaja koło 250KM
simens pisze:apsik ma u siebie ponad 200ps a chyba jak dobrze pamietam nie zakuwal...tylko ze to jest pg a od takiego silnika glowicy 16v
PG były mocniejsze bo miały doładowanie... pozatym PG to raczej norma ok 230KM

[ Dodano: 02 Sty 2008 20:45 ]
a z drugiej strony: po co Ci taki mocny silnik? ścigać sie bedziesz? :grin:

mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.

: śr sty 02, 2008 22:36
autor: toffic
Cosar 33GT pisze:mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.
Zmienisz szybko zdanie jak juz będziesz miał 180KM

: śr sty 02, 2008 23:35
autor: evolution
Cosar 33GT pisze:mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.
te samiutkie koszta:) te samiutkie:P

: czw sty 03, 2008 00:19
autor: simens
evolution pisze:
Cosar 33GT pisze:mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.
te samiutkie koszta:) te samiutkie:P
no niestety musze mu cholera przyznac racje za 500zl tego sie nida zrobic jak masz 5000zl to sie zaczynasz przymierzac jak masz 15000 to mozna zaczac sie bawic...

chyba ze sie ma czesci, troche wiedzy mozna zrobic cos samemu :okej: tylko czy tej wiedzy styknie to to jest pytanie :jezor: :jezor: :jezor:

: czw sty 03, 2008 10:47
autor: evolution
simens pisze:mozna czesc wydechowa czyli cz turbine (nie sprezarka) mozna dac mala: a wiesz jak cos jest w miare male tzn mniejsza sr wiatraka ma mniejsza bezwladnosc, moment bezwladnosci jak dobrze mowie uscislajac i ilosc gazow wychodzaca z silnika wpadajaca mniejszym przekrojem wiadomo idze z wieksza predkoscia i napedza szybciej takie turbo sie po prostu szybciej zalacza ale osiaga swoje obroty pracy znowu szybciej, jakby miala duza czesc sprezajaca napcha wtedy od cholery wiecej powietrza do komor spalania
powiem ci bo widze ze nie rozwiazesz tematu... taki zestaw nie napcha ci powietrza do cylindrow bynajmniej nie tyle co z duza turbo, poniewaz cylindry z powodu duzego cisnienia zwrotnego beda w znacznym stopniu wypelnione spalinami... suma sumarum bedziesz musial wypluc duze cisnienie doladowania zeby osignac podobna moc, ale nie bedzie to w najmniejszym stopniu bezpieczne... dlatego tez turbo ma byc duze

: czw sty 03, 2008 16:19
autor: Cosar 33GT
evolution pisze:Cosar 33GT napisał/a:
mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.
te samiutkie koszta:) te samiutkie:P
czemu takie samiutkie? Zakładając że jest założone digi... 1600zł nowe tłoki odprężające (ok. 500zł używki), eaton 1500zł (cena z allegro), zabawa z kołami pasowymi i mocowaniami do kompresora niech bedzie kolejny 1000zł, IC z dolotem niech bedzie kolejny 1000zł... koszty uboczne niech poleci kolejne 1500zł ...to licząc grubo mi wyszło 6600zł... czy coś pominołem? Czy jednak bedzie drożej?

: czw sty 03, 2008 19:49
autor: evolution
Cosar 33GT pisze:
evolution pisze:Cosar 33GT napisał/a:
mi tylko w głowie skończyć na 180KM... najwyżej jak bedzie zamało to eaton ale turbo w życiu bo zadrogie.
te samiutkie koszta:) te samiutkie:P
czemu takie samiutkie? Zakładając że jest założone digi... 1600zł nowe tłoki odprężające (ok. 500zł używki), eaton 1500zł (cena z allegro), zabawa z kołami pasowymi i mocowaniami do kompresora niech bedzie kolejny 1000zł, IC z dolotem niech bedzie kolejny 1000zł... koszty uboczne niech poleci kolejne 1500zł ...to licząc grubo mi wyszło 6600zł... czy coś pominołem? Czy jednak bedzie drożej?
komplet uszcelek. szlif bloku, komplet srub pierscieni panewek wystrojenie:) troche:)

: czw sty 03, 2008 20:11
autor: Cosar 33GT
No to licząc EATONA wyjdzie koło 7000zł a Turbo wychodzi lekką ręką 14000 także jest niemała różnica no nie?

: czw sty 03, 2008 21:02
autor: evolution
same czesci co podalem to koszt do 2 kola... plus wystrojenie:) taaaaa 7 kilo zlotych:) licz raz jeszce:)

: czw sty 03, 2008 22:42
autor: KaBatEk
Krzyś 16v, to jest kolektor na rysunkach pod 16 v kr ?:> wejdzie :chytry:

: pt sty 04, 2008 07:22
autor: simens
ostatnio troche sie zaczytalem o tych turbawkach. Evo czyli najlepsza bylaby duza turbina-co sadzisz o gt2875???? jaka bys zastosowal zeby autko moglo smigac bez zakucia??

taki maly link jak ktos chce o 03/04

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... &sk=t&sd=a

: pt sty 04, 2008 11:08
autor: Cosar 33GT
evolution pisze:licz raz jeszce:)
sam sobie licz raz jeszcze :P koszty które wczesniej podałem były z dużym marginesem na + więc te 2kzł wyjdzie z tego :P

: pt sty 04, 2008 11:38
autor: evolution
ta... robimy dobrze wiec od poczatku choc raz pisalem...
wymiana wszelkich srub nakretek komplet uszczelek pierscieni ( tloki masz uzywki) panewek to koszt 2 kilo zlotych zrobienie szlifu cylindrow to koszt rzedu 250 400 w zaleznosci od jakosci i znajomosci, zakladamy ze skladasz sam w przydomowym garazu ale glowicy nie tknac majac ja na wierzchu to grzech... tu cena od 300 do niewiadomo ilu jk sie okarze ze trzeba grubo porobic... wystrojenie powinno odbyc sie juz z pomiarem na hamowni wiec to dolicz sobie1.5 kilo do 3 kilo dalej... podczas strojenia wyjdzie zapewne ze skonczyly sie wtryski jak dobrze trafisz to sie wyrobisz w 00 za uzywki, pominalem temat sprzegla.. po jakis 2 tys km powie ci seria papa nastepne kilo z robota jedyna roznica miedzy turbo a kompresorem w twoim przypadku to cena kompresora minus (cena turbo plus kolektor plus wydech) a ta roznica to nie wyjdzie 7 kola a jakby sie uprzec to wydech do kompresora tez by sie przydal przelot....

[ Dodano: Pią Sty 04, 2008 10:39 ]
przejrzyjcie na oczy tuning to nie klocki lego...trrzeba zrobic od a do z dobrze i martwic sie czy naped wytrzyma