Strona 29 z 42

: pn kwie 20, 2009 19:12
autor: cimens20
witam! właśnie zabrałem się za modyfikację dolotu mojego ABF-a i zobaczyłem takie coś że klapka wewnątrz puszki filtra powietrza jest na stałe zamknięta i spięta paskiem . wydaje mi się a raczej jestem pewny ze tak być nie powinno co o tym sądzicie?
Obrazek

: pn kwie 20, 2009 19:28
autor: toffic
To jest taki "tuning" dzięki któremu silnik cały czas zassysa zimne powietrze

: pn kwie 20, 2009 19:36
autor: cimens20
raczej chyba " pseudo tuning " bo powietrze zasysane jest wtedy od kolektora wydechowego.

: pn kwie 20, 2009 21:04
autor: djtom
tjunink Obrazek

: pn kwie 20, 2009 21:07
autor: toffic
racja, źle popatrzyłem

: śr kwie 29, 2009 15:15
autor: zielaq16v
Witam
Mam seryjna PL
Jakich efektów można sie spodziewac po takim zestawie:

Kolektor wydechowy 4-2-1, przelot i na końcu ori GTI
Dolotowy najgrubszy z KR
Wałki z Kr
porting głowicy + planowanie ile fabryka pozwala
wkładka K&N + dopływ zimnego powietrza

Jaki wałek ssacy bedzie lepszy KR , ABF czy przefazowany wydechowy?

: śr kwie 29, 2009 15:38
autor: smokatsu84
Nikt tobie tego tutaj dokładnie nie powie ewentualnie przybliżone dane bo :

- zależy to od stanu twojego silnika
- strojenia (ke-jet czy digi ?)
- a wróżek brak :jezor:

Jeśli chodzi o wałki to abf ma prawie jednakowe wydech/ssący także albo wałki od Kr-a prze fazowane albo seria z abf-a . Z tego co wiem to dają zbliżone przyrosty , także jak nie wiesz jak prze fazować to najlepiej wsadzić abf-a wałki.

Co do portingu to będziesz sam robił czy firma ? Powinieneś wiedzieć że nie mozna przesadzić z z polerowaniem kanałów bo to może dac efekt odwrotny do porzadanego.

Wydech to tak naprawdę jest dobry w serii (ew. proszę mnie poprawić) przy takich modyfikacjach , usuń kata . Chyba że lubisz jak jest głośno.

Pozdrawiam
Dawid

: śr kwie 29, 2009 15:50
autor: CSR_GTI
sam ssący z ABF'a można by w sumie dać.

planowania bym nie robił za dużego żeby w razie czego zostało jeszcze coś tej głowicy :jezor:

o reszcie jest już napisane milion razy... a to czego nie napisano to wiedza tajemna :bigok:

[ Dodano: Sro 29 Kwi, 2009 ]
smokatsu84 pisze:Wydech to tak naprawdę jest dobry w serii
zły nie jest racja... ale to nie znaczy że niema lepszych ;)

: śr kwie 29, 2009 22:20
autor: zielaq16v
wtrysk mechaniczny zostaje przynajmniej narazie.

Wiekszosc czesci juz mam zostało by wsumie wybrac wałek i zrobic porting a przy okazji remont głowicy

Czyli generalnie zestaw jest dobrze dobrany?

Jeszcze jedna sprawa podobno gruby kolektor(ten z przewęzeniami) obniza moc i moment w dolnych partiach obrotów, ile w tym prawdy?
Obecnie przy seryjnym silniku i skrzyni 2y z dołu idzie zadawalajaco i niechciałbym tego popsuc.

: śr kwie 29, 2009 22:28
autor: LCQ
kolektor rusza się po to by uzyskać tam gdzie auto zyskuje największy efekt, czyli pod koniec obrotomierza w tym wypadku, ja bym tego nie ruszał, chyba że z Schrickami 276 :helm:, kolektor wydech. jaki masz?

: śr kwie 29, 2009 22:28
autor: zielaq16v
smokatsu84 pisze:Nikt tobie tego tutaj dokładnie nie powie ewentualnie przybliżone dane bo :

Jeśli chodzi o wałki to abf ma prawie jednakowe wydech/ssący także albo wałki od Kr-a prze fazowane albo seria z abf-a . Z tego co wiem to dają zbliżone przyrosty , także jak nie wiesz jak prze fazować to najlepiej wsadzić abf-a wałki.

Co do portingu to będziesz sam robił czy firma ? Powinieneś wiedzieć że nie mozna przesadzić z z polerowaniem kanałów bo to może dac efekt odwrotny do porzadanego.
Wałki wydechowe z tego co wiem to sa takie same w wszystkich 16v wiec bez roznicy który sie przefazuje

Porting robie sam mysle ze dam rady bez wiekszych problemów.Zastanawia mnie tylko czy da rade spasowac gruby kolektor z głowicą z pl

Jeszcze jedna sprawa jak po tych zmianach ustawic zapłon?

[ Dodano: 29 Kwi 2009 22:34 ]
LCQ pisze:kolektor rusza się po to by uzyskać tam gdzie auto zyskuje największy efekt, czyli pod koniec obrotomierza w tym wypadku, ja bym tego nie ruszał, chyba że z Schrickami 276 :helm:, kolektor wydech. jaki masz?
Obecnie seria z PL i wydechowy 4-2-1 robiony w Michael Tuning
W garażu w trakcie polerki lezy najgrubszy z KR czyli ten z przewęzeniem
taki jak z tej aukcji
http://www.allegro.pl/item615152546_kol ... rytas.html

: śr kwie 29, 2009 22:35
autor: CSR_GTI
zielaq16v pisze:Porting robie sam mysle ze dam rady bez wiekszych problemów.Zastanawia mnie tylko czy da rade spasowac gruby kolektor z głowicą z pl
pewnie że tak :)
Jeszcze jedna sprawa jak po tych zmianach ustawic zapłon?
pojeździsz i poustawiasz i sobie dostroisz... u siebie na drodze ustawiałem

: śr kwie 29, 2009 22:49
autor: przemoGTI
zielaq16v pisze:Wałki wydechowe z tego co wiem to sa takie same w wszystkich 16v wiec bez roznicy który sie przefazuje
no to źle wiesz.... jest tu kilka razy na forum napisane o wałkach
CSR_GTI pisze:Jeszcze jedna sprawa jak po tych zmianach ustawic zapłon?
pojeździsz i poustawiasz i sobie dostroisz... u siebie na drodze ustawiałem
jakieś bzury... zapłon wg książki... na 6 stopni
jak będziesz dawał sportowe wałki to wtedy mozesz sie zastanawiać nad zapłonem

: śr kwie 29, 2009 22:52
autor: LCQ
żebyś sie dowiedział czy kolektor jest naprawde właściwy dla ważnych zakresów obrotowych zostaje hamownia....... , co do kolektora oby Michael zrobił dobry, bo nigdy nikomu nie polecam na tym jezdzic, tatechnixy lepiej sie sprawuja, nawet czasami wykonanie lepsze :helm: ja bym polował na Twoim miejscu na jakiś konkret wałki, albo zrobić digi, bo tutaj się wiecej narobisz niż zyskasz, możesz wzmocnić zakres od 5500 obr w góre, coś GTO pisał tutaj kiedyś , poszukaj, jak coś wal do niego, może ci to zrobi, a nie masz daleko bo mieszkamy na tej samej wiosce :helm: