Strona 27 z 42

SS

: sob lut 21, 2009 16:05
autor: Artur Gaska
marol_10 pisze:A będziesz hamował przed modami?? Powiem Ci tak na samym przelocir bedzie głosno. ja najpierw tak zrobiłem wyrzucając ten mój środkowy z kwasówki ale od razu wstawiłem z powrotem, na przelocie nie dało by sie jeżdzić, zdecydowanie za głośno. To takie moje doświadczenie.
Tak auto hamowane było, całkowita seria. Nie bedzie całkowity przelot bedzie duzy tłumik srodkowy-przelotowy. Poza tym koncowy Supersprint jest bardzo cichy:)

Kiedy bedziesz hamował auto, bo ciekawi mnie wynik jaki uzyskasz?

: sob lut 21, 2009 17:30
autor: marol_10
A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???

auto

: sob lut 21, 2009 17:48
autor: Artur Gaska
marol_10 pisze:A ile Tobie wyszło koników??? Będe hamował tak na wiosne, musze powymieniać to i tamto.
Trzeba troche grosza odłożyć. dam znać
Tak supersprint jest cichy mniałem kiedyś ale w MK2. To wydech też podobnie jak u mnie. A jaki kolektor masz wstawiać???
Kolektor rowniez Supersprint, hamownia pokazała 148,2KM i 179Nm pomiar ten byl robiony przy temp. 25C. sprzegło było dosc słabe :(

: sob lut 21, 2009 18:17
autor: marol_10
to pewnie kolektor kupiłeś taam gdzie i ja na allegro ze sklepu co mniał po promocji "Dars Tuning". U mnie temp była o połowe nizsza, ma to raczej jakiś tam wpływ na moc tak mi sie wydaje. No i sprzęgło również. A będziesz coś jeszcze robił przy silniku więcej niż ja mam. Może masz jakies pomysły i plany??

: ndz lut 22, 2009 14:49
autor: Marszall
Koledzy słuchajcie jak to jest z kołem zamachowym w 9A? bo razem z blokiem kupiłem sprzęgło które jeździło przy tym silniku w corrado (skrzynia jak w pasacie na wodziki) i tam jest wyraźnie większe sprzegło niż w PL co za tym idzie koło zamachowe.

Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???

Będzie się lepiej wkręcał przez to lżejsze koło zamachowe z PL'a??

czy poprostu do pl było policzone mniejsze a do 9a większe??

: ndz lut 22, 2009 15:45
autor: przemoGTI
Marszall pisze:Co będzie jak założe do siebie zamach i całe sprzegło od silnika PL, skrzynia 2Y???
tak zakładaj wszystko od PL-a i skrzynke 2Y i będzie sie lepiej wkrecał

: ndz lut 22, 2009 16:29
autor: TAZ
Całe sprzęgło w PL waży tyle co samo koło od 9A lub ABF.

: ndz lut 22, 2009 22:29
autor: Marszall
czyli różnica napewno będzie:]

A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.

: pn lut 23, 2009 11:04
autor: TAZ
Marszall pisze:czyli różnica napewno będzie:]

A swoja droga przeswapowałem już napęd pompy oleju z PL'a i licze na lepsze ciśnienie bo różnica w obrotach jest znaczna.
Ja mam pompę z 9A i na wysokich obrotach bije mi około 9 barów nie więcej.

: pn lut 23, 2009 11:32
autor: kefirsky
A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji? Nie pieni się olej? Bardzo wysokie to ciśnienie. Czy aby jest to niezbędne?

: pn lut 23, 2009 18:07
autor: Marszall
hmm to pytanie do tych co na takich modyfikacjach jeżdzą, ale u mnie silnik już nie najmłodszy więc szklankom i panewkom przyda się trochę większe ciśnienie :bigok:

tak myślę

: pn lut 23, 2009 18:36
autor: toffic
A czy przy takim ciśnieniu nie występuje zjawisko kawitacji?
sprawdź może najpierw co to jest kawitacja i popraw pytanie :goof:

: pn lut 23, 2009 18:39
autor: kefirsky
No wiesz...najbardziej, to przydałby mu się zastrzyk nowych części... Skąd moje wątpliwości...
Przy silnikach budowanych na wysokie obroty zawsze pada zapytanie przy jakich obrotach jest problem z pompą oleju. Tutaj przy seryjnych obrotach mamy bardzo wysokie obroty pompy i wysokie ciśnienie oleju. Ktoś badał temat? Przy turbo...każda turbosprężarka musi mieć spełnione odpowiednie warunki smarowania. Nie liczy się tylko ciśnienie oleju ale i jego ilość. Przy danym ciśnieniu ma być określona zwężka - restrykcja. Ciśnienie w układzie wzrasta i automatycznie średnica zwężki maleje. Za wysokie ciśnienie i turbawka puszcza olej. Jak to jest z 16tkami i jak to się ma do modu z pompą z 9A? Sprawa dla mnie bardzo pilna. Mam PLkę i KRkę. I do złożenia został mi zakup pompy oleju. Silnik buduje pod turbo.

: pn lut 23, 2009 21:08
autor: Marszall
Sądze ze do turbo lepsze ciśnienie sie przyda, ale jak to będzie jeśli szestnastka nie będzie miała większych modów typu turbo kompresor czt ITB??

wiem że kolega tirsone w swojej 16v taki zabieg przeprowadził ale jego silnik długo nie pociągnoł:/ więc nie moge go spytać czy były jakieś skutki uboczne