16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Ja mam taki pomysł, już zresztą częściowo zrobiony, aby wywalić odczyt potencjometru COPOT i na tym wejściu masz pełny zakres 5V na przetworniku A/D, idalnie do 99% sterowników WBO2. Nasza wtyczka pokazuje już AFR z WBO2 i to odczytane z RAMu digifanta. Ja nie chcę się wpinać w oryginalne wejście NBO2 bo ma za mały zakres i za dużo kombinowania i koniec końców chyba stracimy na dokładności A/D. Wezmę się za to konkretnie jak dokończę projekt arduino. Mam już 90% z moich planów wykonane ale mam też pomysł z kolorowym wyświetlaczem i tu jest trochę więcej pracy bo ten wyświetlacz to już trochę większe obciążenie dla arduino i trzeba przeprojektować program. Jeżeli możesz podesłać większe mapy to chętnie rzucę okiem
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Do zabaw z wyswirltaczami polecam STM32F429-disco na początek, mam i jest fajna opcja. Pozatym ten uC ma kontroler tft lcd +dma2d i mozesz dac nawet panel 1024x768 px i działa bez zarzutu. Koszt modułu kompletnego to około 80zł tylko te uC to nie taka zabawka jak arduino. Tutaj nie komercyjna biblioteka z której ja korzystam
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Hej, dzięki za podpowiedź ale na razie pozostanę przy arduino Wyświetlacz już kupiony i uruchomiony i powinno się dać to zrobić tak aby działało tak płynnie jak na wideo od ciebie tylko trzeba zaangażować więcej RAMu, przerobić kilka funkcji i przede wszystkim mądrzejszy sposób odświeżania ekranu niż mam obecnie. W przyszłości może kupię coś takiego ale na razie po prostu brak czasu na wdrażanie się w nowy układ i bibliotekę, dodatkowo sfajczył mi się komputer na, którym to rozwijałem i muszę go koniecznie przywrócić do życia...
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Panie, nie rozumiesz mnie, ja wywaliłem ori A/D z NB02 i pod wejście procka podłączyłem sygnał z konrolera. Problem w tym, ze procek musi wiedziec jakos, kiedy sygnal z konrolera to rzeczywiście "sygnał AFr" a nie np komunikat o błędzie.mleko1984 pisze:Ja nie chcę się wpinać w oryginalne wejście NBO2 bo ma za mały zakres i za dużo kombinowania i koniec końców chyba stracimy na dokładności A/D. Wezmę się za to konkretnie jak dokończę projekt arduino
Ja zamiast COpota wstawił bym cos innego info na PW
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
No można też tak ja mam wpięte w COPOT a ustawionie jego rezystancji mam w programie na sztywno na połowę zakresu, nie chcę nic wycinać z ECU...
Jesteś pewny, że jak wpinasz sygnał AFR zamiast NBO2 to ECU to interpretuje jako błąd ? Z tego co ja zbadałem ten mechanizm działa tak, że sygnał z sondy NBO2 jest wzmacniany odpowiednio do zakresu przetwornika A/D Motoroli (czyli konwersja sygnału +/-1.6V na 0-5V). Jest w stanie zmierzyć napięcie do 1.6V podane bezpośrednio na wejście sondy wąskopasmowej a jak pozbędziesz się wzmacniacza i podasz napięcie w zakresie 0-5V to dla ECU nie będzie żadnej różnicy (jeżeli chodzi o wartości czujnika) ale oczywiście rozjedzie się algorytm strojenia dawek paliwa bo napięcia z WBO2 reprezentują zupełnie inną mieszankę. Nie jestem pewny ale w programie jest chyba algorytm który to sprawdza bo są błędy typu:
-uszkodzony czujnik/obwód
-nieprawidłowa mieszanka
jak to zidentyfikujesz i usuniesz to powinno działać...
Jesteś pewny, że jak wpinasz sygnał AFR zamiast NBO2 to ECU to interpretuje jako błąd ? Z tego co ja zbadałem ten mechanizm działa tak, że sygnał z sondy NBO2 jest wzmacniany odpowiednio do zakresu przetwornika A/D Motoroli (czyli konwersja sygnału +/-1.6V na 0-5V). Jest w stanie zmierzyć napięcie do 1.6V podane bezpośrednio na wejście sondy wąskopasmowej a jak pozbędziesz się wzmacniacza i podasz napięcie w zakresie 0-5V to dla ECU nie będzie żadnej różnicy (jeżeli chodzi o wartości czujnika) ale oczywiście rozjedzie się algorytm strojenia dawek paliwa bo napięcia z WBO2 reprezentują zupełnie inną mieszankę. Nie jestem pewny ale w programie jest chyba algorytm który to sprawdza bo są błędy typu:
-uszkodzony czujnik/obwód
-nieprawidłowa mieszanka
jak to zidentyfikujesz i usuniesz to powinno działać...
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
to prawda ale niektóre kontrolery ustawiają te swoje wyjscie 0-5V na jakas zadanaą wartość w momencie błędu, pozatym testowałem 2 i to nie byle firm i potrafią zamieszać co jakiś czas na wyjściu 0-5V wartosciami z nikąd. Zawsze można użyć gotowców od bosch do sond WBO2, wiecej info na rusefi można znaleźć. Co do podłączania do wejsc AD, a ja bym wsadził przetwornik zewnetrzny AD z spi i mierzył sobie i EGT i AFR i co mi się jeszce spodoba, miejsca w rom jest tyle ze można kupę procedur dopisać. Tylko czy to gra warta świeczki, czy lepiej poprostu zrobić sobie taki rusefi, 32bit cortex-m4, afr,egt, knock itp. Prosty i skuteczny. Dla elektronika do wykonania w cenie około 300zł
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Też myślałem o podaniu przetworzonych wartości z innego kontrolera przez SPI lub nawet przez SCI ale im więcej się zacznie mieszać i dodawać komponentów i funkcji tym mniej stabilnie działa taki układ. Tu można zewnętrznym sterownikiem policzyć końcową dawkę nawet i ten sterownik po wybranym interfejsie wpisałby czas wtrysku w odpowiednie miejsce w RAMie w ogóle nie angażując w to Digifanta. Ja mam taki plan w pierwszej wersji aby nie odłączać NBO2, WBO2 wpiąć w COPOT, dodać mapę target AFR, wykorzystać wartości jakie posiada ECU czyli MAPindex i RPMindex i dawkę skorygować odpowiednio na końcu wszystkich obliczeń. Można wyłączyć w tym wszystkim korekcję od sondy wąskopasmowej, to nie jest trudne. Ale tak jak mówię to za jakiś tam czas, na razie robię coś innego. RasPL, na pewno dam ci znać jak coś wyskrobie i razem możemy zrobić coś konkretniejszego, zawsze to więcej pomysłów i wiedzy
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Mi nie chodzi o "błąd" który widzi Digi, tylko kontroler podaje pewne stałe napięcie na wyjściu w przypadku błędu, i trzeba to jakoś obejsć, aby Digi nie zinterpretowało tego jako stałej wartosći AFR, którą będzie chciał korygować. Ja się z tym poddałem...mleko1984 pisze:Jesteś pewny, że jak wpinasz sygnał AFR zamiast NBO2 to ECU to interpretuje jako błąd ?
wszystko można, pytnaie po co?? Bo zaraz dojdziesz do wniosku, ze łatwiej/taniej/bezawaryjnej wyjdzie ci zrobić "swoje" StandAloneRasPL pisze:Co do podłączania do wejsc AD, a ja bym wsadził przetwornik zewnetrzny AD z spi i mierzył sobie i EGT i AFR i co mi się jeszce spodoba, miejsca w rom jest tyle ze można kupę procedur dopisać.
Digifant jest prosty, dośc prosty i to jest jego zaleta. Druga, zostało jeszcze torche tego na rynku. Najlepiej wiec robić zmiany tylko w SW, tak, aby każdy mógł to zaaplikować. Chyba, że tylko na właśny użytek/ do testów, to wtedy można wszystko.
P.S. Sprawdzał któryś z was mój program, który wisi na jednym forum od pewnego czasu?? Tam jest wycięty boost control a w zamian wstawione "coś"
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Ja na nim jeżdżę cały czas i stopniowo modyfikuje Możesz powiedzieć co to jest to "coś" ? Widzę, że jest wyłączony digi lag, wiem też, że dodałeś ekstra ochronę przed stukiem i generalnie fajnie się sprawuje twój program u mnie w aucie
Nie znam szczegółów (nie przyglądałem się w sumie) jaki mechanizm ustawia to stałe napięcie na wyjściu NBO2 w przypadku np jej odpięcia ale są tu chyba dwie możliwości:
-albo wzmacniacz NBO2 to robi
-albo sam program digi, wtedy to nie będzie trudne aby zidentyfikować. Wystarczy znaleźć gdzie w programie port od NBO2 zmienia się z wejścia na wyjście.
Nie mogę tego sprawdzić teraz bo mam awarię komputera z całym oprogramowaniem do golfa. Pewnie naprawię go za tydzień i coś zacznę grzebać z tym... Na pewno podzielę się z wami jakimiś rezultatami i być może uda się coś wspólnie opracować Z RasPL, mocno pchnęliśmy diagnostykę do przodu i wyszło z tego niezłe narzędzie do strojenia silnika I zgadzam się z tobą, że mocną zaletą Digifanta jest jego prostota i jeszcze sporo potencjału do wykorzystania.
Nie znam szczegółów (nie przyglądałem się w sumie) jaki mechanizm ustawia to stałe napięcie na wyjściu NBO2 w przypadku np jej odpięcia ale są tu chyba dwie możliwości:
-albo wzmacniacz NBO2 to robi
-albo sam program digi, wtedy to nie będzie trudne aby zidentyfikować. Wystarczy znaleźć gdzie w programie port od NBO2 zmienia się z wejścia na wyjście.
Nie mogę tego sprawdzić teraz bo mam awarię komputera z całym oprogramowaniem do golfa. Pewnie naprawię go za tydzień i coś zacznę grzebać z tym... Na pewno podzielę się z wami jakimiś rezultatami i być może uda się coś wspólnie opracować Z RasPL, mocno pchnęliśmy diagnostykę do przodu i wyszło z tego niezłe narzędzie do strojenia silnika I zgadzam się z tobą, że mocną zaletą Digifanta jest jego prostota i jeszcze sporo potencjału do wykorzystania.
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Ja jeszcze nie sprawdzałem co to daje bo pochłonęła mnie poprzednia robota a mianowicie mapy wiekszej rozdzielczosci. Dzieki podpowiedzi kolego toffic wrzuciłem w disasembler digifanta 1.7, rozwaliłem go na elementy i zabrałem całość linearyzacji MAF tak przynajmniej sądzę że do tego to jest Korzysta z mapy 16x32 wiec w sam raz. Wszczepiłem po przeróbkach do mojego ECU i puściłem równolegle ze standardową mapą 16x16 paliwa. Table wypełniłem wartościami 0x01,0x01,0x02,0x02 .... 0xFF,0xFF i wartość odczytaną wyrzucam do tuner PRO. Przetestowałem i działa ale jest ale, chwilowo auto wolnossące wiec przetestowałem 1 połówkę mapy czyli 16x16, wygląda że działa ale nie wiem co się stanie jak przyjdzie boost więc narazie tak zostawiam. Jak po testach wyjdzie że dobrze czyta wartości i interpoluje przełączę standardowy odczyt map 16x16 na ten z digifant 16x32 i poszerzę mapy. Dzięki temu zabiegowi łatwiej będzie stabilnie AFR ustawić dla dużych wtryskiwaczy. Przy wtryskach 220ccm i podobnych myślę że to zbędny zabieg.
Ogólnie teraz przy wtrysakach 360ccm ciezko mi na mapie 16x16 ustawić naprawde stabilne AFR zawsze się buja o +-0.3AFR. Wina złego programu ? miejsca osadzenia sondy (5 cm przed seryjnym katalizatorem) ? Mała rozdzielczość mapy ? Digifant nie potrafi dokładniej ? Całość obserwowana na wyłączonej programowo korekcji lambda, cały czas open loop, na closed loop wogóle to AFR lata jak szalone
Z innej beczki robił ktoś próby zmiany czestotliwości Timer1 z ECLOCK/4 na np. ECLOCK/2 ? Duża zmiana ale możliwa. I czy tylko my 3 na tym duzym forum robiliśmy mody w tym ECU ? Jakoś cicho na temat przeróbek tego oklepanego ECU.
Ogólnie teraz przy wtrysakach 360ccm ciezko mi na mapie 16x16 ustawić naprawde stabilne AFR zawsze się buja o +-0.3AFR. Wina złego programu ? miejsca osadzenia sondy (5 cm przed seryjnym katalizatorem) ? Mała rozdzielczość mapy ? Digifant nie potrafi dokładniej ? Całość obserwowana na wyłączonej programowo korekcji lambda, cały czas open loop, na closed loop wogóle to AFR lata jak szalone
Z innej beczki robił ktoś próby zmiany czestotliwości Timer1 z ECLOCK/4 na np. ECLOCK/2 ? Duża zmiana ale możliwa. I czy tylko my 3 na tym duzym forum robiliśmy mody w tym ECU ? Jakoś cicho na temat przeróbek tego oklepanego ECU.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Warto spróbować zwiększyć EClock tylko pytanie czy to nie pociągnie za sobą większych przeróbek... TOC chyba jest jakąś wielokrotnością Eclock i wyjdzie na to, że auto nawet nie odpali bo będzie o połowę za mały czas wtrysku, to pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy a pewnie jest tego więcej. Drugim problemem mogą okazać się błędy w obliczenia i na interfesie SPI. Im większa częstotliwość sygnałów miedzy głównym prockeim a tym ekspanderem tym bardziej ścieżki pomiędzy nimi zaczynają działać jak małe antenki i zakłócać wszystko w koło. Kolejnym problemem jest niestabilność oscylatora, mi się wydaję, że Eclock działa 4 razy wolniej niż sam oscylator aby uśrednić jego niestabilność ale tego nie jestem pewny. Mimo wszystko warto spróbować, auto raczej nie wybuchnie :D:D RasPL, jestem przekonany, że mapa target AFR rozwiąże twój problem z niestabilną mieszanką jak użyjemy tego wzoru, który ci kiedyś podesłałem mailem...
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
ECLOCK to nie zegar timera a wewnetrzny jednostki ALU, zegar ma jeszcze dzielnik czestotliwości i tu ustawione jest 4, co łącznie daje czestotliwosc dla timer kwarc/16. Oczywiscie że po zmianie dzielnika auto nie odpali bo rozwali się zapłon, paliwo i reszta wartosci zaleznych od czasu a dużo tego jest. Ale dało by się to z grubsza ogarnąć zyskując na precyzji zapłonu/paliwa. Target AFR pewnie też kiedys powstanie ale i tak chcę mieć target AFR 14.7 i na WOT ~13.5 co jestem w stanie zrobić dobrą mapą VE. Robiąc mapę od AFR trzeba właśnie o WOT pamiętać bo przy korekcjach od AFR przestanie istnieć
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Hej wiem co to jest Eclock i to jest kwarc/4 (8Mhz/4=2) liczyliśmy to. Z taką częstotliwością działa wszystko w tym ECU a timery (TOC) mają ustawione prescalery, które się odnoszą albo do Eclock właśnie albo do kwarcu już teraz nie pamiętam. Ale chyba było tak, że każdy TOC ma ustawiony prescaler na 1 czyli 1xEclock ale ręki sobie nie dam uciąć, jednak jestem pewny, że Eclock ma 2Mhz na 100% i timery też mają 2Mhz bo liczyłem to do oszacowania czasu transmisji po SCI...
16v/G60 digifant narzędzie diagnostyczne/monitorowanie pracy
Prescaler jest 4 i timer chodzi na 500kHz 0.002ms czyli tez taka jest rozdzielczosc dla czasu wtrysku.
mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości