Chłodnica oleju zewnetrzna
: sob kwie 20, 2013 21:43
90-110'C wtedy jest dobrze niby. za malo źle i za duzo niedobrze
jak za zimny to nie bardzo smaruje a jak gorący to spada ciśnienie oleju i tez wtedy smarowanie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ja na 1/4 nie latam, ale kilka track day'ów zaliczyłem moim GTI 16v (KR, który grzeje się bardziej niż ABF, z tego co widzę w wątku), i przy dłuższej jeździe (gaz, hamulec jak to na torze), olej też mi się ostro grzał (ponad 110 C, co już dla oleju nie jest odpowiednimi warunkami), ale mówimy tutaj o kilku kółkach pod rząd. Na krótszych próbach nie ma z tym problemu. Z tego co wiem, to A grupowe Golfy mk2 16v (moc około ~210 KM) miały inne chłodnice wody, bardziej wydajne chociaż chłodnicy oleju nie miały (nie widzę w homologacji). Z drugiej strony rajdowe próby rządzą się troche innymi prawami niż torowe.golfiarz1 pisze:no dobra ja u siebie mam troszke wiecej mocy latam na 1.4 mili czasem upalam autko na torze i jakos mi wymiennik sluzy dobrze max temperatura w dzien gdzie bylo 30 stopni latajac na 1.4 mili milaem 110 stopni wiec poco poprawiac cos co zrobila fabryka
Może GTO odnosił się do twojego przypadku w konkretnych warunkach? Chłodniczka oleju to nie rocket science, zwłaszcza do wysilonego silnika, używanego intensywnie (herbiasty robi sobie mini GSMP na tej Tyrawiegolfiarz1 pisze: jak skladalem autko to GTO mi odradzil zewnetrzna chlodniczke i tak samo gosc co robil mi chlodnice wody a gosc troszke zdrowia stracil na robieniu ukladow chlodzenia do aut maszyn itp dlatego sie zastanawiam duzo ludzi wklada zewnetrzne do lekko modzonych aut po co?
..........
niewiem czy widziales projekty GTO chlopina zna sie troszke na swojej robocie to twoim tokiem myslenia dlaczego mk4 gti jest wymiennik a nie chlodniczka zewnterzna pewnie jest mniej wysilony i mniej sie grzeje ? czy moze stwierdzili po 20 latach ze to rozwiazanie jednak sie sprawdza