KR Turbo Tłoki

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: KR Turbo Tłoki

Post autor: toffic » pn sty 09, 2012 22:02

piterVR6 pisze:
bugalon pisze:Głowica z 9A ma delikatnie większa komorę. Spowoduje to spadek stopnia sprężania w stosunku do glowicy z KRa ale to nawet lepiej, przy turbo bo stopien spada bardzo niewiele.

Głowica z KR ma inny wymiar i inny kształt komory spalania niz ABF. Poza tym w glowicy z ABFa są wąskie kanaly tak jak w glowicy z 9A (chociaz niektorzy twierdzą że są glowice z ABF na szerokim kanale ale ja takich nigdy nie widzialem)
czyli wkładając głowe z kra na abfa powinno dac to wiekszy stopien sprezania jak i lepsze przepływy mowa o silniku wolnossacym
i większe ryzyko stuku, dużo większe



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

Re: KR Turbo Tłoki

Post autor: 16vg60 » wt sty 10, 2012 17:50

piterVR6 pisze:
bugalon pisze:Głowica z 9A ma delikatnie większa komorę. Spowoduje to spadek stopnia sprężania w stosunku do glowicy z KRa ale to nawet lepiej, przy turbo bo stopien spada bardzo niewiele.

Głowica z KR ma inny wymiar i inny kształt komory spalania niz ABF. Poza tym w glowicy z ABFa są wąskie kanaly tak jak w glowicy z 9A (chociaz niektorzy twierdzą że są glowice z ABF na szerokim kanale ale ja takich nigdy nie widzialem)
czyli wkładając głowe z kra na abfa powinno dac to wiekszy stopien sprezania jak i lepsze przepływy mowa o silniku wolnossacym
wieksze przeplywy moze tak ale stopien ci sie nie zwiekszy bo przeciez kr ma wieksza komore spalania od abfa {niewiele ale wieksza ,byla mowa}


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Marszall » ndz sty 15, 2012 13:31

Jeżeli głowica ma byc poddana portingowi to po co z KR? sa delikatniejsze bo jest opinia ze czesciej pękają. Głowica z ABF'a ma troche wieksza komore spalania ale konstrukcyjnie jest lepsza pod względem wystepowania stukowego (poprawcie mnie chłopaki jak bredze). MA tez chyba mniejsze zawory wydechowe.
Co do KR'owskiej mamy jasnosc ale jak jest w przypadku głowic 9A i ABF pod turbo?
Jezeli sie nie myle to z 9A taka sama jak z KR tylko kanały mniejsze
Niestety dając głowe z ABF na na rozwiercony blok KR pod 9A dochodzi nam troche materiału do liźniecia dla skąpensowania. Ale mysle że warto


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Marszall » ndz sty 15, 2012 13:32

I jeszcze zapytam:
w taką moc co chłopaki celują w jaki iść stopień spreżania na bloku z KR? taki jak w s2? 9,3:1?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

paulek87
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: sob gru 23, 2006 18:12
Lokalizacja: Bytom

KR Turbo Tłoki

Post autor: paulek87 » pn sty 16, 2012 00:03

Ja celuję w 8,5~8,7 : 1. Wszystko zależne czy składać na tłokach z 9a i korbach z KR czy komplet z S2.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Marszall » pt sty 20, 2012 23:26

Pany nawiąze jeszcze do tematu rozwiertu pod tłoki 9A .
Wiedziałktoś ze są rożne 2 rodzaje? Z pełnym denkiem (+kieszenie) oraz z denkiel liznietym aż do kieszeni a za kieszeniami wyzej. Które beda lepsze? Podejżewam że te liźnięte dodatkowo odprężą juz odpręzony znacząco motor wiec chyba pełne lepsze?
Foto tych lizniętych:
Obrazek


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Lukasz1985 » ndz sty 22, 2012 11:27

Jak sie nie mylę to głowa z ABF ma zawory 32/28. Natomiast głowa z KR 32/27.Z tym ze gniazda wydechowe są takiej samej wielkości bodajże . Głowa z KR ma większe kanały ssące.


VW Bora TDI-sold

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Marszall » ndz sty 22, 2012 11:38

odwrotnie KR ma 28 a ABF 27 + krótsze prowadnice na wydechu


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Lukasz1985
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:08
Lokalizacja: Cambridge
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Lukasz1985 » ndz sty 22, 2012 12:30

Możliwe .widocznie mi się pomieszało.


VW Bora TDI-sold

Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

KR Turbo Tłoki

Post autor: 16vg60 » ndz sty 22, 2012 17:35

Marszall, daj zdjecie tego tloka z 9a z tym denkiem "liznietym" bo ja takiego nigdy nie widzialem


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: Marszall » ndz sty 22, 2012 18:08

no masz wyżej, moze na zdjęciu wiele nie widać ale do kieszeni jest planowana powierzchnia bo są fabryczne rysy. Zresztą przy kieszeniach widać lekki uskok Podejżewam że służyć to miało zmniejszeniu kompresji, ew. stosowali rożne tłoki bo w 9A były tez rozne głowce. Źródła w sumie podają kompresje 10,5:1 lub 10,8:1 w etce też są dwa rożne tłoki dla ACE, 9A czy 6A.

Do rozwiertu wybrałbym jednak te pełniejsze.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Olsen_16v_KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pn lis 08, 2010 00:16

KR Turbo Tłoki

Post autor: Olsen_16v_KR » sob mar 24, 2012 16:38

Powracając do wtrysków mogą być z FIATA COUPE 16v T z tego co pamietam 380 cc ? :]

U mnie idzie taki komplet :

Tłoki wossera od jednego forumowicza nie długo będą :)
Korby s2
czapa od kr wałki abf
ssący z s2 z przepusnicą od s2 albo z g60
Wydechowy z s2 pod turbo k24 7000
wtryski fiat coupe 16v turbo
Listwa s2
Komp G60 z map sensorem + prawdopodobnie ecu master det 3
planowana moc ok 300ps

i taki zestaw pociągnie pewnie 300ps


Me Gti 16v Kr --->>> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=382907" onclick="window.open(this.href);return false;




Mam spory asortyment opon na sprzedaż :]

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

KR Turbo Tłoki

Post autor: toffic » ndz mar 25, 2012 02:09

Wywal Ecu-szajsera i będzie coś z tego



Awatar użytkownika
golfiarz1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1293
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 20:02
Lokalizacja: Niemce

KR Turbo Tłoki

Post autor: golfiarz1 » ndz mar 25, 2012 14:14

tylko na tym turbo k24 7000 to 3 z przodu niebedzie :bajer:


mk2 16vt 325KM 353 NM
1/4 mili best et 12.7

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości