Ale to nie jest moje szacunkowe określenie tylko wyliczenie z podstawowego wzoru Na prace silnika wolnossącego, poszukam , znajdę to wrzucę
spawacz pisze:A ja mysle ze to bedzie 7-9% , ba nawet jestem przekonany, ja jestem cieawy ile osob bioracych a tej dyskusji bawilo sie w porting + planowanie. Gdybys mial walki 278 to nawet na 12:1 mozna by bylo planowac ,ale wtedy limiter na 7200 conajmiej ,i pb98 co najmniej . Jak myslicie dlaczego diesel maja taki moment przy niskich obrotach i moc bo 23:1 jest , reszta do domyslu po co walki w benzynie...
Dlatego diesle mają znacznie "potężniejszą" konstrukcję planowanie o jakieś duże wartości jest nie współmierne jeżeli chodzi o uzyskaną moc a obciążenie układu korbowego , Ja planowałem często głowice gdzie silniki były na prawdę odprężone np skoda 120 xD maluch i Vw transporter z silnikiem od porshe nie pamiętam dokładnie który to był .