9a digi 1 kłopoty

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

9a digi 1 kłopoty

Post autor: bukszpan » czw wrz 23, 2010 21:36

znaczy się bo pomiar był robiony na odłączonej sądzie, a dziś zrobiłem na podpiętej i jest dobrze chyba http://www.youtube.com/watch?v=8Qf2_h136GE ale czujnika temp nie odłączałem a copot mam na 2koma ustawiony. Mi się wydaje że dawka na wolnych jest za duża. Muszę to wystroić jeszcze raz chyba bo nie dojdę chyba o co chodzi :shock:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9a digi 1 kłopoty

Post autor: Marszall » pt wrz 24, 2010 13:14

faktycznie widac że sonda funkcjonuje ok, ale zauważ że jest ok dopiero gdy zalączy się regulacja lambda, do czasu rozgrzania sondy nie ma regulacji skłądu mieszanki po lambdzie i sterownik czyta dawkę po mapie (dokładiej przy użyciu copotu).
Jeżeli pomiar robiłes na odłaczonej sondzie to też sterownik nie korygował dawki podpierajac sie sondą tylko jechał z ustawien copotu. Widac na początku że ma za ubogo <0.45V
a copot na 2 komy to też za mało.
Powiem tak mi to wraz wygląda na zbyt uboga mieszankę

rozgrzej motornie. uystaw copot na 550 omów, odłącz czujnik temperatury i zobacz co pokaże sonda. Wtedy bedziemy wiedzieć co jest nie tak


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

9a digi 1 kłopoty

Post autor: bukszpan » pt wrz 24, 2010 19:00

550 omów ma być na 2 i 3 pinie ?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9a digi 1 kłopoty

Post autor: Marszall » sob wrz 25, 2010 07:07

Tak miedzy 2 a 3 w copocie, a dla większej pewności odepnij złącze od ECU i sprawdz przy komputerze miedzy 6 a 9 pinem bo może na kablach się coś dzieje


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

9a digi 1 kłopoty

Post autor: bukszpan » sob wrz 25, 2010 17:12

ten moj copot chyba nie działa za dobrze :( jak nie 2500 to 1500 a kręcąc nic te wartości się nie zmieniają



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9a digi 1 kłopoty

Post autor: Marszall » sob wrz 25, 2010 17:43

może ty patrzysz na rezystancje czujnika temperatury. Odnajdź pin 3 na copocie (wspólna masa do potencjometru i czujnika temperatury) i zbadaj rezystancje między 3 a 2 i między 3 a 1 bo moze coś źle mierzysz. Anyway jeżeli nie uzyskasz na właściwych pinach oporu ok 500 omów to auto cały czas bedzie miał oza ubogo co za tym idzie bedzie gasł po puszczeniu gazu


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

9a digi 1 kłopoty

Post autor: bukszpan » sob wrz 25, 2010 23:27

chyba na moim nie da się ustawić tej wartości :D na wszystkich 3 pinach nie zależnie od kombinacji mam jakąś rezystancję a na 2i3 jak ustawie po 30 minutach kręcenia coś mniejszą wartość niż 2000om to i tak potem jest ponad 2. Jakiś hardkor. Muszę ogarnąć inny copot i zobaczę co będzie



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9a digi 1 kłopoty

Post autor: Marszall » ndz wrz 26, 2010 17:01

a jaka masz rezystancje na 1 i 3??
podmien sobie copot a jak nie masz to włóż opornik 550 omów na 3 i 2 pin i zobacz co bedzie sie działo


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

bukszpan
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:56
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

9a digi 1 kłopoty

Post autor: bukszpan » ndz wrz 26, 2010 23:14

1 i 3 -2,01
1 i 2- 4,34
2 i 3- to już sam nie wiem za każdym razem inna ale przeważnie powyżej 2k oma

Opornik powiadasz ? a ale odłączając cały copot ?
Jak na tę chwilę schowałem parcha do garażu i nie chce go widzieć jakiś czas, mam go dość :]
Nie mam możliwości podmienić na testy, muszę kupić sobie drugi i zobaczę czy będzie to kolejna nie trafnie wymieniona część :grin:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

9a digi 1 kłopoty

Post autor: Marszall » pn wrz 27, 2010 00:58

z tego co piszesz to jeśli kręcąc się nic nie zmienia a wartoscia są jakie podałes to masz walniętego copota.
Zmieńna dobry i po problemie


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości