Strona 3 z 5

: wt kwie 21, 2009 09:53
autor: CSR_GTI
cowboy pisze:czyli co nie podchodzą z tego 2.2T starego ?
właśnie pochodzą :helm: i tu jest ten problem...

10V na 5R jest porównywalne(teoretycznie) do 8V na 4R...

dobra napisze jasno o co mi chodzi:
tak samo jak tłoki z 8V nie pasują do 16V tutaj też może powstać ten problem

: wt kwie 21, 2009 10:35
autor: olozwirski
cowboy te tloki nadaja sie do 8V. Wygladem mi przypominaja G60.
mendrek korby z S2 pasuja na wal p&p

[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 10:37 ]
mendrek dodam jeszcze ze mozesz dac blok z 1.6gtd, wtedy nie trzeba tulejowac, wystarczy sam rozwiert.

: wt kwie 21, 2009 14:39
autor: bugalon
olozwirski pisze:Sprezanie na tlokach z S2 to 9.3:1, korby wytrzymuja bezpiecznie 1.5 bara doladowania powyzej 5krpm. I to jest najlepsza droga do zrobienia niezawodnego silnika 1.8 16VT, zadne tam wybierania w tlokach, planowanie i niewiadomo jakie kombinacje. Ile wedlug was powinny kosztowac idealne tloki z S2? Z pierscieniami, swozniami?
Ja wiem za ile takie kupiłem nowe na 2 nadwymiar. Mahle - z wyprzedaży zapasów magazynowych w inter-carsie. 1.1K PLN (za tyle były u mnie w domu z przesyłką).

Za to idealne tłoki z s2 na fabryczną średnicę cylindra mogę pogonić za 400-500 złociszy każdemu kto tylko zechce. Za 650 złotych ma się wtedy komplet z pierścieniami i sworzniami bez kombinowania, przekładek i bóg wie czego.

: wt kwie 21, 2009 16:22
autor: Paweł18
Wiadomo można znalesc okazje lecz nie wszyscy na nie natrafiają. Co do silnika to mysle ze jak ktos zrobi porzadnie i solidnie to te 0.8 bara na pewno silnik wytrzyma nawet na nowych tlokach mahle. Nie wazne czy tlok jest stary ale ma byc w bardzodobrej kondycji.

: wt kwie 21, 2009 21:18
autor: mendrek
Ok rozumiem mam jeszcze jedno pytanie gdzie moge dostac taka przekladke. Moze ktos na zamówienie robi. Jest to metalowa uszczelka o grubosci 1.9mm. Gdzie taka dostane do silnika kr i 9a oraz abf moze ktos wykonuje na zamówienie. Do takiej uszczelki nie stosuje sie innych uszczelek.
Obrazek

: śr kwie 22, 2009 00:37
autor: CSR_GTI
mendrek pisze:Jest to metalowa uszczelka o grubosci 1.9mm. Gdzie taka dostane do silnika kr i 9a oraz abf moze ktos wykonuje na zamówienie. Do takiej uszczelki nie stosuje sie innych uszczelek.
nowa uszczelka ma 1.7mm katalogowo... KR i 9A mają inne uszczelki. Przekładka to jest pół środek i jest gó*no warta

: śr kwie 22, 2009 14:17
autor: mendrek
Wiem ze to pól srodek lecz nie znalazlem informacji jak obrobic tlok zeby silnik odprezyc. Wiem ze trzeba zebrac z tloka tylko nie wiem czy po calosci czy tylko w srodku tak jak tloki w turbo. Trzeba by bylo zebrac troche. Moze ktos zdradzi jak obrobic tlok w 9a.

: śr kwie 22, 2009 14:33
autor: GMS
ja mam kute tłoki do 2.0 16v turbo i były wybrane tylko w sroku , był zostawiony rant na orginalną wysokość ok 5 mm od brzegu.
Kombinyjesz z tymi tłokami jak koń pod góre wszyscy mówią żeby użyć gratów z s2 a ty dalej swoje ale twój cyrk twoje małpy

: śr kwie 22, 2009 14:54
autor: mendrek
Tylko ze ja mam cale auto z 9a wiec bym musial kupywac blok od kr. Nie kombinuje. Podobno graty od s2 pasuja do kr a ja mam 9A silnik. Jakos niektórzy daja przekladki i wytrzymuje. Moze ktos powie jak odprezyc wiem ze evoluszyn cos wspominal o obróbce tloka.

: śr kwie 22, 2009 15:01
autor: toffic
Jak masz 9A to dajesz tuleje pod tłoki z S2 i wał z 1.8, proste i skuteczne rozwiązanie

: śr kwie 22, 2009 15:09
autor: bugalon
mendrek pisze:Tylko ze ja mam cale auto z 9a wiec bym musial kupywac blok od kr. Nie kombinuje. Podobno graty od s2 pasuja do kr a ja mam 9A silnik. Jakos niektórzy daja przekladki i wytrzymuje. Moze ktos powie jak odprezyc wiem ze evoluszyn cos wspominal o obróbce tloka.
Jak weźmiesz do ręki tłok z 9A to zobaczysz ze ma naprawde zaczepiście grube denko. Obliczasz jakie podebranie w denku musisz zrobić zeby uzyskać stopień sprężania który planujesz, zawozisz tłoki do dobrego tokarza, robisz podebrania i gotowe. Pamietaj tylko, że istotne jest wyważenie tłoka i nie możesz sobie podbierać jak Ci tam wygodniej, trzeba wiedzieć w którym miejscu podbierać i jakiego promienia podebrania użyć.

Reasumując - tłoki z S2 załatwią Ci sprawę jeśli zrobisz tak jak toffic mówi. Silnik i tak będziesz musiał przetulejować, bo nie wierze, że 16V które posiadasz nie ma progu na bloku (takie pewnie już nie istnieją - przeciez to ma prawie 20 lat)

: śr kwie 22, 2009 17:01
autor: mendrek
mozliwe ze to dobre rozwiazanie do 9a dac tuleje lecz potem bede mial problem ze znalezieniem tloków od s2 z korbowodami. Wal pewnie nie problem. Ile takie tulejowanie moze kosztowac. tloki z korbami pewnie okolo 600zl. A tulejowanie okolo 1000zl czy mniej

kr na tlokach z 9a (odprezenie silnika)

: wt lis 13, 2012 19:45
autor: przemu35
toffic, wał z 9A w takim przypadku nie podejdzie?

kr na tlokach z 9a (odprezenie silnika)

: wt lis 13, 2012 23:53
autor: Pan-Banan
ale odkop