Strona 3 z 3

: pn wrz 01, 2008 19:22
autor: AD6
Witam auto już jeździ głowice zawiozłem do „sprawki” w Częstochowie na sprawdzenie wyszło że pęknięcia są nie groźne blok został lekko splanowany (nie jest na pewno pęknięty) została wymieniona pompa wody i wyczyszczony układ chłodzenia ponieważ dostał się olej i zrobiło się masło które zatkało cieniutki wężyk do odpowietrzania idący do zbiorniczka i to był główny powód gotowania wody jest jeszcze jeden problem po nagrzaniu auta do ok. 70C od 4tyś obr w górę zaczyna stukać w coś w górnej części silnika uderzanie zaworów o tłoki zostało wykluczone ponieważ działo się to przed ściągnięciem za drugim razem głowicy i żadnych śladów na tłokach nie było musze wiec jeszcze raz sprawdzić czy wałki zostały dobrze spięte czy popychacze są ok. i przede wszystkim wymienić olej na nowy do znawców mam jeszcze tylko jedno pytanie ciśnienie w tej chwili wacha się między 13,5 a 14 czy to czasem nie zadumo i może powstawać spalanie stukowe ? (na gazie też występuje) uszczelka została założona naj grubsza jaką udało mi się kupić

: wt wrz 02, 2008 10:50
autor: bugalon
Może zacząć stukać przez za duże ciśnienie, ale to Twoje jest całkiem normalne. Wyższe niż srednie ale nie robi specjalnego wrazenia :) Klepać mogą popychacze o ile zalałeś motor olejem kiepskej jakości lub jeśli pompa oleju pada. Z doświadczenia też wiem, że ludzie przekręcają gwinty szpilek trzymających podpory wałków. Sprawdź dokładnie czy wszystko jest poskładane jak należy. Przy wiekszych przebiegach podpory wałków też potrafią się wyrobić. Wtedy też stuka.

: ndz wrz 07, 2008 17:36
autor: AD6
Szczerze już mam dość tego auta poskładałem wszystko przejeździłem 4 dni i obróciło panewkę na pierwszej korbie (i to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry) teraz będzie generalny remont moje pytanie czy korby w vw były dobierane pytam ponieważ wał jest do szlifu ale i korbowód ma ślady wytarć od obracającej się panewki mogę albo oddać korbę razem z wałem do szlifu i zlecić dorobienie panewki na wymiar lub poszukać innej korby według etki masuje z wszystkich 2,0 vw z tamtych lat i prawie wszystkich 2,0 audi z tamtych lat tylko czy mogę tak dokupić tylko jedną sztukę i ją zamontować na mich korbach (na stopkach) widnieje nabicie na każdej 46 wygląda to tak jak by były dobierane do siebie co w takiej sytuacji zalecacie szukać drugiej szy oddać moją do przeszlifować i zlecić dorobienie grubszej panewki pomocy bo mnie już krew zalewa jak jeździł to było ok. ale jak się jedno ruszyło to się reszta zaczeła sypać

: ndz wrz 07, 2008 19:16
autor: GMS
Sprawdzilem u siebie ja na korbach mam 43 nie wiem co oznacza moze one sa dowazane do siebie.
Panewki nie bedziesz mial grubszej stopka jest najpierw obnizana a dopiero jest szlifowany srodek i panewka jest taka sama jak wszystkie inne ale ja bym i tak wolal wymienic ta korbe.
Sprawdz jeszcze pompe oleju bo chyba z nia jest cos nie tak no chyba ze oleju dlugo nie wymieniales.
pozdrawiam

: ndz wrz 07, 2008 19:21
autor: CSR_GTI
AD6 pisze:to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry
mogły byc stuki u góry :helm: jak tłok walił juz o coś z powodu luzu na panewce :helm:

: ndz wrz 07, 2008 20:00
autor: AD6
CSR_GTI pisze:
AD6 pisze:to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry
mogły byc stuki u góry :helm: jak tłok walił juz o coś z powodu luzu na panewce :helm:
silnik jest w tej chwili w częściach tłok i głowice dokładnie oglądałem nie ma żadnych śladów żeby jedno się z drugim spotykało

: ndz wrz 07, 2008 21:15
autor: toffic
jakby co to mam korby do ABFa :bigok:

: śr mar 18, 2009 12:31
autor: CSR_GTI
Powie mi ktoś czy da rade to splanować? :helm: Bo nie wiem czy warto z tym jechać... niecały 1mm wypalony jest.

foto:
Obrazek Obrazek

bardzo mi szkoda tej głowicy bo z 1.8 a nie popękana wogóle

druga sprawa:
powierzchnia NR 1 gładka... powierzchnia NR 2 chropowata jakby ktoś młotkiem walił. Czy to od stuków może aż tak konkretnie być zniszczone? :kac:
Obrazek
lepsze foto:
Obrazek

: śr mar 18, 2009 12:51
autor: GMS
mysle ze to jest bez problemu do pospawania materiał z jakiego jest odlana dłowica jest dobrze spawalny tak mi powiedział goscio jak spawał moją co do "obić" to słabo widać na zdjęciach moze i od stuków a jak tłoki wyglądają ??

: śr mar 18, 2009 13:46
autor: CSR_GTI
Wrzuciłem drugie foto na którym lepiej widać te dziury.

Masz racje... o spawaniu nie pomyślałem :pub: (szkoda ze nie moj temat bo bym Ci dał punkta)

: śr mar 18, 2009 18:20
autor: GMS
raczej napewno jest to od spalania stukowego ale mugłby sie ktoś jeszcze wypowiedziec w temacie
zobacz co spalanie stukowe zrobiło z tłoków na denku widac nierównosci jak by ktos czyms to obtłukł http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0 u ciebie są podobne slady tylko mniejsze

: śr mar 18, 2009 18:50
autor: toffic
CSR_GTI pisze:druga sprawa:
powierzchnia NR 1 gładka... powierzchnia NR 2 chropowata jakby ktoś młotkiem walił. Czy to od stuków może aż tak konkretnie być zniszczone? :kac:
stuk tak jak kolega wyżej napisał