Popękana głowica ABF pilnie prosze o pomoc

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » pn wrz 01, 2008 19:22

Witam auto już jeździ głowice zawiozłem do „sprawki” w Częstochowie na sprawdzenie wyszło że pęknięcia są nie groźne blok został lekko splanowany (nie jest na pewno pęknięty) została wymieniona pompa wody i wyczyszczony układ chłodzenia ponieważ dostał się olej i zrobiło się masło które zatkało cieniutki wężyk do odpowietrzania idący do zbiorniczka i to był główny powód gotowania wody jest jeszcze jeden problem po nagrzaniu auta do ok. 70C od 4tyś obr w górę zaczyna stukać w coś w górnej części silnika uderzanie zaworów o tłoki zostało wykluczone ponieważ działo się to przed ściągnięciem za drugim razem głowicy i żadnych śladów na tłokach nie było musze wiec jeszcze raz sprawdzić czy wałki zostały dobrze spięte czy popychacze są ok. i przede wszystkim wymienić olej na nowy do znawców mam jeszcze tylko jedno pytanie ciśnienie w tej chwili wacha się między 13,5 a 14 czy to czasem nie zadumo i może powstawać spalanie stukowe ? (na gazie też występuje) uszczelka została założona naj grubsza jaką udało mi się kupić
Ostatnio zmieniony pn wrz 01, 2008 19:25 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt wrz 02, 2008 10:50

Może zacząć stukać przez za duże ciśnienie, ale to Twoje jest całkiem normalne. Wyższe niż srednie ale nie robi specjalnego wrazenia :) Klepać mogą popychacze o ile zalałeś motor olejem kiepskej jakości lub jeśli pompa oleju pada. Z doświadczenia też wiem, że ludzie przekręcają gwinty szpilek trzymających podpory wałków. Sprawdź dokładnie czy wszystko jest poskładane jak należy. Przy wiekszych przebiegach podpory wałków też potrafią się wyrobić. Wtedy też stuka.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz wrz 07, 2008 17:36

Szczerze już mam dość tego auta poskładałem wszystko przejeździłem 4 dni i obróciło panewkę na pierwszej korbie (i to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry) teraz będzie generalny remont moje pytanie czy korby w vw były dobierane pytam ponieważ wał jest do szlifu ale i korbowód ma ślady wytarć od obracającej się panewki mogę albo oddać korbę razem z wałem do szlifu i zlecić dorobienie panewki na wymiar lub poszukać innej korby według etki masuje z wszystkich 2,0 vw z tamtych lat i prawie wszystkich 2,0 audi z tamtych lat tylko czy mogę tak dokupić tylko jedną sztukę i ją zamontować na mich korbach (na stopkach) widnieje nabicie na każdej 46 wygląda to tak jak by były dobierane do siebie co w takiej sytuacji zalecacie szukać drugiej szy oddać moją do przeszlifować i zlecić dorobienie grubszej panewki pomocy bo mnie już krew zalewa jak jeździł to było ok. ale jak się jedno ruszyło to się reszta zaczeła sypać
Ostatnio zmieniony ndz wrz 07, 2008 21:58 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » ndz wrz 07, 2008 19:16

Sprawdzilem u siebie ja na korbach mam 43 nie wiem co oznacza moze one sa dowazane do siebie.
Panewki nie bedziesz mial grubszej stopka jest najpierw obnizana a dopiero jest szlifowany srodek i panewka jest taka sama jak wszystkie inne ale ja bym i tak wolal wymienic ta korbe.
Sprawdz jeszcze pompe oleju bo chyba z nia jest cos nie tak no chyba ze oleju dlugo nie wymieniales.
pozdrawiam



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz wrz 07, 2008 19:21

AD6 pisze:to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry
mogły byc stuki u góry :helm: jak tłok walił juz o coś z powodu luzu na panewce :helm:


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz wrz 07, 2008 20:00

CSR_GTI pisze:
AD6 pisze:to ona zaczynała stukać mimo że wyglądało to na stuki z góry
mogły byc stuki u góry :helm: jak tłok walił juz o coś z powodu luzu na panewce :helm:
silnik jest w tej chwili w częściach tłok i głowice dokładnie oglądałem nie ma żadnych śladów żeby jedno się z drugim spotykało


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz wrz 07, 2008 21:15

jakby co to mam korby do ABFa :bigok:



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr mar 18, 2009 12:31

Powie mi ktoś czy da rade to splanować? :helm: Bo nie wiem czy warto z tym jechać... niecały 1mm wypalony jest.

foto:
Obrazek Obrazek

bardzo mi szkoda tej głowicy bo z 1.8 a nie popękana wogóle

druga sprawa:
powierzchnia NR 1 gładka... powierzchnia NR 2 chropowata jakby ktoś młotkiem walił. Czy to od stuków może aż tak konkretnie być zniszczone? :kac:
Obrazek
lepsze foto:
Obrazek
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 13:27 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr mar 18, 2009 12:51

mysle ze to jest bez problemu do pospawania materiał z jakiego jest odlana dłowica jest dobrze spawalny tak mi powiedział goscio jak spawał moją co do "obić" to słabo widać na zdjęciach moze i od stuków a jak tłoki wyglądają ??



Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » śr mar 18, 2009 13:46

Wrzuciłem drugie foto na którym lepiej widać te dziury.

Masz racje... o spawaniu nie pomyślałem :pub: (szkoda ze nie moj temat bo bym Ci dał punkta)


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr mar 18, 2009 18:20

raczej napewno jest to od spalania stukowego ale mugłby sie ktoś jeszcze wypowiedziec w temacie
zobacz co spalanie stukowe zrobiło z tłoków na denku widac nierównosci jak by ktos czyms to obtłukł http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0 u ciebie są podobne slady tylko mniejsze
Ostatnio zmieniony śr mar 18, 2009 18:22 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr mar 18, 2009 18:50

CSR_GTI pisze:druga sprawa:
powierzchnia NR 1 gładka... powierzchnia NR 2 chropowata jakby ktoś młotkiem walił. Czy to od stuków może aż tak konkretnie być zniszczone? :kac:
stuk tak jak kolega wyżej napisał



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 9 gości