Turbo w 16V

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » śr mar 19, 2008 17:27

GTO,

ja z takim zapytankiem wrazie czego mozna sie do Ciebie zgłośić jezeli chodzi o strojenie??? bo co do przebudowy silnika gratow itd sadze ze pod nadzorem MARKA 74 jakos cos madrego zdziałam ale nie gadałem z nim na temat strojenia wiec w razie czego bym sie kierowal do Ciebie bo chyba z Raciborza wlasnie najblizej mam do Ciebie

[ Dodano: 22 Mar 2008 09:39 ]
:bigok:

Panowie kolejne pytanko które mnie nurtuje jest takie że w silniku trzeba to i owo porobic jest oczywiste, ale co z reszta??? mam na myśli sprzęgło, skrzynia biegów, przeguby i ogółem wszystkie czesci odpowiedzialne za przenoszenie mocy na asfalt zostaje seria ??????


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » ndz mar 23, 2008 12:49

TOMEKKK pisze:Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
AMEN
GTO pisze:go standalone or go HOME :P
Go BIG or go home :helm:
sds


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz kwie 20, 2008 01:22

Męczy mnie ejdno malutkie pytanko ale mam andzieje ze ktoś mnie wybawi i mi odpowie.

ILE PALI TAKIE DOŁADOWANE 16V? DUZO WZRASTA SPALANIE? np: KR czy ABF


18K4F inside... RWD car :)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz kwie 20, 2008 10:12

CSR_GTI pisze:Męczy mnie ejdno malutkie pytanko ale mam andzieje ze ktoś mnie wybawi i mi odpowie.

ILE PALI TAKIE DOŁADOWANE 16V? DUZO WZRASTA SPALANIE? np: KR czy ABF
spalanie zawiera sie w cyfrach od 10 litrow na sto km do blizej nieokreślonej duzej liczby litrow na sto km wszystko zalezy od mocy silnika i jego katownika


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz kwie 20, 2008 11:30

:rotfl:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » pn kwie 28, 2008 23:44

Witam kierowników

Widze ze zamilkł mój temat wiec zadam konkretne pytanie
nadszedł czas na zrobienie tłumnika w moim samochodzie kolektor wydechowy narazie zostaje seryjny ale od kolektora do tyłu wszystko zostanie zmienione na nierdzewke.
średnica 2,5 cala powinna wystarczyć pod moj projekt, a pytanie jest takie co z tłumnikami ??? co zrobic zeby nie stracic dowodu po nacisinieciu na gaz??? bo domyslam ze kata wymieniamy na strumiennice a co dalej????? :bajer:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt kwie 29, 2008 11:03

gino_gti pisze:Witam kierowników

Widze ze zamilkł mój temat wiec zadam konkretne pytanie
nadszedł czas na zrobienie tłumnika w moim samochodzie kolektor wydechowy narazie zostaje seryjny ale od kolektora do tyłu wszystko zostanie zmienione na nierdzewke.
średnica 2,5 cala powinna wystarczyć pod moj projekt, a pytanie jest takie co z tłumnikami ??? co zrobic zeby nie stracic dowodu po nacisinieciu na gaz??? bo domyslam ze kata wymieniamy na strumiennice a co dalej????? :bajer:
Ten temat jest o turbo tak? Rozumiem ze narazie chcesz zrobic reszte wydechu a pozniej kolektor pod turbo? IMHO bez sensu, lepiej zaczekac i zrobic wszystko za jednym razem. Srednica 2.5 cala bedzie dobra plus dwa tlumiki przelotowe i nie bedzie za glosno, aczkolwiek glosniej niz na serii. Jak sie upierasz przy katalizatorze to daj jakis metalowy a nie strumienice.



Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » wt kwie 29, 2008 16:22

olozwirski,

zgodze sie ze lepiej by bylo to zrobic zaednym zamachem ale niestety moj aktualny wydech wyglada jak ser szwajcarski a dokladniej tłumniki i musze cos z tym zorbic a co do tego ze bedzie trochu glosniej to sie nie obawiam chodzi mi tylko o to zeby nie miec problemow z panami w mundurkach. i dziekuje bardzo za cenna wskazówke

PozdraVWiam :bigok:

[ Dodano: 01 Cze 2008 23:21 ]
:bigok: Witam wszystkich po raz kolejny teraz pytanko odnośnie sprzęgła

Więc krótko i na temat jakie wsadzić orginalne o srednicy 225mm czy Vr o srednicy 228mm czy może polecacie coś innego ???

co ze skrzynią wypadałoby przeprowadzić kapitalke co nie?? mam skrzynke o oznakowaniu CDA czyli seryjna w silniku ABF wiec zrobic kapitalke czy jest jakas lepsza skrzynka pod turbo?????

pozdraVWiam :chytry:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
Klikux
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Klikux » pn cze 09, 2008 22:57

podepne sie pod pytanko
16vt W 9A
MOJA WIZJA
wydech kolektor i turbo z audi 2.2t
Ssacy 1.8t lub AUDI 2.2 PRZEROBIONY
ODPREZANIE TŁOKAMI (EBAY) ,lub uszczelka
ster gigi 1
remont maszynowni
wydech a grupa przeloty
listwa wtryskowa 1.8 t
icek golf g60 lub ebay
co o tym sadzicie?



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn cze 09, 2008 23:31

Wizja spoko poza tym ze kolektor ssacy z 1.8T niepodejdzie, doloz jeszcze wtryski, pompe paliwa, PRZEDEWSZYSTKIM HAMULCE, 300 KM zrobisz spokojnie.
Klikux pisze:podepne sie pod pytanko
16vt W 9A
MOJA WIZJA
wydech kolektor i turbo z audi 2.2t
Ssacy 1.8t lub AUDI 2.2 PRZEROBIONY
ODPREZANIE TŁOKAMI (EBAY) ,lub uszczelka
ster gigi 1
remont maszynowni
wydech a grupa przeloty
listwa wtryskowa 1.8 t
icek golf g60 lub ebay
co o tym sadzicie?



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt cze 10, 2008 14:10

olozwirski pisze:Wizja spoko poza tym ze kolektor ssacy z 1.8T niepodejdzie, doloz jeszcze wtryski, pompe paliwa, PRZEDEWSZYSTKIM HAMULCE, 300 KM zrobisz spokojnie.
Na turbinie z 2.2T nie zrobi 300 koni "spokojnie". No chyba ze mowimy o K24-7200 ale to dość konkretny rarytas. Można kupić jej replikę z 034 motorsport, ale to jak zwykle kosztuje więcej kasy i zachodu. Wg mnie lepiej dołożyc kilka dolcow i zapodac GT2871R z flanszą K24 (pod oryginalny kolektor z s2). Akurat teraz jestem w trakcie skladania takiego setupu, to sie tam troche orientowałem :)

Poza tym 300 koni dla oryginalnego układu korbowo-tłokowego z audi S2 to dla mnie maksymalna bezpieczna wartość. Więcej jak 310 bym się bał na tym robić.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Klikux
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Klikux » wt cze 10, 2008 15:43

układ korbowodowo tłokowy kuty to silnik 9a wiec tloki z 2.2 audi nie da rady sam wiesz o tym doskanale :pub:
a wracajac do kolektora ssacego to z 1,8 t przespawany pod 16V lub z 2.2. audi obciety jeden gar lub z seri 16V zrobiny krótki :hmm:
hamulce juz sa narazie z vr6 ale beda 2 tłoczkowe
Turbo wiec raczej garett bo ma westegate w sobie
wtryski trzeba bedzie policzyc wydajnosc
pompa w 9a jest mocna ale chyba nie az tak mocna?
dzieki wielkie za podpowiedzi :okej:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt cze 10, 2008 17:09

bugalon pisze:Poza tym 300 koni dla oryginalnego układu korbowo-tłokowego z audi S2 to dla mnie maksymalna bezpieczna wartość. Więcej jak 310 bym się bał na tym robić.
korby wytrzymaja znacznie wiecej niz 310 ps :) tak o scislosc to wytrzymuja 1.5 bara -> pluje 430 nm plus minus
a i ps nie trzeba do tego k24-7200

wiec reasumujac spokojnie 300 ps

[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 22:00 ]
ja akurat skladam 16 t na big turbo, jak sie wyliczenia sprawdza to 1 bar powinien byc juz od 3300 3400 rpm
turbo ma zapas na 540.. 550 ps ale w osce nie poszaleje :hehe:
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 22:14 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt cze 17, 2008 14:01

Do takiej dmuchawy to trzeba grodz podcinac ......... Masz zdjęcie samego kolektora ssącego ? Bo swój robiłem własnym pomysłem (bez spawania do niego oryginalnej flanszy z S2) i ciekawy jestem jak to jest u innych.

W spokojne 300 PS na standardowej K24 to nie uwierze (nie mowie ze to niemozliwe, ale na pewno nie jest to lajcik), może na K26 tak, ale to i tak nie na każdej. Poza tym 300 koni na tego typu sprezarce to juz blisko granicy jej możliwości, a wiadomo, zapas lepiej mieć.

Myślę, że na takim setupie realne i spokojne jest 270-280 koni (bez zbytniego przesilania elementow). Zresztą złożę to zobaczę. Na razie to auto wraca z lakierni za 3 tygodnie więc będzie sie z czego cieszyc :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości