kilka pytań o modach w ABF-ie

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pt lis 30, 2007 20:00

hehe no to powiem tak :
Tobie sie chcialo policzyc mi nie masz racje ze na przekladce w stalowej uszczelce nie jest 9,3 :1 ale...... :
zrobmy to jeszcze raz poprawnie

1984 :4 = 496 cm2 tyle ma polemnosci kazdy cylinder

ale :

10,5/1 = (496+x)/x ---> stopien sprezania to pojemnosci (cylindra +komory) / pojemnosc komory

496 + x = 10,5x
9,5x = 496
x = 52,21 ---> taka jest komora spalania seryjnego abfa

a teraz jesli przyjmiemy ze seryjna przekladka nie ma ok 1 mm jak napisales tylko 0.8 i zamiast niej wlozymy 2 mm to komora wzrosnie do(pamietajac ze otwor w uszczelce ma nie jak cylinder 82,5 tylko prawie 84mm ) 58,86cm2 zas stopien spezania bedzie 9,43 : 1



Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » pt lis 30, 2007 20:11

voj2s pisze:
TOMEKKK pisze:Tłoki są jednak dość słabe. Mnie się je udało zniszczyć przy około 230 PS i strzale 50 z nitro.

Podejrzewam, ze najpierw zniszczyłem pierścienie co spowodowało urwanie się półki na pierwszym cylindrze.
Nie ukrywam, że jeżdżę dość rozsądnie i dbam o silnik ale zdarzyło mi się na jednym streecie zmieniac bieg przy otwartej przepustnicy i wtrysku podtlenku.

Nie zgodzę się więc z tezą, ze można dmuchać 1,2 bara przy seryjnym dole.
PS. silnik mam odprężony uszczelką na około 9,3: 1 a moje doładowanie to koło 0,7 bara...

Przy rozbiórce i pomiarach okazało się, że korby i wał są natomiast w świetnym stanie.
9,3 : 1 to taki umiarkowanie odprezony silnik jak na takie zabawy( caly czas pamietam ze ABF'a nie trzeba odprezac) :bajer: ... imo 0.7 bara i 230KM szukalbym gdzie sie pasa brakujace konie
Wojtku napisałem o tej mocy z pewną dozą zapasu, bo nie miałem pomiaru na tamtym setupie. Auto jeździło świetnie i to do samego końca, więc możesz miec racje i mocy mogło mieć nawet w okolicach 250 PS.

Rozebrałem silnik, bo wkurzało mnie, że dymił z odmy a nie z powodu, że "nie jeździ".
Po rozbiórce okazało się, że jest uszkodzony jeden tłok, wszystkie pierścienie, panewki i głowica też nie była w idealnym stanie.

Problem w tym, ze dołożyłem doładowanie przy przebiegu około 100 000 km i nigdy wcześniej silnik nie był rozbierany. Nawet przez kilka dni jeździłem na stuku, potem był upgrade (odprężenie, wyższe doladowanie, wtryski, IC) i tak jeździł aż do niedawna.

Reasumując - ABF to świetny silnik, ale ja jednak zakuwam (wymieniam tylko tłoki - CR 8.0: 1) bo mam zamiar wykrzesać z niego jeszcze trochę.

PS. Piszecie o grubościach uszczelek, ale trzeba pamiętać, że aby byc super dokładnym w tych wyliczeniach, należy wziąć pod uwagę pewien stopień "ściśnięcia" uszczelki, co może nieco wypaczyć obliczenia. No chyba, ze przy metalowych to zjawisko nie występuje...tego nie wiem.
Ostatnio zmieniony pt lis 30, 2007 20:14 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 1 raz.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt lis 30, 2007 21:12

voj2s pisze:hehe no to powiem tak :
Tobie sie chcialo policzyc mi nie masz racje ze na przekladce w stalowej uszczelce nie jest 9,3 :1 ale...... :
zrobmy to jeszcze raz poprawnie

1984 :4 = 496 cm2 tyle ma polemnosci kazdy cylinder

ale :

10,5/1 = (496+x)/x ---> stopien sprezania to pojemnosci (cylindra +komory) / pojemnosc komory

496 + x = 10,5x
9,5x = 496
x = 52,21 ---> taka jest komora spalania seryjnego abfa

a teraz jesli przyjmiemy ze seryjna przekladka nie ma ok 1 mm jak napisales tylko 0.8 i zamiast niej wlozymy 2 mm to komora wzrosnie do(pamietajac ze otwor w uszczelce ma nie jak cylinder 82,5 tylko prawie 84mm ) 58,86cm2 zas stopien spezania bedzie 9,43 : 1
no moj blad w obliczeniach przyznaje sie bez bicia
przekladke i uszczelke jednak zmierzylem victora reinza i wychodzi ze blaszki maja po 0,15mm a sama przekladka 0.95mm wiec to 0.8 jest naciagane...
a teraz poprawione obliczenia...
dla 2mm
(496+52.21+10.68) / (52.21 + 10.68) =558,89/62.89 =8.88
dla 1mm

(496+52.21+5.34) /(52.21 +5.34) = 553.55/57.55 = 9.61

dla 1.2(przekladka seria 0.8mm)
(496 + 52.21 +6.41) / (52.21 + 6.41)= 554.62/58.62 = 9.46


tak czy inaczej 9.3 to to nie jest co najwyzej 9.4 zakladajac ze glowica grama nie liznieta i uszczelka ma wkladke 0.8 mm
a propo splynietego silnika moze masz jakas sugestie?? bo w takich parametrach splynac nie powinien..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » pt lis 30, 2007 22:23

sredni afr byl 10,5-11 a to znaczy ze na 3 cyl mogl byc 9,5 a na jadnym 14 wartosci podaje dla pokazania co moglo sie dzial na roznych cylindrach przyczyna ...wtryskiwacz ktorys niesprawny ?? a jesli stalo sie to na 4 cylindrze to prawie pewne ze tak by sie skonczylo bo pozatym kwestia zaplonu wchodzi w gre i ustawienie walkow ...zapewne wiesz ze mozna wystroic silnik na afr 11 i miec bardzo wysokie egt ... dosc duze wspolotwarcie w wydechu sonda bedzie miedzyla afr ale w spalinach bedzie dosc duzo niespalonej mieszanki "przedmuchiwanej" przez cyl a w czasie spalania temp w cyl bedzie bardzo wysoka .... ot taki przyklad podalem mozliwej sytuacji

wlasnie dlatego profi rozwiazanie to egt na kazdy cylinder



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 01, 2007 12:01

voj2s pisze:sredni afr byl 10,5-11 a to znaczy ze na 3 cyl mogl byc 9,5 a na jadnym 14 wartosci podaje dla pokazania co moglo sie dzial na roznych cylindrach przyczyna ...wtryskiwacz ktorys niesprawny ?? a jesli stalo sie to na 4 cylindrze to prawie pewne ze tak by sie skonczylo bo pozatym kwestia zaplonu wchodzi w gre i ustawienie walkow ...zapewne wiesz ze mozna wystroic silnik na afr 11 i miec bardzo wysokie egt ... dosc duze wspolotwarcie w wydechu sonda bedzie miedzyla afr ale w spalinach bedzie dosc duzo niespalonej mieszanki "przedmuchiwanej" przez cyl a w czasie spalania temp w cyl bedzie bardzo wysoka .... ot taki przyklad podalem mozliwej sytuacji

wlasnie dlatego profi rozwiazanie to egt na kazdy cylinder
to tak wtryski do takich aut zawsze sprawdzane wkladam, wspolotwarcie zaworow jak w pl/9a (takie walki) na zadych tlokach nie bylo sladow stuku tylko ten jeden splynal, ponadto wydech na kazdym cylindrze byl matowo czarny, na stopionym duzo tlustego nalotu z perelkami alu( chyba normalne po splynieciu tloka), kolektor wydechowy swiecil rownomiernie na czerwono po calum zajsciu ale bez przesady wiec egt nie bylo duze a tym bardziej niejednakowe. ja obstawiam taki fakt ze zlapalo pierscien i poszedl dosyc duzy przedmuch, ponadto tlok przekazywal mniej ciepla na cylinder i sie zaczal przegrzewac.. i od tego sie zaczelo, moze dziwna teoria ale moim zdaniem prawdopodobna..

[ Dodano: Sob Gru 01, 2007 11:03 ]
p.s. profi w autach wyscigowych, sprobuj wcisnac klientowi do cywila 4 wskazniki egt np omori, bo gage to nieporozumienie


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » sob gru 01, 2007 12:32

ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial

co do stopionego abfa ciezki temat jesli jest jak mowisz to poprostu ktos mial pecha ale potwierdza to teorie ze jesli wszystko jest ok abf spokojnie moze jezdzic majac 250-300KM i mozna z tego korzystac do woli



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 01, 2007 14:24

generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam :) podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
I NIE BYLO TO AUTO KLIENTA :helm:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » sob gru 01, 2007 16:04

evolution pisze:generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
Evo na jakiej przypuszczalnej mocy go katowałeś (doładowanie koło 0.9-1.0 bara) ???? i jak długo to trwalo... aż padł :helm: ??



Awatar użytkownika
voj2s
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 248
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 14:49
Lokalizacja: krakoof
Kontakt:

Post autor: voj2s » sob gru 01, 2007 17:23

1 bar w tym silniku to moc rzedu 300KM taka wersja cywilna bo i 350KM spokojnie na jednym barze mozna zrobic



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 01, 2007 17:31

g-zone pisze:
evolution pisze:generalnie to ja zakatowalem ten silnik w celach testowych... ciezka noge mam podejrzewam ze normalnie uzytkujac nic by sie nie stalo bo malo kto tyle upala na raz...
Evo na jakiej przypuszczalnej mocy go katowałeś (doładowanie koło 0.9-1.0 bara) ???? i jak długo to trwalo... aż padł :helm: ??
6 minut z gazem w deche( male przerwy na zakrety :) ) z obrotami pow 4000 cisnienie okolo 0.8 bara. teren gorski
moc nieokreslona aczkolwiek szacowana kolo wlasnie tych 250 ps.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob gru 01, 2007 17:39

evolution to zdradź nam na jakiej furce sie tak powyżywałeś? :helm:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 01, 2007 18:12

cicho.. ma byc cichociemna.... jeszce oska ale niedlugo:)
a tak na marginesie.. wyzywam sie na dwojce.. kazde inne auto jest rekreacyjne...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » sob gru 01, 2007 20:17

voj2s pisze:ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial
Dla ścisłości: mój ABF zaczął stukać powyżej 0,5 bara bez IC i odprężenia.
A siły nie miał na 0,3 bara bo wyszło 190 PS i 250 Nm (z tym, że seria była 142/167 ze względu na źle ustawiony rozrząd, co się okazało przy odprężaniu).

PS. Może przybliżysz nam Wojtku jakąś bliższą specyfikację ABFa Turbo, który powstał w 2B ?
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 03:49 przez TOMEKKK, łącznie zmieniany 2 razy.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

cupra666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 26, 2007 14:01
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: cupra666 » ndz gru 02, 2007 13:37

TOMEKKK pisze:
voj2s pisze:ja klientom nic nie wciskam ...mowie robimy to tak i tak jak sie podoba ok jak sie nie podoba polecam konkurencje... jeden z obecnych tu: Tomekkk upieral sie ze seryjny abf (10,5:1) przyjmie kompresor bez IC i bedzie pieknie jezdzil.... no jezdzil stukajac chyba na 0.4 i sily za wiele nie mial
Dla ścisłości: mój ABF zaczął stukać powyżej 0,5 bara bez IC i odprężenia.
A siły nie miał na 0,3 bara bo wyszło 190 PS i 250 Nm (z tym, że seria była 142/167 ze względu na źle ustawiony rozrząd, co się okazało przy odprężaniu).

PS. Może przybliżysz nam Wojtku jakąś bliższą specyfikację ABFa Turbo, który powstał w 2B ?
Tak się zastanawiałem kiedyś jak duży wpływ na osiągi może mieć nieprawidłowo ustawiony rozrząd.
Nie sądziłem jednak że tak znaczne.

Może jakaś podpowiedź apropos idealnych ustawień rozrządu dla abf'a ???
Jakiś czas temu miałem zmieniany i przyznam że 100% pewności to nie mam że zostało to zrobione prawidłowo a i koni paru brak więc może warto bym sprawdził ten trop.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości