Strona 3 z 9

: czw sie 30, 2007 23:37
autor: LCQ
TOMEKKK pisze:Pomiar będzie w przyszłym tygodniu, ale stawiam na 240 PS.
Masz spieka tam ??będziesz uturbiał go jeszcze czy już nic??myślałem o kompresorze ale turbo mnie jakoś bardziej przekonuje
Ryba266 pisze:ABF-em bez turba mozna dojsc do 200ps
Doszedłeś może do tylu??

: pt sie 31, 2007 07:04
autor: TOMEKKK
Sprzęgło wciąż seria. Z racji tego, że moc rośnie liniowo jak w serii i nie ma nagłego przyrostu dużej ilości momentu, jakoś się jeszcze trzyma. Wkrótce jednak sprzęgło wymienię...

A uturbiać? Po co? Kiedy jest mi mało odpalam nitro.
Jestem bardzo zadowolony z obecnej charakterystyki silnika i mocy.
Jeżeli w tym sezonie będe jeszcze gdzies na zawodach, to spróbuję zrobic niską 13stkę...

: pt sie 31, 2007 12:05
autor: Kenaj
właśnie po to turbo, że jak nitro się kończy to przestajesz jechać. Jednak NO2 powoduje gwałtowny przyrost temperatury, co jest raczej niezbyt zdrowe dla motoru. Pod mocny kating na nitro trzebaby dół silnika wzmocnić, coby tłoków niepowypalało.

: pt sie 31, 2007 14:21
autor: Ryba266
Doszedłeś może do tylu??
Niewiem do ilu ja doszedlem bo nie bylo pomiaru ale jakies 180 ps powinno byc. Jak bym lepiej dobral walki i porting zrobil to 200 by bylo ale to za duzy koszt jak na te kilka koni dlatego bede inwestowal w pozadne turbo

: pt sie 31, 2007 20:49
autor: LCQ
Ryba266 pisze:ale jakies 180 ps powinno byc
Jak można wiedzieć co zrobiłeś z serią ??

: pn wrz 03, 2007 00:45
autor: ericSSon
LCQ pisze:Po wielu przemyśleniach będe kierował sie chyba w stronę ABFa , pierw delikatnie go poprawie : wydech dolot wałek ssący Schricka i program do tego ( może uda sie do 170 KM dobić) ,a pózniej turbo na niskim ciśnieniu,

P.S.

Ile można zrobić kucyków z samego programu na ABFie ?? Hamował ktoś taki silnik po modach ??

Pozdr
juz ci pisalem ile mozna wycisnac z takiego ABFa, tutaj masz wykres kolegi

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bdd9be234b

(seria to do konca tez chyba nie byla seria, dla mnie sie liczy efekt koncowy czyli samym programem 164 kuce i 194 Nm)

: pn wrz 03, 2007 20:49
autor: Ryba266
LCQ pisze:Jak można wiedzieć co zrobiłeś z serią ??
Ostre walki zimny dolot ze stozkiem przelotowy wydech sebringa bez katalizatora chip by GTO
Wszystko jest w moim temacie wysrarczy poczytac adres jest w podpisie

: czw wrz 06, 2007 23:07
autor: olozwirski
Jeszcze nawiaze do wolnossacego ABFa- w tym temacie jest wykres mojego motoru. Program + stozek

: pt wrz 07, 2007 07:13
autor: GTO
najwieksze roznice w mocy silnikow po chipsie widac na hamowniach obciazeniowych, a to dlatego ze przy pelnym obciazeniem ecu inaczej dawkuje paliwo jak na obciazeniach czesciowych, dobrze to widac podczas jazdy na 4 i 5 biegu gdzie silnik powyzej 5000rpm po programie znacznie szybciej sie wkreca do redline.

na hamowni interacyjnej sterownik jedzie na obcizeniu czesciowym i wyniki (roznice) są przewaznie zanizone wzgledem wartosci pod pelnym obcizeniem (wyjatek to słaby chiptuning polegajacy tylko na zmianie parametrów "part load") dlatego strojenie na drodze moim zdaniem jest duzo lepsze jak na hamowni interacyjnej.

: pt wrz 07, 2007 23:11
autor: ericSSon
nawiazujac do 4 i 5 biegu to ostatnio sie przekonalem, ze sa zdecydowanie zwawsze. volvo 2.0 T4 nie dawalo rady, chociaz na poczatku bylo mniej wiecej rowno. krzysiek widziales ten wykres, ktory wklejalem wczesniej?

: wt wrz 29, 2009 18:19
autor: Alan GTi
Witam,mam pytanie jako Wy specjaliści od uturbiania najlepiej sie mozecie wypowiedziec :)
Chcialbym na wiosne uturbiać mojego abefa tylko planowałbym soft turbo w okolice 200 kucy<oczywiscie nie ja bym to robil tylko firma specjalizujaca sie w takich sprawach>,jak Wy to widzicie?Silnik bardzo ucierpi przy turbinie bez zakucia?
Z góry dzieki :)

: wt wrz 29, 2009 18:21
autor: Kenaj
co to jest 200KM, chyba mega mega soft. Pewnie będziesz pompował z 0.3 bara jak nie mniej.
Nie wiem czy jest sens dla tak małeg przyrostu.
Jeśli masz sprawna motorownie to nic nie ucierpi

: wt wrz 29, 2009 18:27
autor: Alan GTi
Kenaj pisze: Jeśli masz sprawna motorownie to nic nie ucierpi
Hm zastanawiam sie od kilku dni i pytalem juz paru osob,slyszalem rozne opinie.Jedni twierdza ze nic nie ucierpi,inni ze cos sie moze dziać po jakimś czasie wiec sam nie wiem...

: wt wrz 29, 2009 21:28
autor: LCQ
ja bym sprawdził dokładnie silnik, a później dmuchał, wtedy możesz mieć większa pewność a zarazem troche więcej koni uzyskać bo dla 200 nawet bym tego nie uturbiał