Strona 19 z 29

Wydech ABF i wszystko o nim

: pn cze 25, 2012 23:57
autor: lunatyk1981
Mam pytanie, mianowicie mam golf’a 3 gti z silnikiem abf, ostatnio udalo mi się zajzec pod niego i ku mojemu zdziwieniu okazalo się ze na układzie wydechowym ma „zwężkę” tzn kolektor wydechowy tzn portki się koncza jest rura gruba.. nagle po prawie polowe wezsza i znowu taka sama rura jak na początku.. potem już normalnie tłumik srodkowy itp… podejzewam ze ktos wycinając katalizator wspawal to co miał akurat .. Nie chce przywracac kata ale i tez nie chce tak tego zostawic, chciałbym wywalic to „cos” z zwezka.. pytanie jaka srednice rury zastosowac zamiast tego od portowk do wydechowego srodkowego ?

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr cze 27, 2012 14:09
autor: Rudy Hiszpan'
fi55

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr cze 27, 2012 22:29
autor: strus90
Witam.
Chcial bym nie co rozwinac temat wydechu budowanego na rurach roznej srednicy. Otoz w sportach motorowych stosuje sie czesto uklad wydechowy roznej srednicy (mowie o silnikach N/A). Spowodowane jest to tym ze temp. spalin jest wieksza na poczatku ukladu a wraz z jej spadkiem spada objetosc spalin. d zastozowaniem tego Czyli najlepszym rozwiazaniem byl by "lejek". Jest to niewykonalne dlatego rozmyslam nad zrobieniem wydechu na dwoch srednicach 2,25" -> 2" i tu pytanie czy ktos mial juz z czyms takim kontakt. Slyszalem od osob ktore mialy podobnie zbudowany wydech (obydwaj robili u specow ktorzy robia wydechy do rajdow, kjs itp) ze jest odczowalna poprawa na + pod wzgledem mocy, ale jest tez kilka minusow: grzanie sie w miejscu zwezenia, glosno i potrafi parskac i walic marchewy. ciekawi mnie tez czy budowa kolektora (4-2-1 lub 4-1) ma wplyw na srednice wydechu. Obecnie mam seryjny 4-2-1 z wyjsciem 50mm -> 45mm ->przelot za kata 50mm -> srodkowy 45mm -> 50mm -> koncowy 60mm wiec jest masakra, kolektor w miejscu zejscia w 2ki potrafil robic sie czrwony po upalaniu 9wyzej jest bandaz). Dodam ze nie przeszkadza mi glosnosc, wazne zeby spelnial zadanie ;)

Wydech ABF i wszystko o nim

: wt wrz 04, 2012 14:30
autor: Crayzol
Witam wszystkich na dniach mam zamiar zabrać się za wydech w moim abf-ie w mk2. Posiadam ori portki abfa z katem (wybitym). Chciałbym zostawić ori puchę kata i w nią wkręcić sondę (portki oczywiście do przeróbki bo w mk2 nie pasują) dalej puścić rurę fi55 na środku tłumik przelotowy następnie przed belką z tarczami tłumik i na samym końcu ori tłumik dwururkę z golfa II gti 16v, wszystko oczywiście na fi55 zastanawiam się czy auto nie dostanie zmuła oraz czy będzie dostatecznie cicho by nie było mnie słychać jak ursusa na drugim końcu miasta.?

Wydech ABF i wszystko o nim

: wt wrz 04, 2012 20:29
autor: toudi
portki pasuja ;)trzeba wodzik przerobic;) ja mam tak...strumienice.rura fi 60.srodkowy wydech patelnie fi60 i koncowy wydech gti g60 tez fi60..i jest ok...zrob tak..

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr wrz 05, 2012 07:48
autor: Marszall
co do kolektora z ABF w MK II czy MK I to można portki na sztywno zespawać na prostych rurkach wtedy wywala sie cały łacznik elastyczny co zajmuje mnustwo miejsca i dodatkowo poprawia to przepływ a za flanszą dac łacnzik elastyczny

JAk co mam taką rurę spawana pod kolektor OD ta-techa ale od ABF tez sie nada czyli flansza na 3 sruby poteł łacznik ale konkretnej średnicy a potem rura 55mm. Można wtedy ta-techa na sztywno skrecić bo pracuje co innego

Jak komuś trzeba to moge portki na sztywno pospawać + ta rura

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr wrz 05, 2012 16:35
autor: toudi
Marszall, dobry patent..ja chyba zespawam na sztywno bo cos tam zaczyna puszczac i glosniej sie robic ;)..te ta-techniki to podobno praktycznie tosamo co ten ori w abfie ;)

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr wrz 05, 2012 20:30
autor: Marszall
praktycznie

moj na ta techu był jednak troche elastyczniejszy (troche) ale niestety przez cieńszą sciankę był tez głośniejszy.
ogólnie chyba najlepiej przespawać portki od ABF na sztywno + dobre zejscie 2 w 1 i powinno być lepiej niż na ta-techu

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr wrz 05, 2012 20:59
autor: Lukasz1985
Jakby komuś się chciało to by można zrobić 2 częściowe ,,portki" i zrobić 2 długości . Ciekawe jaka różnica by wyszła na hamowni w przebiegu momentu obr.?

Wydech ABF i wszystko o nim

: sob wrz 08, 2012 09:53
autor: Crayzol
Mam do was jeszcze pytanko jak rozwiązaliście załamanie nad tylną belką? Długie złącze elastyczne załatwi sprawę? Czy trzeba to kolankować?

Wydech ABF i wszystko o nim

: czw wrz 13, 2012 20:05
autor: majekMK2
co do złacza elastycznego tez mam przespawane i łacze dane na dole i jak narazie jestem bardzo zadowolony i potem idzie rura ori z ABF potem patelnia i tłumik koncowy dwururka i bardzo fajnie cichutko pracuje :bigok: i zamula nie ma

Wydech ABF i wszystko o nim

: czw wrz 13, 2012 20:24
autor: Crayzol
patelnie masz od mk3?

Wydech ABF i wszystko o nim

: ndz paź 21, 2012 19:32
autor: toudi
" onclick="window.open(this.href);return false;
tu macie film jak chodzi na wydechu.srodkowy chyba jest z passata.juz nie pamietam.

Wydech ABF i wszystko o nim

: śr paź 24, 2012 11:55
autor: ozik
toudi,

mogl bys sie dowiedziec jak to srodek byl? :)