Wydech ABF i wszystko o nim

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Re: Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: toffic » czw lip 21, 2011 09:49

siman20 pisze: z tego co wyczytalem na zagraniczym forum to idealny setup do abf oczywiscie z rozwiercona przepustnica
Na polskich forach też można o tym poczytać
http://www.forum.strefagti.slaskdatacen ... &start=340" onclick="window.open(this.href);return false;
siman20 pisze:
inna sprawa jest taka ze ABF ma rozne oznaczenie chipu w komputerze i sa mocnijsze reryjnie abf-y i slabsze.. mam oba chipy i testowalem to. ruznica jest bardzo bardzo wyraznie wyczowalna. zwlasza momwtu obrotowego..
Racja, i niektóre lepiej znoszą przelot, inne gorzej (oczywiście na seryjnym programie)



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: marol_10 » czw lip 21, 2011 13:38

siman20 to jakie ma oznaczenie końcowe ten twój lepszy chip?? Mój ma końcowy AE.

Jeszcze mam pytanie jak był wykonany wydech w G60?? Nie bylo jakiegoś tłumika przelotowego i jaka średnica rur.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » czw lip 21, 2011 14:33

g60 był na patelni


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: siman20 » czw lip 21, 2011 14:52

to juz troche odbiega od tematu ale napisze. ja testowalem dwa oznaczenia koputerow abfa oba mialy ten sam nr seryjny taki sam. tzn 037 906 024 BE ale roznily sie tym jeden mial przy osnaczeniu 5WP4 237 to jest ten slabszy i 5WP4 304 zdecydowanie mocniejszy. Obrazek

toffic ja wtedy tego nie znalazelm, ale pocztam teraz i to moze czegos nowego sie dowiem.. ja opisywalem to we wlasnym temacie ABF dolot i tam mi ktos podsunal z zagraniczego forum temat gdzie chlopaki mili hamownie i wszystko co kombinowali odrazu testowali i najmocniejsza wersja wyszala wlasnie na ori puszcze tylko troche przerobionej

dla chetnych link http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=199237" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: siman20 » czw lip 21, 2011 22:18

a mam jeszcze takie pytanie czy moze mi tkos wyjasnic. czmu zakladac tlumik srodkowy od 8v lepiej niz od 16v/vr6?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » czw lip 21, 2011 22:42

musiałbym Ci to rozrysować ale po krótce (nie wiem jak jest w VR6) ale ori 16v jest zbudowany komorowo czyli na prosty rozum gazy spalinowe nie przelatują bezpośrednio przez tłumik tylko wpadają do niego rozprężają się i znajdując ujscie z drugiej strony wylatują tamtędy, w międzyczasie błądząc po skonstruowanych przegrodach
natomiast tłumik od 8V jest przelotowy i jak każdy tłumik przelotowy jest skonstruowany w taki sposób że:

wyobraź sobie
masz kawałek rury na wybranym odcinku dziurkujesz ją żeby sie zrobił durszlak, na koncach odcinka dajesz denka, denka zamykasz tworząc puszkę tłumika i między durszlak i ściankę puszki dajesz watę wygłuszającą, tak wygląda przelot, jak już sam zdążyłeś załapać gazy spalinowe nie błądza po tłumiku tylko się rozpręzają.


Wszystko taka teoria ale żeby to zrobić dobrze pewno i tak potrzebne liczenie

PS. napewno na środkowym przelotowym jest fajniejszy dźwięk bo tłumiki komorowe tłumią tony niskie zaś przelotowe wysokie co się = zostaje sam bas

PS II. sam środkowy przelotowy chyba nie wystarczy


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: siman20 » czw lip 21, 2011 23:04

Marszall to co powiesz na to? to sa zdjecia orginalnego tlumika od abf-a tyle tylko ze ma odciete rury i widac jego budowe.. chyba jest troche inna niz przyuszczales? chyba ze zle cie zroumialem Obrazek Obrazek
a na tym zdjeciu jak widac kwalek suwmiarki ktory wsadzilem przez otwur przez ktory wpadaja spaliny Obrazek



a jescze takie jedno pytanie czy ten tlumik od 8v pasuje do 16v P&P?
marszall masz tak u siebie?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » pt lip 22, 2011 10:51

ja pisałem o środkowym z 16v ale MK II albo pierwsze abfy.
Patelnia jest przelotowa. Nie powiedziałem że lepiej zapodac 8v zamiast patelni bo patelnia defacto najlepsze rozwiązanie, tylko w przypadku patelni, do mkII cięzko włożyć jeżeli ma sie pompę pod autem.

Już praktycznie kupiłem patelnie orginalną do swojego tyle że sie ocknołem że mi to nie wejdzie. Była orginalna i zero rdzy z passata b3 vr6

wiec przelot z 8v lepszy od środkowego z KR/pl lub pierwszych abfów ale podejzewam że gorszy od patelni.

A co do wpasowania to nie pasuje p&p bo 8v ma średnicę rur 50mm, początkowo ja dałem spawy do czoła bo wejscie w tym tłumiku po zewnątrz własnie na 55mm jest, ale puźniej kupiłem kolanka i przespawałem. W środku mój tłumik miał srednice wewnętrzxną praktycznie odpowiadającą srednicy wewnętrznej rury 55mm.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: siman20 » pt lip 22, 2011 23:11

wiem ze to nie mijsce na to ale zapytam. moze ktos z was ma do sprzedania orginalna paytelnie do 16v/VR6?



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » sob lip 23, 2011 09:22

poszukaj a znajdziesz


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
siman20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 375
Rejestracja: śr cze 23, 2010 14:52
Lokalizacja: Świdnica

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: siman20 » sob lip 23, 2011 12:37

szukam juz 2 tyg.



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » ndz lip 24, 2011 12:50

pany a może wie ktos jak jest skonstruowany koncowy wydech z passata VR6?
wygląda na przelot, średnice montażową też chyba ma 55mm
podejdzie do ori środkowego z dwójki?


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Marszall » pt sie 19, 2011 21:59

Pany mam taki dylemat:

kupiłem tłumik koncowy hartmanna i nie wiem jaką dac konfiguracje

w necie wygrzebałem że układ wydechowy hartmanna jest oferowany na 3 tłumikach tak jak na foto:
http://www.motor-talk.de/bilder/auspuff ... 63846.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ja mając tylko koncowy zastanawiam sie czy dać także dwa tłumiki czy tylko środkowy?

jaki bedzie lepszy efekt?

moja konfiguracja:
http://www.fototube.pl/zdjecie/1106512- ... 21jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Rudy Hiszpan'
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: śr kwie 27, 2011 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wydech ABF i wszystko o nim

Post autor: Rudy Hiszpan' » czw sie 25, 2011 14:01

Czyli zbierając wasze informacje z ostatnich paru stron - najlepszy wydech do ostatniego ABF'a jaki wypuścili, to będzie tak:
1. ,,Ruszyć dwururkę'' - cokolwiek to znaczy, bo nikt dokładnie chyba nie opisał co to znaczy, prócz tego, żeby jej średnicę powiększyć? Może ktoś opisać gdzie, kto i za ile funtów mógłby się podjąć takiej operacji? Lub jak to zrobić, jakiej średnicy rur i czy dużo roboty?
2. Pierwszy tłumik VR6 (ma jakieś znaczenie z którego rocznika będzie silnik? Podejdzie P&P? Daje jakiś efekt czy samą świadomość, że to nie ori ABF?)
3. Potem ,,16v'' - rozumiem, że oryginalny?
4. Końcowy z ,,8v'' ale którego - może ktoś podać pojemność i dokładne dane, o który silnik się rozchodzi? Tu jest rzeźba jakaś i ma średnicę 50 nie 55, tak? Nie lepiej wrzucić oryginalny? Nie podejdzie nic równie dobrego lub lepszego od ABF, prócz 8v bez rzeźby?

Raczkuję w tym temacie, więc strasznie mnie interesuje optymalnie zbudowany wydech bez żadnej rzeźby, który nie zamuli auta, a go odetka bez urywania łba i pozbawiania słuchu. Opcja z jakimkolwiek przyrostem mile widziana.



ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości