Strona 13 z 42

: ndz lis 23, 2008 19:46
autor: jemiol7
Ja prawdę mówiąc też nie wierze, choć bym chciał (a widziałem naprawdę sporo wykresów i nigdy na takiego rodzynka nie trafiłem). No ale, jako że koledzy mają większe doświadczenie na tym forum, to nie zamierzam wchodzić w spory.

: ndz lis 23, 2008 20:05
autor: AD6
Ja też nie wieże w aż taki duży gift w ABF-ie w TDI ok. to jest silnik doładowany wystarczy że turbina dmucha np. 0,1 bara więcej niż powinna i dawka paliwa jest minimalnie większa i już mamy kilka koni więcej ale w wolno ssaku hmm widziałem już kilka wykresów seryjnych ABF-ów i najmocniejszy miał ok. 152KM

No chyba że mówimy o pierwszych ABF-ah bo jak głosi legenda pierwsze miały właśnie coś koło 160-165 KM choć to do końca też nie jest potwierdzone

to akurat niedługo sam osobiście zweryfikuje na hamowni mój ABF ma nr 1180 i date produkcji sierpień 92 wiec jeden z pierwszych

: ndz lis 23, 2008 22:05
autor: Mateusz74
Nie chcę podważać Twojego autorytetu EVO w dziedzinie vw ale siedziałem troszkę w motocyklach a te wiadomo,wolnossaki.Widziałem wiele wykresów i tam wahania od normy były rzędu góra +/- 2km.Ponadto znając niemiecką solidność techniczną nie sądzę aby zaprojektowali piec z takimi wahnięciami mocy.Oczywiście cały czas mowa o wolnossakach.

[ Dodano: 23 Lis 2008 22:05 ]
Ja nie mówię o szrotach.Ponadto jak ktoś hamuje sprzęt to nie leje "gnojówy" do baku.To chyba normalka. :jezor:.A czy Ty CSR widziałeś urwane korby,pęknięte wały albo bloki z "wytkniętą girą" od przekręconych piecyków motocykli? 220 km z litra to żadne cudo.750 na serii ma ok 150 km więc to co napisałeś mnie nie szokuje :wink:Nie myśl sobie że ja nie szanuje Evolutiona i Ciebie CSR-rze.Czytałem wasze posty i wiem że macie naprawdę kumate głowy w te klocki.Bicie piany nie jest zbyt konstruktywne na forum.Nie piszę postów by podnosić komuś cisnienie.Szczerze pozdrawiam.

: śr gru 03, 2008 22:53
autor: juziooo
seria

http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 241lt7.jpg
ukl zaplonowy do wymiany i sonda do wymiany :P


pozdro

: czw gru 04, 2008 22:49
autor: evolution
wykres mi jest znany, nie patrzyc na date bo w jetronik'u komp zastrajkowal i date zmienilo :helm:

: pt gru 05, 2008 02:11
autor: Alec
KR i PLki tez mialy takie hmm "rozbierznosci" ?? :chytry:

: sob gru 06, 2008 11:45
autor: Mateusz74
Mam pytanie do ludzi którzy mają zamontowane 262 stopniowe wałki "Świątka".Czy to normalne aby przy tych wałkach silnik na wolnych lekko przebierał? Nie jest to uciążliwe,silnik nie gaśnie,na obrotach bryka ładnie pracuje, jednak jeżeli można takie przebieranie zlikwidować to dlaczego tego nie zrobić :grin:

: sob gru 06, 2008 17:01
autor: AD6
przy ostrzejszych wałkach całą charakterystykę silnika przesuwasz w wyższy zakres obrotów i niestety czasami powstaje problem z biegiem jałowym (obroty lekko falują) najprostrze rozwiązanie zrobić remap kompa i podnieść lekko wolne obroty

a teraz ja mam pytanie jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?

: sob gru 06, 2008 18:19
autor: jemiol7
Ja z wałkami od Światka nie mam za dobrych doświadczeń. Wraz z przebiegiem mi się mocno wycierał a do tego koło rozrządu miało bicie. Gdzieś kiedyś słyszałem że czasem mu wyjdą dobre, ale ja nie mogę tego potwierdzić.
Pozdrawiam.

Dodam tylko że nie stosowałem Świątka w ABF-ie tylko w 1.4 8v AKK.

: sob gru 06, 2008 18:50
autor: LCQ
Tak wyglądały krzywki mojego wałka Świątka 262 w 8v

Obrazek

byłem bardzo zadowolony z niego, i nie wiem skąd opinia że sie wycierają, ja codziennie na pełnym gazie jeździłem, mój kumpel miał od świątka wyczynowy wałek, i również był zadowolony......

........może ludzie stosują kijowe oleje...... :helm:

: sob gru 06, 2008 18:56
autor: jemiol7
Może ludzie stosują kijowe oleje, ale zapewniam Cię że ja nie.

: sob gru 06, 2008 19:08
autor: Mateusz74
Moje pytanie zadałem dlatego że zostałem zapewniony przez ludzi zajmujących się tuningiem (m in. firma "Świątek",Arek Nowicki,firma GEKOCARS") że przy 262 wałkach modyfikacja ECU nie wchodzi w rachubę.Faktem jest że silnik przebiera choć zaznaczam że absolutnie nie jest to uciążliwe.Gdybym zastosował "ostrzejsze wałki" nie zadawałbym tego pytania.Sprawa byłaby oczywista.

jak ci sięsprawują wałki świątka w ABF-ie ile na nich zrobiłęś jak jest z jadzdą na niższych obrotach zmieniałęś jeszcze coś czy tylko wałki ?

Wałki mam zamontowane od niedawna ale mogę powiedzieć że nie żałuję tej modyfikacji.Nie zauważyłem "doła" na niższych obrotach, bryka fajnie wkręca się na obroty, jedyny mankament to przebieranie na wolnych.Na razie oprócz wałków wstawiłem kolektor rurowy 4-2-1 bez katalizatora i rozfrezowałem przepustnicę tak aby miała 64 mm średnicę.Po świętach zainstaluję jeszcze puszkę rozprężną zamiast tłumika środkowego oraz tłumik końcowy przelotowy.Po tych modyfikacjach jadę na hamownię i na pewno zamieszczę wykres na forum.Mój cel to 170 KM i moment ok 200 niutków :helm:.

: ndz gru 07, 2008 20:42
autor: Ryba266
Ja mam wlasnie te walki i obroty troche skacza szczegolnie jak jest zimno

: ndz gru 07, 2008 21:06
autor: AD6
Ryba266 pisze:Ja mam wlasnie te walki i obroty troche skacza szczegolnie jak jest zimno
jaką aktualnie masz moc jakiś wykres jest ???